Indická stáj Formule 1 dnes odpoledne na tiskové konferenci v Glasgowě oznámila, kdo za ní bude v letošní sezóně závodit: po boku Adriana Sutila budeme vídávat Paula di Restu, který nahrazuje Vitantonia Liuzziho.
Za Di Restu, který vloni plnil úlohu rezervního pilota, se o lepší post u svého odběratele motorů - Force Indie - již delší dobu přimlouval Mercedes. Za tento německý tým mladý Skot nastupoval v minulé sezóně v šampionátu DTM, kde nasbíral nejvíce bodů ze všech a oslavil mistrovský titul.
Force India byla s výkony, které Di Resta podával během pátečních tréninků, navíc také spokojena. Na inženýry zapůsobil úrovní své zpětné vazby týkající se technika a také svou odhodlaností.
Di Resta se tak po Lewisovi Hamiltonovi a Jensonovi Buttonovi stává třetím britským pilotem letošního ročníku F1. Pozici rezervního pilota u indického týmu bude plnit Nico Hülkenberg, kterého po velmi dobré nováčkovské sezóně u Williamsu pro změnu nahradil "bohatší" Pastor Maldonado.
Di Resta za volantem loňského monopostu Force India VJM03
Šťastný Di Resta k odhalení týmem velmi špatně střeženého tajemství uvádí: "Jsem z toho velmi vzrušený, je skvělé oznámit tuto novinku v Glasgow. Loni jsem se zde stal třetím pilotem, následovaly dobré věci, takže doufám, že jich bude následovat ještě více.
Nestanovil jsem si pro letošní rok žádné cíle, chci si to užít, Force India však má plány a ambice. Myslím, že Silverstone by mohl být zlatým hřebem tohoto ročníku. Od rodiny jsem ještě žádné rady nedostal, ale jsem si jistý, že mi je nabídnou!"
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.