Výkonný ředitel Group Lotus Dany Bahar včera pozval do RAC Clubu v Londýně menší skupinku novinářů, aby odhalil více informací působení Lotusu v F1 i na poli silničních automobilů, přičemž také tvrdě zkritizoval Tonyho Fernandese.
Bahar uvedl, že se s ním chtěl dohodnout na spolupráci, ale šéf letošního týmu Lotus Racing si za to údajně řekl o příliš mnoho peněz: "Zkoušeli jsme to, ale když vám dávají tak směšné protinávrhy, nemá cenu pokračovat v diskusi. Smlouva s Renaultem nás vyšla na třetinu."
Tony Fernandes to však popírá: "Naprostý nesmysl. O konkrétních částkách jsme se nikdy ani nebavili. Proton nám zaplatil v rámci sponzoringu 1 milion dolarů. Nabídl jsem mu joint-venture partnerství, výměnu podílů, snažili jsme se o všechno.
Pokud by nám dal 20 milionů (na kolik je odhadována sponzorská smlouva s Renaultem), mohl za to mít hodně. Byl by v Norfolku, sponzoroval by tým, který vlastní Team Lotus. Neměl by to tady daleko ke Clivovi Chapmanovi a mohli jsme společně pracovat na tom, abychom Lotus dostali během tří let mnohem výše."
Bahar, přestože se snaží zlato-černou barevnou kombinací evokovat vzpomínku na slavnou stáj Lotus a její historické úspěchy, dále tvrdí: "Netvrdíme, že jsme Team Lotus, ani jím nechceme být. Má svou slavnou historii, ale na Team Lotus by se nemělo sahat, jeho jméno by se mělo nechat na pokoji."
K tomu, proč nechtěli pokračovat ve spolupráci s Lotus Racing, dále uvedl: "Neměli jsme dost odvahy na vybudování nového týmu. Proto jsme zvolili konzervativnější přístup. Chceme bojovat na špici startovního roštu." Proto se rozhodli spíše pro sponzorování závodního týmu Renaultu na dva roky s opcí na třetí rok v hodnotě 20 mil dolarů ročně a odkoupit větší balík (25 - 50 %) od Genii.
Jejich podpora ze strany státního Protonu je však obrovská - Bahar se včera zmínil o celkové částce 800 milionů liber (24 miliard Kč v přepočtu), kterou má použít financování pěti plánovaných sportovních vozů (vývoj jednoho z nich má vycházet na 4.5 miliardy Kč). Proton je již delší dobu ztrátový, proto se akcionáři rozhodovali, zda automobilku prodat, nebo zkusit do ní nalít mnoho peněz. Bahar v tu dobu přišel s ambiciózním a super-agresivním plánem, kdy chce z Lotusu udělat britské Porsche či Ferrari.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.