Dodavatel pneumatik pro F1, italský Pirelli, do Jerezu přijel se všemi čtyřmi variantami suchých pneumatik. Na okruhu v Andaluzii chtějí porovnat výsledky s těmi, jež mají z okruhu Ricarda Torma z Valencie.
Pirelli pro svoje pneumatiky zanechává stejné názvy jako používal Bridgestone, tedy Super Soft, Soft, Medium a Hard (super měkké, měkké, střední a tvrdé). Na okruhu jsou pochopitelně k dispozici i přechodné pneumatiky (Intermediate) a mokré (Wet). "Zpětná vazba od všech jezdců i týmu z Valencie je velice pozitivní. Ale pořád jsme teprve na začátku a je před námi hodně práce - zvláště se všemi novými monoposty," říká Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.
"Čtyři dny v Jerezu týmům dovolí vyzkoušet naše gumy na okruhu s rozdílnou charakteristikou. Mohou tak poznat i jiné stránky jejich výkonu. Změny, které jsme udělali v měkké směsi, nejsou velké, ale představují další malý krůček ve vývojí naší PZero, což může zlepšit celkovou show během nadcházející sezony."
"Samozřejmě zprávy z F1 z tohoto týdne budou zastíněny nehoudou Roberta Kubici v Itálii. Vím, že mluvím za všechny, ale i Pirelli se připojuje a přeje mu extrémně rychlé uzdravení."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.