Poté, co byl Jerome d'Ambrosio potvrzen jako závodní pilot Virginu, těší se v Belgii roustoucí popularitě a obrovské podpoře.
Pětadvacetiletý Jerome u Virginu nahradil pro letošní sezónu Lucase di Grassiho, který nesehnal dost peněz, a ukončil tak sedmnáctiletou pauzu, během níž Belgie neměla v F1 zastoupení. Jeho posledním krajanem v F1 byl Philipe Adams, který nastupoval v roce 1994 v barvách Lotusu.
"Minule když jsem vešel do dvou obchodů, v obou případech mě poznali. Stalo se mi to poprvé," uvádí šťastný d'Ambrosio pro crash.net. "Je to legrační, ale lidé v Belgii si toho také velmi váží, takže se necítím být pod tlakem. Jen mi popřáli hodně štěstí do sezóny a byli velmi hrdi. Je to skvělé slyšet lidi říkat takové věci."
Přesto si však uvědomuje, že musí podávat konzistentní výkon, aby se v F1 udržel: "Už je to 17 let, jo [po startu Philipe Adamse] - je to něco fantastického, ale nyní musím tuto příležitost maximálně využít. Uvědomil jsem si, že lidé v Belgii F1 milují. Nemohl jsem očekávat takovou reakci a ani jsem ji nečekal - že z toho bude každý tak nadšený. Odvedu co nejlepší práci, abych v F1 zůstal co nejdéle."
Jeho se může pyšnit ještě jednou věcí - nádherným okruhem ve Spa-Francorchamps, který je mnohými fanoušky, ale i piloty, považován za nejlepší v kalendáři.
"Pro mě je Spa velmi důležité. Jedná se o můj domácí závod a více než to - patří k těm nejhezčím okruhům na světě. Silverstone bude také zvláštní, protože se bude jednat o domácí závod pro tým a jízda touto tratí je fantastická: Becketts, Copse, všechno je tak zvláštní. Ale i Monako, Suzuka.. už se nemůžu dočkat, až tam budu!" dodává d'Ambrosio.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.