I když to tak během minulé sezony nevypadalo, Vitalij Petrov získal novou smlouvu a bude tak společně s Kubicou pokračovat u týmu Lotus Renault. Očekává, že jeho druhá sezona nebude tak obtížná jako ta loňská.
První Rus ve Formuli 1, Vitalij Petrov, to sice během roku 2010 neměl zrovna lehké, nakonec ale dostal novou smlouvu na dva roky s týmem Lotus Renault. Petrov předpokládá, že letošní sezona již nebude tak obtížná jako sezona 2010.
"Pro nováčky to nikdy není lehké," řekl Rus Autosportu. "Bylo to hlavně o tom zvyknout si na auto, okruhy a fungování týmu. Byl jsem občas trochu pod tlakem, nervozita se také někdy projevila, ale nakonec jsem našel způsob, jak se s tím vyrovnat a nová sezona by tak pro mě měla být o něco lehčí.
Renault mi dal šanci závodit a já jsem jim za to vděčný. Jsem hrdý na to, že mohu být součástí takového týmu jako je Renault. Alonso s Renaultem získal dva tituly a tento tým má na to, aby znovu vyhrával. Uděláme vše, aby se to povedlo."
Může se zdát, že Petrov by se mohl něčemu přiučit od svého zkušenějšího kolegy, Roberta Kubici, to ale Petrov vyvrátil. "Od Roberta toho moc nepochytím. Je velmi uzavřený. Mohu jen sledovat jeho data, jak jezdí nebo co říká svému inženýrovi, ale to je vše."
Petrov není moc nadšený ani z nových pravidel, protože se bude muset znovu učit něco nového"Zadní křídla, nové pneumatiky, nikdo neví, co přesně očekávat, bude trvat nějakou dobu, než si na to zvyknu, musím tedy vytěžit co nejvíce z nadcházejících testů."
Renault dnes na výstavě Autosportu představil zbarvení pro sezónu 2011 - více informací a foto zde.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.