Žije ve Viareggiu a zná se s venezuelským prezidentem Hugem Chávezem, vystudoval inženýrství, aby lépe porozuměl vozům, Pastor Maldonado.
Pastor Maldonado je teprve čtvrtým venezuelským pilotem, který se objevil ve formuli 1. Tím prvním mužem, jenž reprezentoval Venezuelu, byl v roce 1960 italský rodák Ettore Chimeri, který nedokončil Velkou cenu Argentiny. Na startovní listině se sice objevil již při Velké ceně USA 1959, ale v závodě nakonec nestartoval.
Druhou kapitolou venezuelského motosportu byl motocyklový šampion Johnny Cecotto, který se objevil na soupisce týmu Osella pro Velkou cenu Itálie 1982, italský tým nakonec do závodu nastoupil pouze s jedním vozem. Cecotto si svojí premiéru odbil až v následujícím roce v týmu Theodore a hned ve druhém závodě získal svůj první a jediný bod.
Ernesto Viso, byl dalším pilotem z tohoto jihoamerického státu, jeho pokus zůstal pouze na pozici třetího pilota ve Velké ceně Brazílie 2006.
Pastor Rafael Maldonado Motta, tak zní celé jméno rodáka z Maracaye. Pastor svou kariéru započal v roce 2003 v italském šampionátu formule Renault, kde ve své premiérové sezoně získal sedmé místo v konečném hodnocení šampionátu. Následující rok je již italským šampiónem poté co získal osm vítězství a šest pole position.
Koncem sezóny 2004 byl již v hledáčku Giancarla Minardiho, který ho pozval na testy do Misana, kde poprvé usedl do monopostu formule 1. Následující dva roky bylo hodně těžké najít vhodný šampionát a tak se Pastor střídavě objevuje v italské F 3000 a ve španělské World series Renault.
Od roku 2007 se usadil v GP2, nejprve v týmu Trident Racing pro který získal prestižní vítězství v Monaku a celkově 11 místo v celé sérii. V roce 2008 je součástí týmu Piquet Sports a v seriálu získává páté místo. Poté co v roce 2010 získal titul šampiona GP2, dostal šanci testovat F1 v Abu Zabi.
Pro italský sportovní deník Gazzetta dello Sport poskytl zajímavý rozhovor:
Pastore, dříve než jsi se stal členem týmu Williams, dostal jsi příležitost testovat v Abu Zabí vozy F1, jak to na tebe zapůsobilo?„Beze sporu to byla zajímavá a nádherná zkušenost, navíc jsem měl možnost vyzkoušet si nové pneumatiky Pirelli.“
Jak bude vypadat příprava na tvůj debut s vozem Williams?„Především musím říct, že závodit za tým takovéto úrovně je pro mě z říše snů. V první řadě mě čeká práce na simulátoru a v posilovně, tak abych byl dobře připravený na první testy.“
Jak by se daly srovnat monoposty F1 a GP2, kde jsou nejvýraznějšími rozdíly?„Jsou tři: v první řadě je to výkon motoru, pak také brzdění a v neposlední řadě aerodynamický přítlak.“
Je něco co tě překvapilo?„Především profesionální přístup a také počet lidí, kteří pro tým pracují.“
Žiješ v Itálii, jak se tu cítíš?„Velmi dobře a doufám, že tu zůstanu ještě hodně dlouho.“
Je všeobecně známé, že máš tak trochu zvláštní vztah s prezidentem Chávezem, byl jsi součásti jeho radiového vysílání „Halo presidente“.„To není nic mimořádného, ve Venezuele jsou tímto poctěni všichni sportovci, Chávez je milovníkem sportu a často jim volá, každopádně je příjemné vědět, že tě tvoje vlast podporuje.“
Podporuješ také nadaci: prozraď o co se jedná?„Hlavním cílem je propagace sportu mezi mladými lidmi a pomoci jim v jejich rozvoji pomoci různých stipendií. Již se nám podařilo přivést mnohé až na vrchol.“
Není ti tak trochu nepříjemné, pokud se hovoří, že za tvým vstupem do Williamsu nejsou jen tvé schopnosti, ale především peníze venezuelských sponzorů?„Jsem součásti projektu, který vznikl před 4 – 5 lety: vytýčili jsme si určité cíle a dnes jsme na počátku poslední a nejtěžší etapy, ta nám ukáže, zda jsme měli ten správný směr.“
Jaký je tvůj oblíbený okruh?„Myslím, že asi málokdo může přehlížet úspěchy, které jsem získal v ulicích Monte Carla.“
Jak hodnotíš sám sebe jako pilota?„Mým nejsilnějším bodem je přečtení závodu, ale jsem také výborný v kvalifikaci. Líbí se mi práce s týmem: proto jsem chodil na přednášky inženýrství na universitě v Itálii a Velké Británii. Zajímal jsem se především o aerodynamiku, chtěl jsem vědět od základu, jak se bude chovat závodní vůz.“
Je nějaký pilot, který tě v životě inspiroval?„Ayrton Senna, o tom nemůže být pochyb, ale také Juan Pablo Montoya pro svou odhodlanost. Navíc je Jihoameričan stejně jako já. Obě naše země měli dokonce stejného osvoboditele: Simona Bolivara.“
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.