Podle bývalého pilota Formule 1 Anthonyho Davidsona budou mít piloti za volantem mnoho práce v důsledku pravidel pro rok 2011, kdy se objeví nastavitelná zadní křídla a KERS.
Davidson si již nový vůz i letošní technické finesy vyzkoušel na simulátoru Mercedesu v továrně v Brackley a říká: "Bude to pro piloty náročné zvyknout si na to všechno, bude to uvnitř vozu něco jako show kapely čítající jediného člověka."
"Loni jsme viděli, jak piloti kvůli F-kanálu sundávají ruce z volantu, aby jej aktivovali. Nyní tam bude přepínač nebo tlačítku - buď na volantu či někde jinde ve voze, který udělá podobnou věc [přenastaví zadní křídlo].
Bude zcela na vás, kdy jej [v tréninku a v kvalifikaci] využijete, díky čemuž na rovinkách získáte dalších 15 km/hod - takže to bude v rychlosti velký rozdíl," uvádí pilot, který vystřídal od roku 2001 do 2008 několik stájí: Minardi, BAR, Hondu a Super Aguri. S monopostem F1 se povozil také v roce 2009, kdy testoval pro Brawn GP.
Potřeba více věcí najednou podle něj bude klást větší nároky na piloty: "Výhodu budou mít piloti s větší kapacitou - ti, kteří jsou schopni jezdit rychle, ale také myslet na ostatní věcičky ve voze.
Loni jsme viděli, že se Petrov rozhodl nevyužít F-kanál na trati, jako byl Singapur, protože toho jednoduše bylo příliš. Takže piloti, kteří mají více schopností, se budou na okruzích cítit více jako doma nebo jim auto poskytne obrovskou výhodu - stejně jako pilotům, kteří stráví více času na simulátorech."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.