BMW se vzdalo příliš brzy. Kdyby automobilka vydžela ve formuli jedna déle, úspěch by se dostavil. Takového názoru je bývalý závodník ve formuli 1 Gerhard Berger.
Rakušan byl v letech 1998-2003 sportovním ředitelem BMW spolu s Mariem Theissenem. Berger pro německý Auto Motor Und Sport vyjádřil názor, že automobilka nikdy neměla dost trpělivosti, kterou si závodění ve vrcholové motoristické disciplíně žádá.
„Způsob, jakým si BMW vybudovalo vlastní tým, byl správný. Možná ale měli ukázat o něco víc houževnatosti. Na F1 je zajímavé, že nemůžete získat titul na první pokus. Stojí to spoustu úsilí, než přijde úspěch. Pak se ho musíte držet,“ řekl Berger.
Německý výrobce osobních vozů vstoupil do F1 jako dodavatel motorů pro Williams v roce 2000. O pět let později se osamostatnil koupí týmu Sauber a rozchodem s Williamsem. Už v roce 2008 získal pro BMW-Sauber Robert Kubica první vítězství ve Velké ceně Kanady. K velkému překvapení však automobilka o rok později ohlásila odchod z F1.
Robert Kubica ve Velké ceně Kanady 2008 získal první vítězství pro sebe i pro tým(foto z VC Bahrajnu 2008)
Gerhard Berger srovnal mladou stáj Red Bull s BMW-Sauberem a poukázal na to, že německý tým zašel na nedostatek trpělivosti.
„Podmínkou pro to, čeho teď dosáhl Red Bull, a zároveň důvod, proč se to nepovedlo jim, je, že jim vždycky chyběla trpělivost. Dietrich Mateschitz z Red Bullu ji měl. Měl špatné roky, přesto vytrval. A teď se mu to vrátilo. Teď se mu vrátily investice,“ řekl Rakušan.
S Bergerovým názorem souhlasí i bývalý manažer Michaela Schumachera Willi Weber. „BMW odstoupilo rozhodně moc brzy. Ale v F1 je vítězství úplně vším,“ prohlásil Weber, který nyní zastupuje Nika Hülkenberga.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.