Josef Král, nadějný český jezdec, bude v sezoně 2011 v šampionátu GP2 jezdit za tým Arden International. Jeho kolegou bude Joylon Palmer. Tým to dnes potvrdil na svých internetových stránkách.
Josef Král, nadějný talentovaný pilot, v loňské sezoně sice v GP2 kvůli vážné nehodě moc neodjezdil, po svém návratu ovšem udělal dojem na tým Arden International, který ho dnes potvrdil jako svého pilota pro sezonu 2011. Jeho týmovým kolegou bude stejně starý Brit Joylon Palmer, syn někdejšího pilota F1, Jonathana Palmera, který ve Formuli 1 jezdil v 80. letech. Oba navíc pojedou i v sérii GP2 Asia.
Josef Král je z nového angažmá nadšený: "Jsem velice rád, že se mohu přidat k takovému týmu, jakým je Arden International. Už se nemůžu dočkat nové sezony. Po mé loňské nehodě bych rád ukázal, že jsem dobrý pilot a udělám pro to opravdu vše. Věřím, že Arden je pro mě v tomto ohledu ten nejlepší tým."
Radost má i Králův nový kolega Joylon Palmer: "Už se nemohu dočkat startu nové sezony. Arden je skvělý tým. Po dvou letech ve Formuli 2 bych chtěl ukázat, že zvládnu i tuto výzvu a prosadím se v GP2. Udělám vše, abych týmu dostatečně oplatil jejich důvěru, kterou prokázali, když mi svěřili svůj vůz pro sezonu 2011."
Josef Král během svého testu vozu HRT v Abú Zabí
S volbou jezdců je spokojen i Richard Dent, manažer týmu: "Jsem rád, že se nám podařilo získat takové jezdce, jakými jsou Josef Král a Joylon Palmer. Josefa jsme již delší dobou sledovali a po celou dobu na nás dělal veliký dojem. Spokojeni jsme byli i s tím, jak pro nás testoval. Vše ještě korunoval jeho úspěšný test vozu HRT na konci roku 2010. Joylon pro nás sice žádný test zatím neodjel, ale jeho výkony ve Formuli 2 nám, myslím, ukázaly dost. Věřím, že nám oba, Josef i Joylon, pomohou k co nejúspěšnější sezoně 2011."
Arden je tým s mnoha zkušenostmi. Jeho zakladatelem je dnešní šéf týmu Red Bull Racing ve Formuli 1 Christian Horner. V předchůdci GP2, Mezinárodním mistrovství formule 3000, závodil Arden již od roku 1985 a získal v něm celkem tři tituly šampiona. Arden spolupracoval s celou řadou pilotů zvučných jmen, jako jsou například Christian Danner, Jean Alesi, Luca Badoer, Olivier Panis, Ricardo Zonta, Juan Pablo Montoya, Nick Heidfeld, Sébastien Bourdais nebo šampioni Björn Wirdheim či Vitantonio Liuzzi. V GP2 za tým Arden startovali Heikki Kovalainen, Bruno Senna, Sébastien Buemi nebo nováček Formule 1 Sergio Pérez.
Ve správnou volbu při výběru pilotů věří i zakladatel stáje Christian Horner: "Jsem potěšen, že našimi piloty v sérii GP2 Asia i hlavní sérii GP2 budou Joylon Palmer a Josef Král. Oba jsou mladí, ale opravdu talentovaní, takže věřím, že týmu hodně pomohou."
Pořadatelé GP2 letos nasadí novou generaci formulí GP2/11 a pneumatiky Pirelli. Závodit s novou generací auta se bude v obou šampionátech, jak hlavní sérii, tak asijském seriálu GP2 Asia. Ten zahajuje již 2. -7. února oficiálními testy, 10. – 12. února 2011 na okruhu v Abú Zabí prvním závodním podnikem a skončí o stejném víkendu, při kterém Velkou cenou Bahrajnu zahajuje svou sezonu 2011 Mistrovství světa F1.
Nám nezbývá než držet Josefu Královi palce, aby se mu v novém týmu dařilo a mohl bojovat o šanci závodit ve Formuli 1.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.