Nový McLaren se včera konečně ukázal na trati během testování v Jerezu. Tým z Wokingu prozradil pár údajů, týkající počátku výrobního cyklu jejich monopostu MP4-26.
Všechno začalo v červnu loňského roku, kdy hrstka konstruktérů začala pokládat základy budoucího vozu, což zahrnoval například základní filosofii návrhu, nový aerodynamický profil včetně radikálního tvarování bočnic.
V srpnu se počet lidí věnujících se novému stroji zvýšil na 85 a pracovní zátěž se zintenzivňovala. Tým postupně přesouval zdroje směrem k novému vozu, což vyvrcholilo přesunutím pozornosti celého závodního týmu z více projektů k jedinému. To znamená, že po loňském finálním závodu v Abú Zabí, kdy se tým ještě soustředil na šest různých projektů (aerodynamika, design, dynamika, závodní inženýrství, výroba a simulace) týkajících se loňského vozu, zaměřil na jediný.
Počet lidí se navíc zdvojnásobil, což ve výsledku znamenalo, že v uplynulých dvou a půl měsících na voze MP4-26 pracovalo přes 100 lidí. Vše pak vyvrcholilo velkým dnem - představením v Berlíně - a prvním dnem řádného testování, k čemuž došlo včera.
Tým včera vyzkoušel aerodynamicky tvarované ráfky, s nimiž v loňské sezóně přišlo Ferrari
Na novém monopostu bylo odpracováno přibližně čtvrt miliónů člověkohodin (1 člověk při osmihodinové pracovní době by na něm pracoval 31 250 dní). Životní cyklus bude pokračovat jeho vývojem do konce sezóny, kdy bude opět 100 % zdrojů přesunuto k budoucímu vozu pro další sezónu.
Každé šasi se skládá z 11 500 jednotlivých součástek, do čehož nejsou započítány součástky v motoru Mercedes Benz V8. 94 procent z nich je zcela nových, pouze 6 % bylo obsaženo již v loňském voze. Než se rozjede sezóna v Bahrajnu, mnoho z nich bude v honbě za setinami vteřiny ještě dále vylepšeno či vyměněno.
Vzhledem k restriktivním pravidlům v současné Formuli 1 budou následující týdny absolutně klíčové v rámci přípravy konkurenceschopné zbraně pro nadcházející sezónu, protože v jejím průběhu je testování zakázáno.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.