Colin Kolles, šéf týmu HRT věří, že indický pilot bude letos mnohem lepší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2005. Zároveň stále doufá, že se mu podaří získat nějakého zkušeného pilota.
Angažování Naraina Karthikeyana jako závodního jezdce HRT nepochybně překvapilo mnoho fanoušků nejen španělské stáje. Ind se do F1 vrací po pěti letech. Svou roli v tom sehrála i společnost Tata Group, která 33letého pilota sponzoruje. Otázkou je, zda předvede lepší výkony než v roce 2005, kdy závodil za tým Jordan (dnešní Force India).
Jeho nový šéf Colin Kolles věří, že ano: "Myslím, že Narain udělá vše pro to, aby byl co nejlepší. S F1 už má zkušenosti, což je pro nás velkým přínosem. Znám ho dobře z Le Mans Series, kde pro mě jezdil. Musel vydržet v kokpitu mnohem déle než během závodu Formule 1 a myslím si že prokázal, že na Formuli 1 rozhodné má. Je vyspělejší a doufám že i o něco rychlejší než v tom roce 2005 u Jordanu."
Tím, že HRT podepsalo Karthikeyana má naději, že přiláká pár nových sponzorů z Indie, protože zájem o tento sport by měl s letošní premiérovou Velkou cenou Indie stoupnout: "Ano, je to velká země se spoustou různých firem a společností které se určitě budou chtít zviditelnit prostřednictvím Formule 1."
Jak to bude s Vitantoniem Liuzzim? Zůstane u Force Indie nebo půjde k HRT, nebo někam jinam?
HRT ovšem potřebuje ještě druhého pilota. Kolles ale zatím vyčkává, doufá, že se mu podaří ulovit nějakého zkušeného pilota: "To, že má pilot smlouvu ještě nemusí znamenat, že bude závodit. Může se stát ještě hodně věcí. Proto stále čekáme s oznámením druhého jména."
Kolles tím nepřímo naznačil svůj zájem o Vitantonia Liuzziho, který pravděpodobně, přestože má podepsanou smlouvu, o svoje místo u Force Indie přijde.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.