Nový McLaren se včera konečně ukázal na trati během testování v Jerezu. Tým z Wokingu prozradil pár údajů, týkající počátku výrobního cyklu jejich monopostu MP4-26.
Všechno začalo v červnu loňského roku, kdy hrstka konstruktérů začala pokládat základy budoucího vozu, což zahrnoval například základní filosofii návrhu, nový aerodynamický profil včetně radikálního tvarování bočnic.
V srpnu se počet lidí věnujících se novému stroji zvýšil na 85 a pracovní zátěž se zintenzivňovala. Tým postupně přesouval zdroje směrem k novému vozu, což vyvrcholilo přesunutím pozornosti celého závodního týmu z více projektů k jedinému. To znamená, že po loňském finálním závodu v Abú Zabí, kdy se tým ještě soustředil na šest různých projektů (aerodynamika, design, dynamika, závodní inženýrství, výroba a simulace) týkajících se loňského vozu, zaměřil na jediný.
Počet lidí se navíc zdvojnásobil, což ve výsledku znamenalo, že v uplynulých dvou a půl měsících na voze MP4-26 pracovalo přes 100 lidí. Vše pak vyvrcholilo velkým dnem - představením v Berlíně - a prvním dnem řádného testování, k čemuž došlo včera.
Tým včera vyzkoušel aerodynamicky tvarované ráfky, s nimiž v loňské sezóně přišlo Ferrari
Na novém monopostu bylo odpracováno přibližně čtvrt miliónů člověkohodin (1 člověk při osmihodinové pracovní době by na něm pracoval 31 250 dní). Životní cyklus bude pokračovat jeho vývojem do konce sezóny, kdy bude opět 100 % zdrojů přesunuto k budoucímu vozu pro další sezónu.
Každé šasi se skládá z 11 500 jednotlivých součástek, do čehož nejsou započítány součástky v motoru Mercedes Benz V8. 94 procent z nich je zcela nových, pouze 6 % bylo obsaženo již v loňském voze. Než se rozjede sezóna v Bahrajnu, mnoho z nich bude v honbě za setinami vteřiny ještě dále vylepšeno či vyměněno.
Vzhledem k restriktivním pravidlům v současné Formuli 1 budou následující týdny absolutně klíčové v rámci přípravy konkurenceschopné zbraně pro nadcházející sezónu, protože v jejím průběhu je testování zakázáno.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.