Šéf vývoje McLarenu Paddy Lowe poskytl exkluzivní rozhovor serveru motorsport-total.com, ve kterém mluví o novém Williamsu FW33 nebo také o výfucích Renaultu R31.
Během testů v Jerezu už některé týmy jezdily s novými vozy, které vás zaujaly?K vidění už bylo pár zajímavých věcí. Zaujal mě například Williams...
Vypadá to, jako by jim vzadu něco chybělo...Ano, v současné době se snažíme zjistit co. Rozhodli jsme se na zadní část jejich monopostu podrobněji zaměřit, ale musím přiznat, že stále ještě přesně nevíme, co jim to přináší. Musíme ještě chvíli počkat, rozhodně se teď nepustíme do žádného zběsilého kopírování.
Musí být asi hodně těžké na zádi ušetřit tolik místa...Ne, není to tak těžké, jak by se mohlo někomu zdát. Je o to o tom: Pokud máte normální převodovku s jednotlivými částmi pro řazení, tak ta není s ve srovnání s jejím pouzdrem zase až tak velká. Převodovka v dnešních F1 je o hodně níže, aby mohla poskytnout strukturální výhody. Je to lepší, než aby byla normální schránkou. Není zase tak těžké postavit převodovku, které vám bude někam přesně pasovat a její komponenty patřičně zmenšit. Pak se vše výrazně zmenší. Není nám však úplně jasné, jak mají u Williamsu vymyšlenou nutnou strukturu kolem zavěšení.
Atypická záď Williamsu: závěsy do Z uchycené k pilíři zadního křídla, štíhlá převodovka, nízko posazený diferenciál, zvláštní geometrie hnací hřídele
Renault má speciální strukturu výfuků, jak to funguje? Nepřehřívají se z toho bočnice?Ne, opravdu ne. Může se to zdát překvapivé, ale je to jinak. Pokud se podíváte na sériové vozy, tak výfuky také začínají vepředu a pak jdou dozadu. Tak to funguje i u Renaultu. Pokud to člověk tak chce udělat, tak se musí posadit a rozmyslet se jak. Není to tak těžké, jak se zdá. Přesto je na tom ale ještě hodně práce. Bude zajímavé, jak z toho budou profitovat.
Jejich výfuky jsou však na místě, kde stojí mechanik, který při zastávce v boxech čistí jezdci vizír. To pro něj nebude asi moc pohodlné, ne? Musí se přece spálit...To se musíte zeptat u Renaultu. Nemyslím si ale, že to bude problém. Když je motor v nízkých otáčkách, tak toho z výfuku moc nevychází.
Vyústění výfuků Renaultu R31
Kdybyste mohl mít jedno přání poté, co jste viděl vozy konkurence, jaké přání by to bylo? Jonathan Neale řekl, že by chtěl ještě měsíc. Co vy?S našim programem jsme velice spokojeni. Samozřejmě se člověk dívá pořád dopředu, když se člověk dívá na jiné auto, tak přemýšlí, co by se z něj mohl naučit. F1 je nakonec přece sport, ve kterém by se každý chtěl posunout díky jeho znalostem dopředu. Tyto znalosti rozšíříte i díky znalostem ostatních tím, že se budete kolem sebe dívat. Všichni tento proces děláme a uvidíme, jak se všichni postavíme na start prvního závodu. Co bych si přál? Jednoduše si přeji, aby tým zůstal disciplinovaným a dále se koncentroval nato, aby odvedl nejlepší možnou práci.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.