Žije ve Viareggiu a zná se s venezuelským prezidentem Hugem Chávezem, vystudoval inženýrství, aby lépe porozuměl vozům, Pastor Maldonado.
Pastor Maldonado je teprve čtvrtým venezuelským pilotem, který se objevil ve formuli 1. Tím prvním mužem, jenž reprezentoval Venezuelu, byl v roce 1960 italský rodák Ettore Chimeri, který nedokončil Velkou cenu Argentiny. Na startovní listině se sice objevil již při Velké ceně USA 1959, ale v závodě nakonec nestartoval.
Druhou kapitolou venezuelského motosportu byl motocyklový šampion Johnny Cecotto, který se objevil na soupisce týmu Osella pro Velkou cenu Itálie 1982, italský tým nakonec do závodu nastoupil pouze s jedním vozem. Cecotto si svojí premiéru odbil až v následujícím roce v týmu Theodore a hned ve druhém závodě získal svůj první a jediný bod.
Ernesto Viso, byl dalším pilotem z tohoto jihoamerického státu, jeho pokus zůstal pouze na pozici třetího pilota ve Velké ceně Brazílie 2006.
Pastor Rafael Maldonado Motta, tak zní celé jméno rodáka z Maracaye. Pastor svou kariéru započal v roce 2003 v italském šampionátu formule Renault, kde ve své premiérové sezoně získal sedmé místo v konečném hodnocení šampionátu. Následující rok je již italským šampiónem poté co získal osm vítězství a šest pole position.
Koncem sezóny 2004 byl již v hledáčku Giancarla Minardiho, který ho pozval na testy do Misana, kde poprvé usedl do monopostu formule 1. Následující dva roky bylo hodně těžké najít vhodný šampionát a tak se Pastor střídavě objevuje v italské F 3000 a ve španělské World series Renault.
Od roku 2007 se usadil v GP2, nejprve v týmu Trident Racing pro který získal prestižní vítězství v Monaku a celkově 11 místo v celé sérii. V roce 2008 je součástí týmu Piquet Sports a v seriálu získává páté místo. Poté co v roce 2010 získal titul šampiona GP2, dostal šanci testovat F1 v Abu Zabi.
Pro italský sportovní deník Gazzetta dello Sport poskytl zajímavý rozhovor:
Pastore, dříve než jsi se stal členem týmu Williams, dostal jsi příležitost testovat v Abu Zabí vozy F1, jak to na tebe zapůsobilo?„Beze sporu to byla zajímavá a nádherná zkušenost, navíc jsem měl možnost vyzkoušet si nové pneumatiky Pirelli.“
Jak bude vypadat příprava na tvůj debut s vozem Williams?„Především musím říct, že závodit za tým takovéto úrovně je pro mě z říše snů. V první řadě mě čeká práce na simulátoru a v posilovně, tak abych byl dobře připravený na první testy.“
Jak by se daly srovnat monoposty F1 a GP2, kde jsou nejvýraznějšími rozdíly?„Jsou tři: v první řadě je to výkon motoru, pak také brzdění a v neposlední řadě aerodynamický přítlak.“
Je něco co tě překvapilo?„Především profesionální přístup a také počet lidí, kteří pro tým pracují.“
Žiješ v Itálii, jak se tu cítíš?„Velmi dobře a doufám, že tu zůstanu ještě hodně dlouho.“
Je všeobecně známé, že máš tak trochu zvláštní vztah s prezidentem Chávezem, byl jsi součásti jeho radiového vysílání „Halo presidente“.„To není nic mimořádného, ve Venezuele jsou tímto poctěni všichni sportovci, Chávez je milovníkem sportu a často jim volá, každopádně je příjemné vědět, že tě tvoje vlast podporuje.“
Podporuješ také nadaci: prozraď o co se jedná?„Hlavním cílem je propagace sportu mezi mladými lidmi a pomoci jim v jejich rozvoji pomoci různých stipendií. Již se nám podařilo přivést mnohé až na vrchol.“
Není ti tak trochu nepříjemné, pokud se hovoří, že za tvým vstupem do Williamsu nejsou jen tvé schopnosti, ale především peníze venezuelských sponzorů?„Jsem součásti projektu, který vznikl před 4 – 5 lety: vytýčili jsme si určité cíle a dnes jsme na počátku poslední a nejtěžší etapy, ta nám ukáže, zda jsme měli ten správný směr.“
Jaký je tvůj oblíbený okruh?„Myslím, že asi málokdo může přehlížet úspěchy, které jsem získal v ulicích Monte Carla.“
Jak hodnotíš sám sebe jako pilota?„Mým nejsilnějším bodem je přečtení závodu, ale jsem také výborný v kvalifikaci. Líbí se mi práce s týmem: proto jsem chodil na přednášky inženýrství na universitě v Itálii a Velké Británii. Zajímal jsem se především o aerodynamiku, chtěl jsem vědět od základu, jak se bude chovat závodní vůz.“
Je nějaký pilot, který tě v životě inspiroval?„Ayrton Senna, o tom nemůže být pochyb, ale také Juan Pablo Montoya pro svou odhodlanost. Navíc je Jihoameričan stejně jako já. Obě naše země měli dokonce stejného osvoboditele: Simona Bolivara.“
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.