Výkonný ředitel Group Lotus Dany Bahar včera pozval do RAC Clubu v Londýně menší skupinku novinářů, aby odhalil více informací působení Lotusu v F1 i na poli silničních automobilů, přičemž také tvrdě zkritizoval Tonyho Fernandese.
Bahar uvedl, že se s ním chtěl dohodnout na spolupráci, ale šéf letošního týmu Lotus Racing si za to údajně řekl o příliš mnoho peněz: "Zkoušeli jsme to, ale když vám dávají tak směšné protinávrhy, nemá cenu pokračovat v diskusi. Smlouva s Renaultem nás vyšla na třetinu."
Tony Fernandes to však popírá: "Naprostý nesmysl. O konkrétních částkách jsme se nikdy ani nebavili. Proton nám zaplatil v rámci sponzoringu 1 milion dolarů. Nabídl jsem mu joint-venture partnerství, výměnu podílů, snažili jsme se o všechno.
Pokud by nám dal 20 milionů (na kolik je odhadována sponzorská smlouva s Renaultem), mohl za to mít hodně. Byl by v Norfolku, sponzoroval by tým, který vlastní Team Lotus. Neměl by to tady daleko ke Clivovi Chapmanovi a mohli jsme společně pracovat na tom, abychom Lotus dostali během tří let mnohem výše."
Bahar, přestože se snaží zlato-černou barevnou kombinací evokovat vzpomínku na slavnou stáj Lotus a její historické úspěchy, dále tvrdí: "Netvrdíme, že jsme Team Lotus, ani jím nechceme být. Má svou slavnou historii, ale na Team Lotus by se nemělo sahat, jeho jméno by se mělo nechat na pokoji."
K tomu, proč nechtěli pokračovat ve spolupráci s Lotus Racing, dále uvedl: "Neměli jsme dost odvahy na vybudování nového týmu. Proto jsme zvolili konzervativnější přístup. Chceme bojovat na špici startovního roštu." Proto se rozhodli spíše pro sponzorování závodního týmu Renaultu na dva roky s opcí na třetí rok v hodnotě 20 mil dolarů ročně a odkoupit větší balík (25 - 50 %) od Genii.
Jejich podpora ze strany státního Protonu je však obrovská - Bahar se včera zmínil o celkové částce 800 milionů liber (24 miliard Kč v přepočtu), kterou má použít financování pěti plánovaných sportovních vozů (vývoj jednoho z nich má vycházet na 4.5 miliardy Kč). Proton je již delší dobu ztrátový, proto se akcionáři rozhodovali, zda automobilku prodat, nebo zkusit do ní nalít mnoho peněz. Bahar v tu dobu přišel s ambiciózním a super-agresivním plánem, kdy chce z Lotusu udělat britské Porsche či Ferrari.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.