Christian Klien připouští, že z pilotů, kteří nemají ještě podepsanou smlouvu a brousí si zuby na volná místa, nemá nikdo nic jisté. Jako výstražný příklad uvádí Nica Hülkenberga.
Christian Klien se letos do Formule 1 vrátil s týmem HRT, v jehož kokpitu se ve poslední třetině sezóny svezl celkem třikrát. Dle svých slov je po dobrých výkonech vážným uchazečem o volné místo u Hispanie.
"Nic není jisté, jak jsme viděli nedávno u Nica Hülkenberga. Jako nováček odjel výbornou sezónu, získal pole-position v Brazílii a přesto se musel poroučet," uvádí Klien na svých stránkách.
"Já mám stále několik možností, HRT je samozřejmě jednou z nich. To, že jsem mohl odjet ty tři závody, bylo nejlepší testovací jízdou pro rok 2011," říká 27letý Rakušan, který budoucnost Hispanie vidí optimisticky. "Tým nemá daleko k tomu, aby se stal vážným soupeřem ve Formuli 1, přestože se tu a tam potýkal s nějakými nezdary.
Věci však vypadali v minulosti hůře. Vše, co měl v únoru, bylo pár krabic materiálů a několik mechaniků a inženýrů. Tehdy jsem nevěřil, že bych letos mohl odjet tři velké ceny. Do března navíc stále zbývá nějaký čas. Mým jasným cílem je odjet příští rok všech 20 závodů."
Výhodu letos budou představovat peníze spíše než talent: "Kdokoliv má za sebou podporu vlády, naftové či mobilní společnosti z perspektivních zemí, má nejlepší šanci na to, aby stál v roce 2011 na roštu.
Ekonomické hledisko během posledních dvou let nabylo na důležitosti. I velká jména - jako je Kimi Räikkönen v rally - potřebují partnery pro to, aby měli zajištěné místo. Všímám si v F1 i jistého ponaučení. Slíbené peníze ne vždy dorazí, jak jsem slyšel. Pár takových rychlokvašek se našlo také v letošní sezóně.
Celá rovnice pak vypadá trochu jinak, když máte platícího jezdce, který často bourá a případně ani nevybojuje cenné body. Každý bod v šampionátu konstruktérů je životně důležitý. Týmy jsou pod velkým finančním tlakem. Jediným řešením toho je učinit Formuli 1 podstatně levnější, jak už se o tom mnohokrát hovořilo."
A jak hodnotí Klien svůj letošní návrat do F1? "Jsem hrdý na to, že jsem se vrátil. Jen několika málo pilotům se povedlo vrátit poté, co přišli o místo. Mou největší devizou je mé mládí. Vždy jsem byl přesvědčen o tom, že se dokážu do F1 vrátit. Kombinace mládí a zkušeností je vzácné zboží. Proto pečlivě plánujeme mou budoucí kariéru.
Během let u Hondy a BMW jsem se naučil cenné věci. A jen upřesním: nechovám vůči Red Bullu žádné negativní pocity. Proč bych měl? Mám velkou radost za spoustu dobrých lidí v tomto týmu, kteří před několika lety pracovali na mém voze - titul si opravdu zaslouží."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.