Designérské cvičení Adriana Neweyho pro hru Gran Turismo 5 vycházející na PlayStationu 3 - geniální vůz X1 trhající rekordy - byl vyroben britským týmem návrhářů.
Společnost Industrial Design Consultancy (IDC) vyrobila model závodního auta ve skutečné velikosti na základě dat ze hry GT5, kterou vydala firma Polyphony.
IDC precizně vyrobila díly na CNC strojích a vůz poskládala dohromady v jeden celek, aniž by byly rozdíly mezi jednotlivými částmi patrné. Ideální vozidlo, při jehož návrhu neměl brát Newey v potaz žádná omezení pravidly, je 4,75 m dlouhé a 2,2 m široké.
Návrháři z IDC se skutečným modelem vozu X1
Protože se jedná o model, neobsahuje třílitrový V6 motor s dvojitým přeplňováním o výkonu téměř 1500 koní jako ve hře, v níž s ním monopost zrychlí z 0 - 100 km za 1,4 sec, z 0 - 200 km za 6,1 sekundy. Maximální rychlost se pohybuje kolem 450 km/hod.
Výroba modelu X1 (foto: autocar.co.uk)
Mistr světa F1 Sebastian Vettel s ním překonal na simulátoru rekord v Suzuce o neuvěřitelných 20 vteřin.
Tip: Stáhněte si tapetu Red Bullu X1 zde. Ostatní snímky X1 zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.