Bývalý šampion Formule 1 Nigel Mansell dává najevo svou radost z nového partnerství skupiny Lotus a Renaultu F1.
"Jsem potěšen tím, že se Group Lotus vrací do Formule 1 prostřednictvím odkoupení akcií Renaultu F1. Obzvlášť potěšitelné to je pro mě, když vidím opětovné spojení Lotusu a Renaultu a návrat legendárního černo-zlatého zbarvení, s nímž jezdili skvělí Ayrton Senna, Elio de Angelis, Johny Dumfries a samozřejmě v 80. letech také já," cituje Group Lotus vyjádření Mansella na svých stránkách www.lotuscars.com.
"Mám bohaté vzpomínky na tuto kombinaci, když jsem dovezl Lotus-Renault k jejich prvnímu pódiovému umístění ve Velké ceně Evropy 1983. Ayrton to zopakoval neuvěřitelným vítězstvím v Portugalsku 1985.
Vzpomínám si, že smlouva Lotus-Renault byla podepsána uprostřed roku 1982 a poskytla dostatečné turbomotory pouze pro jedno auto - pro nový Type 93, s nímž měl jet Elio de Angelis. Colin kvůli tomu pro mě navrhl druhé auto, jež by co nejlépe využilo atmosférický motor Cosworth-Ford. Skutečně inovátorským přístupem Lotusu se Colin rozhodl nasadit nové a průkopnické aktivní zavěšení pro můj Type 92, který navrhovali měsíce v odvážném pokusu srovnat výkonnost mého vozu s tím, který byl poháněný Renaultem.
Odvaha se však v mém případě nevyplatila, protože byl nasazen trochu předčasně a po několika závodech musel být systém odstraněn. Ale vím, že tato technologie byla úspěšně rozvinuta pro cestovní vozidla a je skvělým příkladem toho, jak byla inovace Lotusu přenesena do silničního provozu. Není pochyb o tom, že toto nové partnerství v F1 bude užitečné pro vývoj jejich budoucích cestovních vozů," dělá reklamu skupině Group Lotus Mansell.
Mansellův Lotus Type 92
"Jsem nesmírně vděčný Lotusu a obzvlášť Colinu Chapmanovi, který byl velmi inspirujícím člověkem a pro mě něco jako druhým otcem, který se velmi zajímal o vývoj týkající se závodních a silničních projektů v Hethelu.
Jsem opravdu rád, že vidím návrat Lotusu tam, kam patří, když bude soutěžit v nejvyšší kategorii motosportu, navíc se vzkříšením tradičního zbarvení, které zdobilo má auta tolik let a opravdu jim přeji do budoucna vše nejlepší," dodává Mansell.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.