Josef Král, nadějný český jezdec, bude v sezoně 2011 v šampionátu GP2 jezdit za tým Arden International. Jeho kolegou bude Joylon Palmer. Tým to dnes potvrdil na svých internetových stránkách.
Josef Král, nadějný talentovaný pilot, v loňské sezoně sice v GP2 kvůli vážné nehodě moc neodjezdil, po svém návratu ovšem udělal dojem na tým Arden International, který ho dnes potvrdil jako svého pilota pro sezonu 2011. Jeho týmovým kolegou bude stejně starý Brit Joylon Palmer, syn někdejšího pilota F1, Jonathana Palmera, který ve Formuli 1 jezdil v 80. letech. Oba navíc pojedou i v sérii GP2 Asia.
Josef Král je z nového angažmá nadšený: "Jsem velice rád, že se mohu přidat k takovému týmu, jakým je Arden International. Už se nemůžu dočkat nové sezony. Po mé loňské nehodě bych rád ukázal, že jsem dobrý pilot a udělám pro to opravdu vše. Věřím, že Arden je pro mě v tomto ohledu ten nejlepší tým."
Radost má i Králův nový kolega Joylon Palmer: "Už se nemohu dočkat startu nové sezony. Arden je skvělý tým. Po dvou letech ve Formuli 2 bych chtěl ukázat, že zvládnu i tuto výzvu a prosadím se v GP2. Udělám vše, abych týmu dostatečně oplatil jejich důvěru, kterou prokázali, když mi svěřili svůj vůz pro sezonu 2011."
Josef Král během svého testu vozu HRT v Abú Zabí
S volbou jezdců je spokojen i Richard Dent, manažer týmu: "Jsem rád, že se nám podařilo získat takové jezdce, jakými jsou Josef Král a Joylon Palmer. Josefa jsme již delší dobou sledovali a po celou dobu na nás dělal veliký dojem. Spokojeni jsme byli i s tím, jak pro nás testoval. Vše ještě korunoval jeho úspěšný test vozu HRT na konci roku 2010. Joylon pro nás sice žádný test zatím neodjel, ale jeho výkony ve Formuli 2 nám, myslím, ukázaly dost. Věřím, že nám oba, Josef i Joylon, pomohou k co nejúspěšnější sezoně 2011."
Arden je tým s mnoha zkušenostmi. Jeho zakladatelem je dnešní šéf týmu Red Bull Racing ve Formuli 1 Christian Horner. V předchůdci GP2, Mezinárodním mistrovství formule 3000, závodil Arden již od roku 1985 a získal v něm celkem tři tituly šampiona. Arden spolupracoval s celou řadou pilotů zvučných jmen, jako jsou například Christian Danner, Jean Alesi, Luca Badoer, Olivier Panis, Ricardo Zonta, Juan Pablo Montoya, Nick Heidfeld, Sébastien Bourdais nebo šampioni Björn Wirdheim či Vitantonio Liuzzi. V GP2 za tým Arden startovali Heikki Kovalainen, Bruno Senna, Sébastien Buemi nebo nováček Formule 1 Sergio Pérez.
Ve správnou volbu při výběru pilotů věří i zakladatel stáje Christian Horner: "Jsem potěšen, že našimi piloty v sérii GP2 Asia i hlavní sérii GP2 budou Joylon Palmer a Josef Král. Oba jsou mladí, ale opravdu talentovaní, takže věřím, že týmu hodně pomohou."
Pořadatelé GP2 letos nasadí novou generaci formulí GP2/11 a pneumatiky Pirelli. Závodit s novou generací auta se bude v obou šampionátech, jak hlavní sérii, tak asijském seriálu GP2 Asia. Ten zahajuje již 2. -7. února oficiálními testy, 10. – 12. února 2011 na okruhu v Abú Zabí prvním závodním podnikem a skončí o stejném víkendu, při kterém Velkou cenou Bahrajnu zahajuje svou sezonu 2011 Mistrovství světa F1.
Nám nezbývá než držet Josefu Královi palce, aby se mu v novém týmu dařilo a mohl bojovat o šanci závodit ve Formuli 1.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.