BMW se vzdalo příliš brzy. Kdyby automobilka vydžela ve formuli jedna déle, úspěch by se dostavil. Takového názoru je bývalý závodník ve formuli 1 Gerhard Berger.
Rakušan byl v letech 1998-2003 sportovním ředitelem BMW spolu s Mariem Theissenem. Berger pro německý Auto Motor Und Sport vyjádřil názor, že automobilka nikdy neměla dost trpělivosti, kterou si závodění ve vrcholové motoristické disciplíně žádá.
„Způsob, jakým si BMW vybudovalo vlastní tým, byl správný. Možná ale měli ukázat o něco víc houževnatosti. Na F1 je zajímavé, že nemůžete získat titul na první pokus. Stojí to spoustu úsilí, než přijde úspěch. Pak se ho musíte držet,“ řekl Berger.
Německý výrobce osobních vozů vstoupil do F1 jako dodavatel motorů pro Williams v roce 2000. O pět let později se osamostatnil koupí týmu Sauber a rozchodem s Williamsem. Už v roce 2008 získal pro BMW-Sauber Robert Kubica první vítězství ve Velké ceně Kanady. K velkému překvapení však automobilka o rok později ohlásila odchod z F1.
Robert Kubica ve Velké ceně Kanady 2008 získal první vítězství pro sebe i pro tým(foto z VC Bahrajnu 2008)
Gerhard Berger srovnal mladou stáj Red Bull s BMW-Sauberem a poukázal na to, že německý tým zašel na nedostatek trpělivosti.
„Podmínkou pro to, čeho teď dosáhl Red Bull, a zároveň důvod, proč se to nepovedlo jim, je, že jim vždycky chyběla trpělivost. Dietrich Mateschitz z Red Bullu ji měl. Měl špatné roky, přesto vytrval. A teď se mu to vrátilo. Teď se mu vrátily investice,“ řekl Rakušan.
S Bergerovým názorem souhlasí i bývalý manažer Michaela Schumachera Willi Weber. „BMW odstoupilo rozhodně moc brzy. Ale v F1 je vítězství úplně vším,“ prohlásil Weber, který nyní zastupuje Nika Hülkenberga.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.