Colin Kolles, šéf týmu HRT věří, že indický pilot bude letos mnohem lepší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2005. Zároveň stále doufá, že se mu podaří získat nějakého zkušeného pilota.
Angažování Naraina Karthikeyana jako závodního jezdce HRT nepochybně překvapilo mnoho fanoušků nejen španělské stáje. Ind se do F1 vrací po pěti letech. Svou roli v tom sehrála i společnost Tata Group, která 33letého pilota sponzoruje. Otázkou je, zda předvede lepší výkony než v roce 2005, kdy závodil za tým Jordan (dnešní Force India).
Jeho nový šéf Colin Kolles věří, že ano: "Myslím, že Narain udělá vše pro to, aby byl co nejlepší. S F1 už má zkušenosti, což je pro nás velkým přínosem. Znám ho dobře z Le Mans Series, kde pro mě jezdil. Musel vydržet v kokpitu mnohem déle než během závodu Formule 1 a myslím si že prokázal, že na Formuli 1 rozhodné má. Je vyspělejší a doufám že i o něco rychlejší než v tom roce 2005 u Jordanu."
Tím, že HRT podepsalo Karthikeyana má naději, že přiláká pár nových sponzorů z Indie, protože zájem o tento sport by měl s letošní premiérovou Velkou cenou Indie stoupnout: "Ano, je to velká země se spoustou různých firem a společností které se určitě budou chtít zviditelnit prostřednictvím Formule 1."
Jak to bude s Vitantoniem Liuzzim? Zůstane u Force Indie nebo půjde k HRT, nebo někam jinam?
HRT ovšem potřebuje ještě druhého pilota. Kolles ale zatím vyčkává, doufá, že se mu podaří ulovit nějakého zkušeného pilota: "To, že má pilot smlouvu ještě nemusí znamenat, že bude závodit. Může se stát ještě hodně věcí. Proto stále čekáme s oznámením druhého jména."
Kolles tím nepřímo naznačil svůj zájem o Vitantonia Liuzziho, který pravděpodobně, přestože má podepsanou smlouvu, o svoje místo u Force Indie přijde.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.