I když to tak během minulé sezony nevypadalo, Vitalij Petrov získal novou smlouvu a bude tak společně s Kubicou pokračovat u týmu Lotus Renault. Očekává, že jeho druhá sezona nebude tak obtížná jako ta loňská.
První Rus ve Formuli 1, Vitalij Petrov, to sice během roku 2010 neměl zrovna lehké, nakonec ale dostal novou smlouvu na dva roky s týmem Lotus Renault. Petrov předpokládá, že letošní sezona již nebude tak obtížná jako sezona 2010.
"Pro nováčky to nikdy není lehké," řekl Rus Autosportu. "Bylo to hlavně o tom zvyknout si na auto, okruhy a fungování týmu. Byl jsem občas trochu pod tlakem, nervozita se také někdy projevila, ale nakonec jsem našel způsob, jak se s tím vyrovnat a nová sezona by tak pro mě měla být o něco lehčí.
Renault mi dal šanci závodit a já jsem jim za to vděčný. Jsem hrdý na to, že mohu být součástí takového týmu jako je Renault. Alonso s Renaultem získal dva tituly a tento tým má na to, aby znovu vyhrával. Uděláme vše, aby se to povedlo."
Může se zdát, že Petrov by se mohl něčemu přiučit od svého zkušenějšího kolegy, Roberta Kubici, to ale Petrov vyvrátil. "Od Roberta toho moc nepochytím. Je velmi uzavřený. Mohu jen sledovat jeho data, jak jezdí nebo co říká svému inženýrovi, ale to je vše."
Petrov není moc nadšený ani z nových pravidel, protože se bude muset znovu učit něco nového"Zadní křídla, nové pneumatiky, nikdo neví, co přesně očekávat, bude trvat nějakou dobu, než si na to zvyknu, musím tedy vytěžit co nejvíce z nadcházejících testů."
Renault dnes na výstavě Autosportu představil zbarvení pro sezónu 2011 - více informací a foto zde.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace