Indická stáj Formule 1 dnes odpoledne na tiskové konferenci v Glasgowě oznámila, kdo za ní bude v letošní sezóně závodit: po boku Adriana Sutila budeme vídávat Paula di Restu, který nahrazuje Vitantonia Liuzziho.
Za Di Restu, který vloni plnil úlohu rezervního pilota, se o lepší post u svého odběratele motorů - Force Indie - již delší dobu přimlouval Mercedes. Za tento německý tým mladý Skot nastupoval v minulé sezóně v šampionátu DTM, kde nasbíral nejvíce bodů ze všech a oslavil mistrovský titul.
Force India byla s výkony, které Di Resta podával během pátečních tréninků, navíc také spokojena. Na inženýry zapůsobil úrovní své zpětné vazby týkající se technika a také svou odhodlaností.
Di Resta se tak po Lewisovi Hamiltonovi a Jensonovi Buttonovi stává třetím britským pilotem letošního ročníku F1. Pozici rezervního pilota u indického týmu bude plnit Nico Hülkenberg, kterého po velmi dobré nováčkovské sezóně u Williamsu pro změnu nahradil "bohatší" Pastor Maldonado.
Di Resta za volantem loňského monopostu Force India VJM03
Šťastný Di Resta k odhalení týmem velmi špatně střeženého tajemství uvádí: "Jsem z toho velmi vzrušený, je skvělé oznámit tuto novinku v Glasgow. Loni jsem se zde stal třetím pilotem, následovaly dobré věci, takže doufám, že jich bude následovat ještě více.
Nestanovil jsem si pro letošní rok žádné cíle, chci si to užít, Force India však má plány a ambice. Myslím, že Silverstone by mohl být zlatým hřebem tohoto ročníku. Od rodiny jsem ještě žádné rady nedostal, ale jsem si jistý, že mi je nabídnou!"
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.