Britský novinář Joe Saward na svém blogu píše o tom, že tým Toro Rosso je znovu na prodej. Najde se před začátkem sezóny nový kupec?
Italský tým má být údajně k mání za 30 mil. dolarů, případný kupec musí ovšem počítat také se splátkou nějakých dluhů.
O Toro Rosso se přitom psalo již před rokem, že je k mání. Vzhledem k tehdejšímu bídnému ekonomickému klimatu však k odprodeji nedošlo. Pro Dietricha Mateschitze je to částečně dobře, protože nyní je pravděpodobnější, že za tým odstane více peněz.
Když jej v roce 2005 koupil, bylo mu povoleno používat vozy připravované mateřským Red Bullem. To fungovalo do Velké ceny Itálie 2008, v níž s vozem Toro Rosso triumfoval Sebastian Vettel. Pro konkurenci zazvonil hlasitý alarm a následně došlo k zákazu zákaznických vozů - každý tým Formule 1 musel být od roku 2009 také konstruktérem vlastního monopostu. Scuderii Toro Rosso byla přesto udělena drobná výjimka - mohla ke stavbě používat rok staré vozy Red Bullu.
Red Bull by rád koncentroval veškeré své zdroje do svého hlavního týmu, spíše než financovat stáj, která je dobrá akorát pro výchovu mladých talentů - což je pro Red Bull levnější varianta, než kdyby jim měli platit kariéru v některém z existujících týmů.
Toro Rosso je ve skutečnosti pokračovatelem Minardi, které do F1 v roce 1985 přihlásil jeho zakladatel Giancarlo Minardi po přestupu z Formule 2. Po finančních problémech byl tým prodán v roce 2001 Paulu Stoddartovi, který před jeho dalším prodejem Red Bullu dal v F1 šanci například Marku Webberovi či Fernandovi Alonsovi.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.