Poté, co byl Jerome d'Ambrosio potvrzen jako závodní pilot Virginu, těší se v Belgii roustoucí popularitě a obrovské podpoře.
Pětadvacetiletý Jerome u Virginu nahradil pro letošní sezónu Lucase di Grassiho, který nesehnal dost peněz, a ukončil tak sedmnáctiletou pauzu, během níž Belgie neměla v F1 zastoupení. Jeho posledním krajanem v F1 byl Philipe Adams, který nastupoval v roce 1994 v barvách Lotusu.
"Minule když jsem vešel do dvou obchodů, v obou případech mě poznali. Stalo se mi to poprvé," uvádí šťastný d'Ambrosio pro crash.net. "Je to legrační, ale lidé v Belgii si toho také velmi váží, takže se necítím být pod tlakem. Jen mi popřáli hodně štěstí do sezóny a byli velmi hrdi. Je to skvělé slyšet lidi říkat takové věci."
Přesto si však uvědomuje, že musí podávat konzistentní výkon, aby se v F1 udržel: "Už je to 17 let, jo [po startu Philipe Adamse] - je to něco fantastického, ale nyní musím tuto příležitost maximálně využít. Uvědomil jsem si, že lidé v Belgii F1 milují. Nemohl jsem očekávat takovou reakci a ani jsem ji nečekal - že z toho bude každý tak nadšený. Odvedu co nejlepší práci, abych v F1 zůstal co nejdéle."
Jeho se může pyšnit ještě jednou věcí - nádherným okruhem ve Spa-Francorchamps, který je mnohými fanoušky, ale i piloty, považován za nejlepší v kalendáři.
"Pro mě je Spa velmi důležité. Jedná se o můj domácí závod a více než to - patří k těm nejhezčím okruhům na světě. Silverstone bude také zvláštní, protože se bude jednat o domácí závod pro tým a jízda touto tratí je fantastická: Becketts, Copse, všechno je tak zvláštní. Ale i Monako, Suzuka.. už se nemůžu dočkat, až tam budu!" dodává d'Ambrosio.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.