Podle Jensona Buttona si týmy dvakrát rozmyslí, jestli budou udílet svým pilotům příkazy a chtít po jednom z nich, aby "hrál druhé housle."
"Nemyslím si, že k tomu bude docházet, fakt ne," odpověděl Button na dotaz novinářů z Reuters v pátek po představení nového vozu v Berlíně. "Myslím, že si uvědomí, že dva piloti jsou lepší než jeden. Pro nastavování vozu potřebujete dva zkušené jezdce."
"Pokud budete vše dávat pouze jednomu z nich, ten druhý by se pak přece nesnažil poskytovat zpětnou vazbu, ne? Nebude chtít jezdit s vozem na hraně. Nebude se dobře kvalifikovat a nebude dobře závodit.
Pokud bych měl svůj tým, nechal bych svým jezdcům v tomto volnost, protože by také jeden druhého nutili k lepším výkonům. Doufám, že pilotům bude umožněno, aby závodili férově. Cesta do Formule 1 stojí hodně tvrdé práce, a když se probojujete přes ty nižší pozice, mělo by se vám dostat férového zacházení."
Nejkřiklavějším příkladem týmové režie v loňském roce bylo přenechání pozice u pilotů Ferrari, kdy Felipe Massa musel uvolnit cestu Fernandu Alonsovi. Tyto tahy se ale Buttonovi nelíbí: "Můžete říct, že to je skvělé, protože všechny body jsou připisovány jednomu z pilotů, ale morálka v týmu musí být hrozná, protože jeden z pilotů ví, že je v nevýhodě. Takové prostředí nemůže být pro tým pozitivní - mít jednoho pilota, který ví, že se musí vzdávat svého místa."
Doufá, že k takové situaci by u stáje z Wokingu nedošlo, pokud by s Hamiltonem bojovali o titul: "Jsem spokojený s pozicí, kterou máme u McLarenu, kde se týmová režie nepoužívá - tak by to mělo být, když jste oba mistry světa. Oba chcete znovu bojovat o světový šampionát, na dráze si nechcete darovat ani centimetr."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.