Bývalý šampion Formule 1 Nigel Mansell dává najevo svou radost z nového partnerství skupiny Lotus a Renaultu F1.
"Jsem potěšen tím, že se Group Lotus vrací do Formule 1 prostřednictvím odkoupení akcií Renaultu F1. Obzvlášť potěšitelné to je pro mě, když vidím opětovné spojení Lotusu a Renaultu a návrat legendárního černo-zlatého zbarvení, s nímž jezdili skvělí Ayrton Senna, Elio de Angelis, Johny Dumfries a samozřejmě v 80. letech také já," cituje Group Lotus vyjádření Mansella na svých stránkách www.lotuscars.com.
"Mám bohaté vzpomínky na tuto kombinaci, když jsem dovezl Lotus-Renault k jejich prvnímu pódiovému umístění ve Velké ceně Evropy 1983. Ayrton to zopakoval neuvěřitelným vítězstvím v Portugalsku 1985.
Vzpomínám si, že smlouva Lotus-Renault byla podepsána uprostřed roku 1982 a poskytla dostatečné turbomotory pouze pro jedno auto - pro nový Type 93, s nímž měl jet Elio de Angelis. Colin kvůli tomu pro mě navrhl druhé auto, jež by co nejlépe využilo atmosférický motor Cosworth-Ford. Skutečně inovátorským přístupem Lotusu se Colin rozhodl nasadit nové a průkopnické aktivní zavěšení pro můj Type 92, který navrhovali měsíce v odvážném pokusu srovnat výkonnost mého vozu s tím, který byl poháněný Renaultem.
Odvaha se však v mém případě nevyplatila, protože byl nasazen trochu předčasně a po několika závodech musel být systém odstraněn. Ale vím, že tato technologie byla úspěšně rozvinuta pro cestovní vozidla a je skvělým příkladem toho, jak byla inovace Lotusu přenesena do silničního provozu. Není pochyb o tom, že toto nové partnerství v F1 bude užitečné pro vývoj jejich budoucích cestovních vozů," dělá reklamu skupině Group Lotus Mansell.
Mansellův Lotus Type 92
"Jsem nesmírně vděčný Lotusu a obzvlášť Colinu Chapmanovi, který byl velmi inspirujícím člověkem a pro mě něco jako druhým otcem, který se velmi zajímal o vývoj týkající se závodních a silničních projektů v Hethelu.
Jsem opravdu rád, že vidím návrat Lotusu tam, kam patří, když bude soutěžit v nejvyšší kategorii motosportu, navíc se vzkříšením tradičního zbarvení, které zdobilo má auta tolik let a opravdu jim přeji do budoucna vše nejlepší," dodává Mansell.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.