Mario Theissen od 1. ledna odstupuje z pozice šéfa BMW pro motorsport, bude nahrazen Jensem Marquardtem.
„Být šéfem BMW pro motorport je pro mě vysněným zaměstnáním a ukazuje to, jaká do mě byla vložena důvěra,“ řekl Marquardt. Theissen bude s Marquardtem po dobu šesti měsíců spolupracovat. „Nemám žádné pochyby o tom, že v Jensi Marquardtovi jsme našli toho pravého člověka pro tuto vzrušující práci,“ řekl Theissen.
Marquardt dříve pracoval pro Ilmor s motory pro F1 a ještě předtím pracoval jako generální manažer obchodního rozvoje pro Toyota Motorsport GmbH. „Kvalita modelu BMW M3, široký zákaznický sportovní program, podpora juniorských závodnických talentů a nad tím vším projekt DTM je fascinující výzva. Vím, že mě Mario Theissen bude podporovat v každé oblasti a já se už nemůžu dočkat, až budu moci začít pracovat,“ řekl Marquardt.
Theissen pracoval pro BMW motorsport od roku 1999 a podle slov 58letého Němce je teď ta správná chvíle pro přenechání své pozice. „Pozorně jsme prověřili všechna odvětví BMW motorsport a navíc náš záměr nastoupit do DTM. Teď je nejlepší čas svěřit vedení BMW motorsportu někomu novému,“ řekl Theissen.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.