Podle Jensona Buttona si týmy dvakrát rozmyslí, jestli budou udílet svým pilotům příkazy a chtít po jednom z nich, aby "hrál druhé housle."
"Nemyslím si, že k tomu bude docházet, fakt ne," odpověděl Button na dotaz novinářů z Reuters v pátek po představení nového vozu v Berlíně. "Myslím, že si uvědomí, že dva piloti jsou lepší než jeden. Pro nastavování vozu potřebujete dva zkušené jezdce."
"Pokud budete vše dávat pouze jednomu z nich, ten druhý by se pak přece nesnažil poskytovat zpětnou vazbu, ne? Nebude chtít jezdit s vozem na hraně. Nebude se dobře kvalifikovat a nebude dobře závodit.
Pokud bych měl svůj tým, nechal bych svým jezdcům v tomto volnost, protože by také jeden druhého nutili k lepším výkonům. Doufám, že pilotům bude umožněno, aby závodili férově. Cesta do Formule 1 stojí hodně tvrdé práce, a když se probojujete přes ty nižší pozice, mělo by se vám dostat férového zacházení."
Nejkřiklavějším příkladem týmové režie v loňském roce bylo přenechání pozice u pilotů Ferrari, kdy Felipe Massa musel uvolnit cestu Fernandu Alonsovi. Tyto tahy se ale Buttonovi nelíbí: "Můžete říct, že to je skvělé, protože všechny body jsou připisovány jednomu z pilotů, ale morálka v týmu musí být hrozná, protože jeden z pilotů ví, že je v nevýhodě. Takové prostředí nemůže být pro tým pozitivní - mít jednoho pilota, který ví, že se musí vzdávat svého místa."
Doufá, že k takové situaci by u stáje z Wokingu nedošlo, pokud by s Hamiltonem bojovali o titul: "Jsem spokojený s pozicí, kterou máme u McLarenu, kde se týmová režie nepoužívá - tak by to mělo být, když jste oba mistry světa. Oba chcete znovu bojovat o světový šampionát, na dráze si nechcete darovat ani centimetr."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.