Šéf vývoje McLarenu Paddy Lowe poskytl exkluzivní rozhovor serveru motorsport-total.com, ve kterém mluví o novém Williamsu FW33 nebo také o výfucích Renaultu R31.
Během testů v Jerezu už některé týmy jezdily s novými vozy, které vás zaujaly?K vidění už bylo pár zajímavých věcí. Zaujal mě například Williams...
Vypadá to, jako by jim vzadu něco chybělo...Ano, v současné době se snažíme zjistit co. Rozhodli jsme se na zadní část jejich monopostu podrobněji zaměřit, ale musím přiznat, že stále ještě přesně nevíme, co jim to přináší. Musíme ještě chvíli počkat, rozhodně se teď nepustíme do žádného zběsilého kopírování.
Musí být asi hodně těžké na zádi ušetřit tolik místa...Ne, není to tak těžké, jak by se mohlo někomu zdát. Je o to o tom: Pokud máte normální převodovku s jednotlivými částmi pro řazení, tak ta není s ve srovnání s jejím pouzdrem zase až tak velká. Převodovka v dnešních F1 je o hodně níže, aby mohla poskytnout strukturální výhody. Je to lepší, než aby byla normální schránkou. Není zase tak těžké postavit převodovku, které vám bude někam přesně pasovat a její komponenty patřičně zmenšit. Pak se vše výrazně zmenší. Není nám však úplně jasné, jak mají u Williamsu vymyšlenou nutnou strukturu kolem zavěšení.
Atypická záď Williamsu: závěsy do Z uchycené k pilíři zadního křídla, štíhlá převodovka, nízko posazený diferenciál, zvláštní geometrie hnací hřídele
Renault má speciální strukturu výfuků, jak to funguje? Nepřehřívají se z toho bočnice?Ne, opravdu ne. Může se to zdát překvapivé, ale je to jinak. Pokud se podíváte na sériové vozy, tak výfuky také začínají vepředu a pak jdou dozadu. Tak to funguje i u Renaultu. Pokud to člověk tak chce udělat, tak se musí posadit a rozmyslet se jak. Není to tak těžké, jak se zdá. Přesto je na tom ale ještě hodně práce. Bude zajímavé, jak z toho budou profitovat.
Jejich výfuky jsou však na místě, kde stojí mechanik, který při zastávce v boxech čistí jezdci vizír. To pro něj nebude asi moc pohodlné, ne? Musí se přece spálit...To se musíte zeptat u Renaultu. Nemyslím si ale, že to bude problém. Když je motor v nízkých otáčkách, tak toho z výfuku moc nevychází.
Vyústění výfuků Renaultu R31
Kdybyste mohl mít jedno přání poté, co jste viděl vozy konkurence, jaké přání by to bylo? Jonathan Neale řekl, že by chtěl ještě měsíc. Co vy?S našim programem jsme velice spokojeni. Samozřejmě se člověk dívá pořád dopředu, když se člověk dívá na jiné auto, tak přemýšlí, co by se z něj mohl naučit. F1 je nakonec přece sport, ve kterém by se každý chtěl posunout díky jeho znalostem dopředu. Tyto znalosti rozšíříte i díky znalostem ostatních tím, že se budete kolem sebe dívat. Všichni tento proces děláme a uvidíme, jak se všichni postavíme na start prvního závodu. Co bych si přál? Jednoduše si přeji, aby tým zůstal disciplinovaným a dále se koncentroval nato, aby odvedl nejlepší možnou práci.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.