Dany Bahar hodlá ve velkém prodávat formuli pro veřejnost s označením Lotus T125. Zatím však má pouze jediný prototyp a problém s tím, kdo jej bude po rozchodu s Team Lotus vyrábět.
O Baharově ambiciózním plán rozjet program Exos, který dal na starosti Jeanu Alesimu, jsme psali zde. Jedná se o prodej Lotusů T125 - tedy vozů na bázi monopostů F1 - bohatším klientům z řad veřejnosti. Jeden kus má být k mání za 18 mil. Kč a pro jeho majitele je připraven elitní klub Exos, v jehož rámci je připravován zajímavý školící, technický a závodní program - první taková akce je plánována v Hethelu na 15. a 16. dubna 2011.
Zatím však není jisté, jak Group Lotus hodlá monopost T125 vyrábět. Původně ho měla totiž mít na starosti společnost Racing Technologies Norfolk, která je však součástí Team Lotus.
Ale má to háček - zatím existuje pouze jediný prototyp T125ky, kterého chce Group Lotus prodat 25 kusů. Bahar tvrdí, že jeho vývoj a výroba zabere pouhých 6 měsíců. Inženýři pracující v prostředí F1 vám však potvrdí, že postavit takový vůz od nuly je za tak krátkou dobu téměř nemožné - pokud by nevycházel z nějakého existujícího vozu.
Lotus T125
Lotus Racing to sice loni stihl jen tak tak, jenže šasi bylo již předtím připravováno v Gascoynově společnosti MGI Ltd., která na něm spolupracovala s konstruktérem Markem Tathamem (Williams, Toyota - TF109). T125 je na světě již poměrně dlouhou dobu (poprvé jsem o něm psal během letní přestávky v F1). Baharovi pro splnění svých plánů zřejmě nezbyde, než se spojit s některým jiným zkušeným konstruktérem (spekuluje se např. o Panozu).
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.