Christian Klien připouští, že z pilotů, kteří nemají ještě podepsanou smlouvu a brousí si zuby na volná místa, nemá nikdo nic jisté. Jako výstražný příklad uvádí Nica Hülkenberga.
Christian Klien se letos do Formule 1 vrátil s týmem HRT, v jehož kokpitu se ve poslední třetině sezóny svezl celkem třikrát. Dle svých slov je po dobrých výkonech vážným uchazečem o volné místo u Hispanie.
"Nic není jisté, jak jsme viděli nedávno u Nica Hülkenberga. Jako nováček odjel výbornou sezónu, získal pole-position v Brazílii a přesto se musel poroučet," uvádí Klien na svých stránkách.
"Já mám stále několik možností, HRT je samozřejmě jednou z nich. To, že jsem mohl odjet ty tři závody, bylo nejlepší testovací jízdou pro rok 2011," říká 27letý Rakušan, který budoucnost Hispanie vidí optimisticky. "Tým nemá daleko k tomu, aby se stal vážným soupeřem ve Formuli 1, přestože se tu a tam potýkal s nějakými nezdary.
Věci však vypadali v minulosti hůře. Vše, co měl v únoru, bylo pár krabic materiálů a několik mechaniků a inženýrů. Tehdy jsem nevěřil, že bych letos mohl odjet tři velké ceny. Do března navíc stále zbývá nějaký čas. Mým jasným cílem je odjet příští rok všech 20 závodů."
Výhodu letos budou představovat peníze spíše než talent: "Kdokoliv má za sebou podporu vlády, naftové či mobilní společnosti z perspektivních zemí, má nejlepší šanci na to, aby stál v roce 2011 na roštu.
Ekonomické hledisko během posledních dvou let nabylo na důležitosti. I velká jména - jako je Kimi Räikkönen v rally - potřebují partnery pro to, aby měli zajištěné místo. Všímám si v F1 i jistého ponaučení. Slíbené peníze ne vždy dorazí, jak jsem slyšel. Pár takových rychlokvašek se našlo také v letošní sezóně.
Celá rovnice pak vypadá trochu jinak, když máte platícího jezdce, který často bourá a případně ani nevybojuje cenné body. Každý bod v šampionátu konstruktérů je životně důležitý. Týmy jsou pod velkým finančním tlakem. Jediným řešením toho je učinit Formuli 1 podstatně levnější, jak už se o tom mnohokrát hovořilo."
A jak hodnotí Klien svůj letošní návrat do F1? "Jsem hrdý na to, že jsem se vrátil. Jen několika málo pilotům se povedlo vrátit poté, co přišli o místo. Mou největší devizou je mé mládí. Vždy jsem byl přesvědčen o tom, že se dokážu do F1 vrátit. Kombinace mládí a zkušeností je vzácné zboží. Proto pečlivě plánujeme mou budoucí kariéru.
Během let u Hondy a BMW jsem se naučil cenné věci. A jen upřesním: nechovám vůči Red Bullu žádné negativní pocity. Proč bych měl? Mám velkou radost za spoustu dobrých lidí v tomto týmu, kteří před několika lety pracovali na mém voze - titul si opravdu zaslouží."
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.