Bývalý šampion Formule 1 Nigel Mansell dává najevo svou radost z nového partnerství skupiny Lotus a Renaultu F1.
"Jsem potěšen tím, že se Group Lotus vrací do Formule 1 prostřednictvím odkoupení akcií Renaultu F1. Obzvlášť potěšitelné to je pro mě, když vidím opětovné spojení Lotusu a Renaultu a návrat legendárního černo-zlatého zbarvení, s nímž jezdili skvělí Ayrton Senna, Elio de Angelis, Johny Dumfries a samozřejmě v 80. letech také já," cituje Group Lotus vyjádření Mansella na svých stránkách www.lotuscars.com.
"Mám bohaté vzpomínky na tuto kombinaci, když jsem dovezl Lotus-Renault k jejich prvnímu pódiovému umístění ve Velké ceně Evropy 1983. Ayrton to zopakoval neuvěřitelným vítězstvím v Portugalsku 1985.
Vzpomínám si, že smlouva Lotus-Renault byla podepsána uprostřed roku 1982 a poskytla dostatečné turbomotory pouze pro jedno auto - pro nový Type 93, s nímž měl jet Elio de Angelis. Colin kvůli tomu pro mě navrhl druhé auto, jež by co nejlépe využilo atmosférický motor Cosworth-Ford. Skutečně inovátorským přístupem Lotusu se Colin rozhodl nasadit nové a průkopnické aktivní zavěšení pro můj Type 92, který navrhovali měsíce v odvážném pokusu srovnat výkonnost mého vozu s tím, který byl poháněný Renaultem.
Odvaha se však v mém případě nevyplatila, protože byl nasazen trochu předčasně a po několika závodech musel být systém odstraněn. Ale vím, že tato technologie byla úspěšně rozvinuta pro cestovní vozidla a je skvělým příkladem toho, jak byla inovace Lotusu přenesena do silničního provozu. Není pochyb o tom, že toto nové partnerství v F1 bude užitečné pro vývoj jejich budoucích cestovních vozů," dělá reklamu skupině Group Lotus Mansell.
Mansellův Lotus Type 92
"Jsem nesmírně vděčný Lotusu a obzvlášť Colinu Chapmanovi, který byl velmi inspirujícím člověkem a pro mě něco jako druhým otcem, který se velmi zajímal o vývoj týkající se závodních a silničních projektů v Hethelu.
Jsem opravdu rád, že vidím návrat Lotusu tam, kam patří, když bude soutěžit v nejvyšší kategorii motosportu, navíc se vzkříšením tradičního zbarvení, které zdobilo má auta tolik let a opravdu jim přeji do budoucna vše nejlepší," dodává Mansell.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.