Podle Jensona Buttona si týmy dvakrát rozmyslí, jestli budou udílet svým pilotům příkazy a chtít po jednom z nich, aby "hrál druhé housle."
"Nemyslím si, že k tomu bude docházet, fakt ne," odpověděl Button na dotaz novinářů z Reuters v pátek po představení nového vozu v Berlíně. "Myslím, že si uvědomí, že dva piloti jsou lepší než jeden. Pro nastavování vozu potřebujete dva zkušené jezdce."
"Pokud budete vše dávat pouze jednomu z nich, ten druhý by se pak přece nesnažil poskytovat zpětnou vazbu, ne? Nebude chtít jezdit s vozem na hraně. Nebude se dobře kvalifikovat a nebude dobře závodit.
Pokud bych měl svůj tým, nechal bych svým jezdcům v tomto volnost, protože by také jeden druhého nutili k lepším výkonům. Doufám, že pilotům bude umožněno, aby závodili férově. Cesta do Formule 1 stojí hodně tvrdé práce, a když se probojujete přes ty nižší pozice, mělo by se vám dostat férového zacházení."
Nejkřiklavějším příkladem týmové režie v loňském roce bylo přenechání pozice u pilotů Ferrari, kdy Felipe Massa musel uvolnit cestu Fernandu Alonsovi. Tyto tahy se ale Buttonovi nelíbí: "Můžete říct, že to je skvělé, protože všechny body jsou připisovány jednomu z pilotů, ale morálka v týmu musí být hrozná, protože jeden z pilotů ví, že je v nevýhodě. Takové prostředí nemůže být pro tým pozitivní - mít jednoho pilota, který ví, že se musí vzdávat svého místa."
Doufá, že k takové situaci by u stáje z Wokingu nedošlo, pokud by s Hamiltonem bojovali o titul: "Jsem spokojený s pozicí, kterou máme u McLarenu, kde se týmová režie nepoužívá - tak by to mělo být, když jste oba mistry světa. Oba chcete znovu bojovat o světový šampionát, na dráze si nechcete darovat ani centimetr."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.