Dany Bahar hodlá ve velkém prodávat formuli pro veřejnost s označením Lotus T125. Zatím však má pouze jediný prototyp a problém s tím, kdo jej bude po rozchodu s Team Lotus vyrábět.
O Baharově ambiciózním plán rozjet program Exos, který dal na starosti Jeanu Alesimu, jsme psali zde. Jedná se o prodej Lotusů T125 - tedy vozů na bázi monopostů F1 - bohatším klientům z řad veřejnosti. Jeden kus má být k mání za 18 mil. Kč a pro jeho majitele je připraven elitní klub Exos, v jehož rámci je připravován zajímavý školící, technický a závodní program - první taková akce je plánována v Hethelu na 15. a 16. dubna 2011.
Zatím však není jisté, jak Group Lotus hodlá monopost T125 vyrábět. Původně ho měla totiž mít na starosti společnost Racing Technologies Norfolk, která je však součástí Team Lotus.
Ale má to háček - zatím existuje pouze jediný prototyp T125ky, kterého chce Group Lotus prodat 25 kusů. Bahar tvrdí, že jeho vývoj a výroba zabere pouhých 6 měsíců. Inženýři pracující v prostředí F1 vám však potvrdí, že postavit takový vůz od nuly je za tak krátkou dobu téměř nemožné - pokud by nevycházel z nějakého existujícího vozu.
Lotus T125
Lotus Racing to sice loni stihl jen tak tak, jenže šasi bylo již předtím připravováno v Gascoynově společnosti MGI Ltd., která na něm spolupracovala s konstruktérem Markem Tathamem (Williams, Toyota - TF109). T125 je na světě již poměrně dlouhou dobu (poprvé jsem o něm psal během letní přestávky v F1). Baharovi pro splnění svých plánů zřejmě nezbyde, než se spojit s některým jiným zkušeným konstruktérem (spekuluje se např. o Panozu).
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.