Legendární pilot Formule 1 Jean Alesi podepsal smlouvu o spolupráci se sportovním oddělením Group Lotus.
Lotus Motorsport (patřící Group Lotus) potvrdil, že se Jean Alesi stane jejich velvyslancem pro monopost Lotus T125 a program Exos (elitní klub majitelů T125, kterým bude nabízeno další školení a trénink).
Lotus T125 je exkluzivním vysoce výkonným monopostem inspirovaným vozy F1 s e 135kg V8 motorem Cosworth o objemu 3,5l, který bude disponovat výkonem ve výši 640 koní. a točit max. 10 tisíc ot./min. Propojen bude se šestistupňovou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem.
V čem je rozdíl proti monopostu F1? Pro jeho údržbu nebude třeba armáda techniků, nastartování a provoz se obejde bez spousty mechaniků. Pro nastartování bude postačovat stisknout tlačítko v kokpitu. Motor a převodovka by měli vydržet 3 000 km.
Lotus T125
Vzhledem ke zkušenostem z F1 o Alesim hovoří tiskový mluvčí Group Lotus jako o dokonalé osobě pro propagaci T125. Jean během své kariéry odjel 202 velkých cen a nasbíral pro týmy Ferrari, Tyrell, Benetton, Sauber, Prost a Jordan 241 bodů.
Jean Alesi svou novou roli potvrdil slovy: "Jsem potěšen tím, že můžu být partnerem Lotusu, mám velkou slabost pro tuto britskou značku a věřím, že dosáhnout v budoucnosti skvělých věcí jak na trati, tak i mimo ní.
Jsem velmi vášnivý vůči všemu, co přitahuje lidi blíže k závodění a T125 má přesně toto za úkol. Poskytuje ty nejlepší závodní zážitky a opravdu se velmi těším na testování ve Vallelunze a v Abú Zabí."
Jean Alesi na výstavě Autosport International Show
Alesi se k Lotus Motorsport připojil tento čtvrtek 13. ledna na výstavě Autosport International Show, kde se zúčastnil také slavnostního představení mnoha závodních aktivit společnosti včetně slavnostního odhalení barev pro sezónu 2011 F1 týmu Lotus Renault GP.
Korporátní koordinátor provozu Group Lotus Gino Rosato k nové spolupráce řekl: "Jean je léta mým dobrým přítelem, měl jsem přednost s ním pracovat v minulosti a opravdu respektuji a obdivuji způsob jeho jednání. S jeho znalostmi z F1, známostmi a kontakty nám podle mě velmi pomůže, velmi se těšíme na spolupráci s ním. Myslíme si, že bude perfektním velvyslancem značky Lotus."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.