Legendární pilot Formule 1 Jean Alesi podepsal smlouvu o spolupráci se sportovním oddělením Group Lotus.
Lotus Motorsport (patřící Group Lotus) potvrdil, že se Jean Alesi stane jejich velvyslancem pro monopost Lotus T125 a program Exos (elitní klub majitelů T125, kterým bude nabízeno další školení a trénink).
Lotus T125 je exkluzivním vysoce výkonným monopostem inspirovaným vozy F1 s e 135kg V8 motorem Cosworth o objemu 3,5l, který bude disponovat výkonem ve výši 640 koní. a točit max. 10 tisíc ot./min. Propojen bude se šestistupňovou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem.
V čem je rozdíl proti monopostu F1? Pro jeho údržbu nebude třeba armáda techniků, nastartování a provoz se obejde bez spousty mechaniků. Pro nastartování bude postačovat stisknout tlačítko v kokpitu. Motor a převodovka by měli vydržet 3 000 km.
Lotus T125
Vzhledem ke zkušenostem z F1 o Alesim hovoří tiskový mluvčí Group Lotus jako o dokonalé osobě pro propagaci T125. Jean během své kariéry odjel 202 velkých cen a nasbíral pro týmy Ferrari, Tyrell, Benetton, Sauber, Prost a Jordan 241 bodů.
Jean Alesi svou novou roli potvrdil slovy: "Jsem potěšen tím, že můžu být partnerem Lotusu, mám velkou slabost pro tuto britskou značku a věřím, že dosáhnout v budoucnosti skvělých věcí jak na trati, tak i mimo ní.
Jsem velmi vášnivý vůči všemu, co přitahuje lidi blíže k závodění a T125 má přesně toto za úkol. Poskytuje ty nejlepší závodní zážitky a opravdu se velmi těším na testování ve Vallelunze a v Abú Zabí."
Jean Alesi na výstavě Autosport International Show
Alesi se k Lotus Motorsport připojil tento čtvrtek 13. ledna na výstavě Autosport International Show, kde se zúčastnil také slavnostního představení mnoha závodních aktivit společnosti včetně slavnostního odhalení barev pro sezónu 2011 F1 týmu Lotus Renault GP.
Korporátní koordinátor provozu Group Lotus Gino Rosato k nové spolupráce řekl: "Jean je léta mým dobrým přítelem, měl jsem přednost s ním pracovat v minulosti a opravdu respektuji a obdivuji způsob jeho jednání. S jeho znalostmi z F1, známostmi a kontakty nám podle mě velmi pomůže, velmi se těšíme na spolupráci s ním. Myslíme si, že bude perfektním velvyslancem značky Lotus."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.