Poté, co byl Jerome d'Ambrosio potvrzen jako závodní pilot Virginu, těší se v Belgii roustoucí popularitě a obrovské podpoře.
Pětadvacetiletý Jerome u Virginu nahradil pro letošní sezónu Lucase di Grassiho, který nesehnal dost peněz, a ukončil tak sedmnáctiletou pauzu, během níž Belgie neměla v F1 zastoupení. Jeho posledním krajanem v F1 byl Philipe Adams, který nastupoval v roce 1994 v barvách Lotusu.
"Minule když jsem vešel do dvou obchodů, v obou případech mě poznali. Stalo se mi to poprvé," uvádí šťastný d'Ambrosio pro crash.net. "Je to legrační, ale lidé v Belgii si toho také velmi váží, takže se necítím být pod tlakem. Jen mi popřáli hodně štěstí do sezóny a byli velmi hrdi. Je to skvělé slyšet lidi říkat takové věci."
Přesto si však uvědomuje, že musí podávat konzistentní výkon, aby se v F1 udržel: "Už je to 17 let, jo [po startu Philipe Adamse] - je to něco fantastického, ale nyní musím tuto příležitost maximálně využít. Uvědomil jsem si, že lidé v Belgii F1 milují. Nemohl jsem očekávat takovou reakci a ani jsem ji nečekal - že z toho bude každý tak nadšený. Odvedu co nejlepší práci, abych v F1 zůstal co nejdéle."
Jeho se může pyšnit ještě jednou věcí - nádherným okruhem ve Spa-Francorchamps, který je mnohými fanoušky, ale i piloty, považován za nejlepší v kalendáři.
"Pro mě je Spa velmi důležité. Jedná se o můj domácí závod a více než to - patří k těm nejhezčím okruhům na světě. Silverstone bude také zvláštní, protože se bude jednat o domácí závod pro tým a jízda touto tratí je fantastická: Becketts, Copse, všechno je tak zvláštní. Ale i Monako, Suzuka.. už se nemůžu dočkat, až tam budu!" dodává d'Ambrosio.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.