Podle bývalého pilota Formule 1 Anthonyho Davidsona budou mít piloti za volantem mnoho práce v důsledku pravidel pro rok 2011, kdy se objeví nastavitelná zadní křídla a KERS.
Davidson si již nový vůz i letošní technické finesy vyzkoušel na simulátoru Mercedesu v továrně v Brackley a říká: "Bude to pro piloty náročné zvyknout si na to všechno, bude to uvnitř vozu něco jako show kapely čítající jediného člověka."
"Loni jsme viděli, jak piloti kvůli F-kanálu sundávají ruce z volantu, aby jej aktivovali. Nyní tam bude přepínač nebo tlačítku - buď na volantu či někde jinde ve voze, který udělá podobnou věc [přenastaví zadní křídlo].
Bude zcela na vás, kdy jej [v tréninku a v kvalifikaci] využijete, díky čemuž na rovinkách získáte dalších 15 km/hod - takže to bude v rychlosti velký rozdíl," uvádí pilot, který vystřídal od roku 2001 do 2008 několik stájí: Minardi, BAR, Hondu a Super Aguri. S monopostem F1 se povozil také v roce 2009, kdy testoval pro Brawn GP.
Potřeba více věcí najednou podle něj bude klást větší nároky na piloty: "Výhodu budou mít piloti s větší kapacitou - ti, kteří jsou schopni jezdit rychle, ale také myslet na ostatní věcičky ve voze.
Loni jsme viděli, že se Petrov rozhodl nevyužít F-kanál na trati, jako byl Singapur, protože toho jednoduše bylo příliš. Takže piloti, kteří mají více schopností, se budou na okruzích cítit více jako doma nebo jim auto poskytne obrovskou výhodu - stejně jako pilotům, kteří stráví více času na simulátorech."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.