Josef Král, nadějný český jezdec, bude v sezoně 2011 v šampionátu GP2 jezdit za tým Arden International. Jeho kolegou bude Joylon Palmer. Tým to dnes potvrdil na svých internetových stránkách.
Josef Král, nadějný talentovaný pilot, v loňské sezoně sice v GP2 kvůli vážné nehodě moc neodjezdil, po svém návratu ovšem udělal dojem na tým Arden International, který ho dnes potvrdil jako svého pilota pro sezonu 2011. Jeho týmovým kolegou bude stejně starý Brit Joylon Palmer, syn někdejšího pilota F1, Jonathana Palmera, který ve Formuli 1 jezdil v 80. letech. Oba navíc pojedou i v sérii GP2 Asia.
Josef Král je z nového angažmá nadšený: "Jsem velice rád, že se mohu přidat k takovému týmu, jakým je Arden International. Už se nemůžu dočkat nové sezony. Po mé loňské nehodě bych rád ukázal, že jsem dobrý pilot a udělám pro to opravdu vše. Věřím, že Arden je pro mě v tomto ohledu ten nejlepší tým."
Radost má i Králův nový kolega Joylon Palmer: "Už se nemohu dočkat startu nové sezony. Arden je skvělý tým. Po dvou letech ve Formuli 2 bych chtěl ukázat, že zvládnu i tuto výzvu a prosadím se v GP2. Udělám vše, abych týmu dostatečně oplatil jejich důvěru, kterou prokázali, když mi svěřili svůj vůz pro sezonu 2011."
Josef Král během svého testu vozu HRT v Abú Zabí
S volbou jezdců je spokojen i Richard Dent, manažer týmu: "Jsem rád, že se nám podařilo získat takové jezdce, jakými jsou Josef Král a Joylon Palmer. Josefa jsme již delší dobou sledovali a po celou dobu na nás dělal veliký dojem. Spokojeni jsme byli i s tím, jak pro nás testoval. Vše ještě korunoval jeho úspěšný test vozu HRT na konci roku 2010. Joylon pro nás sice žádný test zatím neodjel, ale jeho výkony ve Formuli 2 nám, myslím, ukázaly dost. Věřím, že nám oba, Josef i Joylon, pomohou k co nejúspěšnější sezoně 2011."
Arden je tým s mnoha zkušenostmi. Jeho zakladatelem je dnešní šéf týmu Red Bull Racing ve Formuli 1 Christian Horner. V předchůdci GP2, Mezinárodním mistrovství formule 3000, závodil Arden již od roku 1985 a získal v něm celkem tři tituly šampiona. Arden spolupracoval s celou řadou pilotů zvučných jmen, jako jsou například Christian Danner, Jean Alesi, Luca Badoer, Olivier Panis, Ricardo Zonta, Juan Pablo Montoya, Nick Heidfeld, Sébastien Bourdais nebo šampioni Björn Wirdheim či Vitantonio Liuzzi. V GP2 za tým Arden startovali Heikki Kovalainen, Bruno Senna, Sébastien Buemi nebo nováček Formule 1 Sergio Pérez.
Ve správnou volbu při výběru pilotů věří i zakladatel stáje Christian Horner: "Jsem potěšen, že našimi piloty v sérii GP2 Asia i hlavní sérii GP2 budou Joylon Palmer a Josef Král. Oba jsou mladí, ale opravdu talentovaní, takže věřím, že týmu hodně pomohou."
Pořadatelé GP2 letos nasadí novou generaci formulí GP2/11 a pneumatiky Pirelli. Závodit s novou generací auta se bude v obou šampionátech, jak hlavní sérii, tak asijském seriálu GP2 Asia. Ten zahajuje již 2. -7. února oficiálními testy, 10. – 12. února 2011 na okruhu v Abú Zabí prvním závodním podnikem a skončí o stejném víkendu, při kterém Velkou cenou Bahrajnu zahajuje svou sezonu 2011 Mistrovství světa F1.
Nám nezbývá než držet Josefu Královi palce, aby se mu v novém týmu dařilo a mohl bojovat o šanci závodit ve Formuli 1.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.