Poté, co byl Jerome d'Ambrosio potvrzen jako závodní pilot Virginu, těší se v Belgii roustoucí popularitě a obrovské podpoře.
Pětadvacetiletý Jerome u Virginu nahradil pro letošní sezónu Lucase di Grassiho, který nesehnal dost peněz, a ukončil tak sedmnáctiletou pauzu, během níž Belgie neměla v F1 zastoupení. Jeho posledním krajanem v F1 byl Philipe Adams, který nastupoval v roce 1994 v barvách Lotusu.
"Minule když jsem vešel do dvou obchodů, v obou případech mě poznali. Stalo se mi to poprvé," uvádí šťastný d'Ambrosio pro crash.net. "Je to legrační, ale lidé v Belgii si toho také velmi váží, takže se necítím být pod tlakem. Jen mi popřáli hodně štěstí do sezóny a byli velmi hrdi. Je to skvělé slyšet lidi říkat takové věci."
Přesto si však uvědomuje, že musí podávat konzistentní výkon, aby se v F1 udržel: "Už je to 17 let, jo [po startu Philipe Adamse] - je to něco fantastického, ale nyní musím tuto příležitost maximálně využít. Uvědomil jsem si, že lidé v Belgii F1 milují. Nemohl jsem očekávat takovou reakci a ani jsem ji nečekal - že z toho bude každý tak nadšený. Odvedu co nejlepší práci, abych v F1 zůstal co nejdéle."
Jeho se může pyšnit ještě jednou věcí - nádherným okruhem ve Spa-Francorchamps, který je mnohými fanoušky, ale i piloty, považován za nejlepší v kalendáři.
"Pro mě je Spa velmi důležité. Jedná se o můj domácí závod a více než to - patří k těm nejhezčím okruhům na světě. Silverstone bude také zvláštní, protože se bude jednat o domácí závod pro tým a jízda touto tratí je fantastická: Becketts, Copse, všechno je tak zvláštní. Ale i Monako, Suzuka.. už se nemůžu dočkat, až tam budu!" dodává d'Ambrosio.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.