Šéf vývoje McLarenu Paddy Lowe poskytl exkluzivní rozhovor serveru motorsport-total.com, ve kterém mluví o novém Williamsu FW33 nebo také o výfucích Renaultu R31.
Během testů v Jerezu už některé týmy jezdily s novými vozy, které vás zaujaly?K vidění už bylo pár zajímavých věcí. Zaujal mě například Williams...
Vypadá to, jako by jim vzadu něco chybělo...Ano, v současné době se snažíme zjistit co. Rozhodli jsme se na zadní část jejich monopostu podrobněji zaměřit, ale musím přiznat, že stále ještě přesně nevíme, co jim to přináší. Musíme ještě chvíli počkat, rozhodně se teď nepustíme do žádného zběsilého kopírování.
Musí být asi hodně těžké na zádi ušetřit tolik místa...Ne, není to tak těžké, jak by se mohlo někomu zdát. Je o to o tom: Pokud máte normální převodovku s jednotlivými částmi pro řazení, tak ta není s ve srovnání s jejím pouzdrem zase až tak velká. Převodovka v dnešních F1 je o hodně níže, aby mohla poskytnout strukturální výhody. Je to lepší, než aby byla normální schránkou. Není zase tak těžké postavit převodovku, které vám bude někam přesně pasovat a její komponenty patřičně zmenšit. Pak se vše výrazně zmenší. Není nám však úplně jasné, jak mají u Williamsu vymyšlenou nutnou strukturu kolem zavěšení.
Atypická záď Williamsu: závěsy do Z uchycené k pilíři zadního křídla, štíhlá převodovka, nízko posazený diferenciál, zvláštní geometrie hnací hřídele
Renault má speciální strukturu výfuků, jak to funguje? Nepřehřívají se z toho bočnice?Ne, opravdu ne. Může se to zdát překvapivé, ale je to jinak. Pokud se podíváte na sériové vozy, tak výfuky také začínají vepředu a pak jdou dozadu. Tak to funguje i u Renaultu. Pokud to člověk tak chce udělat, tak se musí posadit a rozmyslet se jak. Není to tak těžké, jak se zdá. Přesto je na tom ale ještě hodně práce. Bude zajímavé, jak z toho budou profitovat.
Jejich výfuky jsou však na místě, kde stojí mechanik, který při zastávce v boxech čistí jezdci vizír. To pro něj nebude asi moc pohodlné, ne? Musí se přece spálit...To se musíte zeptat u Renaultu. Nemyslím si ale, že to bude problém. Když je motor v nízkých otáčkách, tak toho z výfuku moc nevychází.
Vyústění výfuků Renaultu R31
Kdybyste mohl mít jedno přání poté, co jste viděl vozy konkurence, jaké přání by to bylo? Jonathan Neale řekl, že by chtěl ještě měsíc. Co vy?S našim programem jsme velice spokojeni. Samozřejmě se člověk dívá pořád dopředu, když se člověk dívá na jiné auto, tak přemýšlí, co by se z něj mohl naučit. F1 je nakonec přece sport, ve kterém by se každý chtěl posunout díky jeho znalostem dopředu. Tyto znalosti rozšíříte i díky znalostem ostatních tím, že se budete kolem sebe dívat. Všichni tento proces děláme a uvidíme, jak se všichni postavíme na start prvního závodu. Co bych si přál? Jednoduše si přeji, aby tým zůstal disciplinovaným a dále se koncentroval nato, aby odvedl nejlepší možnou práci.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.