Majitel týmu HRT Jose Ramon Carabante viní sponzory z toho, že dostatečně nedoceňují hodnotu Formule 1. Jeho tým by měli hodnotit nikoliv pouze podle jedné sezóny, ale podle dlouhodobé výkonnosti. Plány s Toyotou podle něj selhaly kvůli motoru Cosworth.
"V těchto dnech není třeba v F1 utrácet 5 či 10 milionů Eur. Můžete přijít s jedním milionem nebo s 500 000 Eury. Chodíte za velkými společnostmi v této zemi a říkáte jim, že s jejich podporou můžete mít auto Toyoty, využívat jejich zázemí a čas od času být v nejlepší osmičce, ale oni vás stejně nepodpoří," popisuje Carabante.
"Máme španělský tým, který by byl ještě více španělský s pilotem jako je Pedro de la Rosa, společnosti ale nepřicházejí," pokračuje majitel Hispanie, který možná představí "velkého sponzora, protože jednání jsou v pokročilé fázi... jedná se o jednu z pěti největších společností ve Španělsku."
Cílem HRT je "konsolidace a další pokrok ve srovnání s letošním rokem. Jedná se o dlouhodobý projekt. Uvidíme, jestli se během dvou či tří let podaří ustálit tým, jak zněla původní myšlenka."
Monopost pro příští rok navrhuje Geoff Willis "a auto, které navrhl, přinese spoustu radosti. Částečně je vyráběno v Německu a částečně v Anglii, brzy bude hotovo. Pracujeme na něm už nějakou dobu a určitě bude v Bahrajnu. Letošní rok byl obtížný, tentokrát se ale zúčastníme i zimních testů," popisuje Carabante pro rádio Marca.
S vozem pro rok 2011 má podobné plány jako Force India a Toro Rosso - týmy, které "pracují s několika dodavateli."
Carabante zkritizoval i sponzory, jejich vůz by v roce 2011 mohl být na vyšší úrovni
Co bylo příčinou problémů v plánech s Toyotou? Údajně motor Cosworthu, který nepracoval s šasi Toyoty, jež měla vlastní motor: "Cosworth do Toyoty nepasoval a my jsme nemohli zrušit smlouvu s Cosworthem, protože klauzule to umožňovala, pouze pokud by letos byl jejich motor nejméně spolehlivým, což nebyl."
Co se týče pilotů, HRT vyjednává s "pěti či šesti" kandidáty, jejichž jména do konce roku ale již nezveřejní. Na dotaz, zda je mezi nimi i Španěl, odpověděl: "Možná."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.