Christian Klien připouští, že z pilotů, kteří nemají ještě podepsanou smlouvu a brousí si zuby na volná místa, nemá nikdo nic jisté. Jako výstražný příklad uvádí Nica Hülkenberga.
Christian Klien se letos do Formule 1 vrátil s týmem HRT, v jehož kokpitu se ve poslední třetině sezóny svezl celkem třikrát. Dle svých slov je po dobrých výkonech vážným uchazečem o volné místo u Hispanie.
"Nic není jisté, jak jsme viděli nedávno u Nica Hülkenberga. Jako nováček odjel výbornou sezónu, získal pole-position v Brazílii a přesto se musel poroučet," uvádí Klien na svých stránkách.
"Já mám stále několik možností, HRT je samozřejmě jednou z nich. To, že jsem mohl odjet ty tři závody, bylo nejlepší testovací jízdou pro rok 2011," říká 27letý Rakušan, který budoucnost Hispanie vidí optimisticky. "Tým nemá daleko k tomu, aby se stal vážným soupeřem ve Formuli 1, přestože se tu a tam potýkal s nějakými nezdary.
Věci však vypadali v minulosti hůře. Vše, co měl v únoru, bylo pár krabic materiálů a několik mechaniků a inženýrů. Tehdy jsem nevěřil, že bych letos mohl odjet tři velké ceny. Do března navíc stále zbývá nějaký čas. Mým jasným cílem je odjet příští rok všech 20 závodů."
Výhodu letos budou představovat peníze spíše než talent: "Kdokoliv má za sebou podporu vlády, naftové či mobilní společnosti z perspektivních zemí, má nejlepší šanci na to, aby stál v roce 2011 na roštu.
Ekonomické hledisko během posledních dvou let nabylo na důležitosti. I velká jména - jako je Kimi Räikkönen v rally - potřebují partnery pro to, aby měli zajištěné místo. Všímám si v F1 i jistého ponaučení. Slíbené peníze ne vždy dorazí, jak jsem slyšel. Pár takových rychlokvašek se našlo také v letošní sezóně.
Celá rovnice pak vypadá trochu jinak, když máte platícího jezdce, který často bourá a případně ani nevybojuje cenné body. Každý bod v šampionátu konstruktérů je životně důležitý. Týmy jsou pod velkým finančním tlakem. Jediným řešením toho je učinit Formuli 1 podstatně levnější, jak už se o tom mnohokrát hovořilo."
A jak hodnotí Klien svůj letošní návrat do F1? "Jsem hrdý na to, že jsem se vrátil. Jen několika málo pilotům se povedlo vrátit poté, co přišli o místo. Mou největší devizou je mé mládí. Vždy jsem byl přesvědčen o tom, že se dokážu do F1 vrátit. Kombinace mládí a zkušeností je vzácné zboží. Proto pečlivě plánujeme mou budoucí kariéru.
Během let u Hondy a BMW jsem se naučil cenné věci. A jen upřesním: nechovám vůči Red Bullu žádné negativní pocity. Proč bych měl? Mám velkou radost za spoustu dobrých lidí v tomto týmu, kteří před několika lety pracovali na mém voze - titul si opravdu zaslouží."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.