Majitel týmu HRT Jose Ramon Carabante viní sponzory z toho, že dostatečně nedoceňují hodnotu Formule 1. Jeho tým by měli hodnotit nikoliv pouze podle jedné sezóny, ale podle dlouhodobé výkonnosti. Plány s Toyotou podle něj selhaly kvůli motoru Cosworth.
"V těchto dnech není třeba v F1 utrácet 5 či 10 milionů Eur. Můžete přijít s jedním milionem nebo s 500 000 Eury. Chodíte za velkými společnostmi v této zemi a říkáte jim, že s jejich podporou můžete mít auto Toyoty, využívat jejich zázemí a čas od času být v nejlepší osmičce, ale oni vás stejně nepodpoří," popisuje Carabante.
"Máme španělský tým, který by byl ještě více španělský s pilotem jako je Pedro de la Rosa, společnosti ale nepřicházejí," pokračuje majitel Hispanie, který možná představí "velkého sponzora, protože jednání jsou v pokročilé fázi... jedná se o jednu z pěti největších společností ve Španělsku."
Cílem HRT je "konsolidace a další pokrok ve srovnání s letošním rokem. Jedná se o dlouhodobý projekt. Uvidíme, jestli se během dvou či tří let podaří ustálit tým, jak zněla původní myšlenka."
Monopost pro příští rok navrhuje Geoff Willis "a auto, které navrhl, přinese spoustu radosti. Částečně je vyráběno v Německu a částečně v Anglii, brzy bude hotovo. Pracujeme na něm už nějakou dobu a určitě bude v Bahrajnu. Letošní rok byl obtížný, tentokrát se ale zúčastníme i zimních testů," popisuje Carabante pro rádio Marca.
S vozem pro rok 2011 má podobné plány jako Force India a Toro Rosso - týmy, které "pracují s několika dodavateli."
Carabante zkritizoval i sponzory, jejich vůz by v roce 2011 mohl být na vyšší úrovni
Co bylo příčinou problémů v plánech s Toyotou? Údajně motor Cosworthu, který nepracoval s šasi Toyoty, jež měla vlastní motor: "Cosworth do Toyoty nepasoval a my jsme nemohli zrušit smlouvu s Cosworthem, protože klauzule to umožňovala, pouze pokud by letos byl jejich motor nejméně spolehlivým, což nebyl."
Co se týče pilotů, HRT vyjednává s "pěti či šesti" kandidáty, jejichž jména do konce roku ale již nezveřejní. Na dotaz, zda je mezi nimi i Španěl, odpověděl: "Možná."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.