Legendární pilot Formule 1 Jean Alesi podepsal smlouvu o spolupráci se sportovním oddělením Group Lotus.
Lotus Motorsport (patřící Group Lotus) potvrdil, že se Jean Alesi stane jejich velvyslancem pro monopost Lotus T125 a program Exos (elitní klub majitelů T125, kterým bude nabízeno další školení a trénink).
Lotus T125 je exkluzivním vysoce výkonným monopostem inspirovaným vozy F1 s e 135kg V8 motorem Cosworth o objemu 3,5l, který bude disponovat výkonem ve výši 640 koní. a točit max. 10 tisíc ot./min. Propojen bude se šestistupňovou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem.
V čem je rozdíl proti monopostu F1? Pro jeho údržbu nebude třeba armáda techniků, nastartování a provoz se obejde bez spousty mechaniků. Pro nastartování bude postačovat stisknout tlačítko v kokpitu. Motor a převodovka by měli vydržet 3 000 km.
Lotus T125
Vzhledem ke zkušenostem z F1 o Alesim hovoří tiskový mluvčí Group Lotus jako o dokonalé osobě pro propagaci T125. Jean během své kariéry odjel 202 velkých cen a nasbíral pro týmy Ferrari, Tyrell, Benetton, Sauber, Prost a Jordan 241 bodů.
Jean Alesi svou novou roli potvrdil slovy: "Jsem potěšen tím, že můžu být partnerem Lotusu, mám velkou slabost pro tuto britskou značku a věřím, že dosáhnout v budoucnosti skvělých věcí jak na trati, tak i mimo ní.
Jsem velmi vášnivý vůči všemu, co přitahuje lidi blíže k závodění a T125 má přesně toto za úkol. Poskytuje ty nejlepší závodní zážitky a opravdu se velmi těším na testování ve Vallelunze a v Abú Zabí."
Jean Alesi na výstavě Autosport International Show
Alesi se k Lotus Motorsport připojil tento čtvrtek 13. ledna na výstavě Autosport International Show, kde se zúčastnil také slavnostního představení mnoha závodních aktivit společnosti včetně slavnostního odhalení barev pro sezónu 2011 F1 týmu Lotus Renault GP.
Korporátní koordinátor provozu Group Lotus Gino Rosato k nové spolupráce řekl: "Jean je léta mým dobrým přítelem, měl jsem přednost s ním pracovat v minulosti a opravdu respektuji a obdivuji způsob jeho jednání. S jeho znalostmi z F1, známostmi a kontakty nám podle mě velmi pomůže, velmi se těšíme na spolupráci s ním. Myslíme si, že bude perfektním velvyslancem značky Lotus."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.