Dany Bahar hodlá ve velkém prodávat formuli pro veřejnost s označením Lotus T125. Zatím však má pouze jediný prototyp a problém s tím, kdo jej bude po rozchodu s Team Lotus vyrábět.
O Baharově ambiciózním plán rozjet program Exos, který dal na starosti Jeanu Alesimu, jsme psali zde. Jedná se o prodej Lotusů T125 - tedy vozů na bázi monopostů F1 - bohatším klientům z řad veřejnosti. Jeden kus má být k mání za 18 mil. Kč a pro jeho majitele je připraven elitní klub Exos, v jehož rámci je připravován zajímavý školící, technický a závodní program - první taková akce je plánována v Hethelu na 15. a 16. dubna 2011.
Zatím však není jisté, jak Group Lotus hodlá monopost T125 vyrábět. Původně ho měla totiž mít na starosti společnost Racing Technologies Norfolk, která je však součástí Team Lotus.
Ale má to háček - zatím existuje pouze jediný prototyp T125ky, kterého chce Group Lotus prodat 25 kusů. Bahar tvrdí, že jeho vývoj a výroba zabere pouhých 6 měsíců. Inženýři pracující v prostředí F1 vám však potvrdí, že postavit takový vůz od nuly je za tak krátkou dobu téměř nemožné - pokud by nevycházel z nějakého existujícího vozu.
Lotus T125
Lotus Racing to sice loni stihl jen tak tak, jenže šasi bylo již předtím připravováno v Gascoynově společnosti MGI Ltd., která na něm spolupracovala s konstruktérem Markem Tathamem (Williams, Toyota - TF109). T125 je na světě již poměrně dlouhou dobu (poprvé jsem o něm psal během letní přestávky v F1). Baharovi pro splnění svých plánů zřejmě nezbyde, než se spojit s některým jiným zkušeným konstruktérem (spekuluje se např. o Panozu).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.