BMW se vzdalo příliš brzy. Kdyby automobilka vydžela ve formuli jedna déle, úspěch by se dostavil. Takového názoru je bývalý závodník ve formuli 1 Gerhard Berger.
Rakušan byl v letech 1998-2003 sportovním ředitelem BMW spolu s Mariem Theissenem. Berger pro německý Auto Motor Und Sport vyjádřil názor, že automobilka nikdy neměla dost trpělivosti, kterou si závodění ve vrcholové motoristické disciplíně žádá.
„Způsob, jakým si BMW vybudovalo vlastní tým, byl správný. Možná ale měli ukázat o něco víc houževnatosti. Na F1 je zajímavé, že nemůžete získat titul na první pokus. Stojí to spoustu úsilí, než přijde úspěch. Pak se ho musíte držet,“ řekl Berger.
Německý výrobce osobních vozů vstoupil do F1 jako dodavatel motorů pro Williams v roce 2000. O pět let později se osamostatnil koupí týmu Sauber a rozchodem s Williamsem. Už v roce 2008 získal pro BMW-Sauber Robert Kubica první vítězství ve Velké ceně Kanady. K velkému překvapení však automobilka o rok později ohlásila odchod z F1.
Robert Kubica ve Velké ceně Kanady 2008 získal první vítězství pro sebe i pro tým(foto z VC Bahrajnu 2008)
Gerhard Berger srovnal mladou stáj Red Bull s BMW-Sauberem a poukázal na to, že německý tým zašel na nedostatek trpělivosti.
„Podmínkou pro to, čeho teď dosáhl Red Bull, a zároveň důvod, proč se to nepovedlo jim, je, že jim vždycky chyběla trpělivost. Dietrich Mateschitz z Red Bullu ji měl. Měl špatné roky, přesto vytrval. A teď se mu to vrátilo. Teď se mu vrátily investice,“ řekl Rakušan.
S Bergerovým názorem souhlasí i bývalý manažer Michaela Schumachera Willi Weber. „BMW odstoupilo rozhodně moc brzy. Ale v F1 je vítězství úplně vším,“ prohlásil Weber, který nyní zastupuje Nika Hülkenberga.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.