Christian Klien připouští, že z pilotů, kteří nemají ještě podepsanou smlouvu a brousí si zuby na volná místa, nemá nikdo nic jisté. Jako výstražný příklad uvádí Nica Hülkenberga.
Christian Klien se letos do Formule 1 vrátil s týmem HRT, v jehož kokpitu se ve poslední třetině sezóny svezl celkem třikrát. Dle svých slov je po dobrých výkonech vážným uchazečem o volné místo u Hispanie.
"Nic není jisté, jak jsme viděli nedávno u Nica Hülkenberga. Jako nováček odjel výbornou sezónu, získal pole-position v Brazílii a přesto se musel poroučet," uvádí Klien na svých stránkách.
"Já mám stále několik možností, HRT je samozřejmě jednou z nich. To, že jsem mohl odjet ty tři závody, bylo nejlepší testovací jízdou pro rok 2011," říká 27letý Rakušan, který budoucnost Hispanie vidí optimisticky. "Tým nemá daleko k tomu, aby se stal vážným soupeřem ve Formuli 1, přestože se tu a tam potýkal s nějakými nezdary.
Věci však vypadali v minulosti hůře. Vše, co měl v únoru, bylo pár krabic materiálů a několik mechaniků a inženýrů. Tehdy jsem nevěřil, že bych letos mohl odjet tři velké ceny. Do března navíc stále zbývá nějaký čas. Mým jasným cílem je odjet příští rok všech 20 závodů."
Výhodu letos budou představovat peníze spíše než talent: "Kdokoliv má za sebou podporu vlády, naftové či mobilní společnosti z perspektivních zemí, má nejlepší šanci na to, aby stál v roce 2011 na roštu.
Ekonomické hledisko během posledních dvou let nabylo na důležitosti. I velká jména - jako je Kimi Räikkönen v rally - potřebují partnery pro to, aby měli zajištěné místo. Všímám si v F1 i jistého ponaučení. Slíbené peníze ne vždy dorazí, jak jsem slyšel. Pár takových rychlokvašek se našlo také v letošní sezóně.
Celá rovnice pak vypadá trochu jinak, když máte platícího jezdce, který často bourá a případně ani nevybojuje cenné body. Každý bod v šampionátu konstruktérů je životně důležitý. Týmy jsou pod velkým finančním tlakem. Jediným řešením toho je učinit Formuli 1 podstatně levnější, jak už se o tom mnohokrát hovořilo."
A jak hodnotí Klien svůj letošní návrat do F1? "Jsem hrdý na to, že jsem se vrátil. Jen několika málo pilotům se povedlo vrátit poté, co přišli o místo. Mou největší devizou je mé mládí. Vždy jsem byl přesvědčen o tom, že se dokážu do F1 vrátit. Kombinace mládí a zkušeností je vzácné zboží. Proto pečlivě plánujeme mou budoucí kariéru.
Během let u Hondy a BMW jsem se naučil cenné věci. A jen upřesním: nechovám vůči Red Bullu žádné negativní pocity. Proč bych měl? Mám velkou radost za spoustu dobrých lidí v tomto týmu, kteří před několika lety pracovali na mém voze - titul si opravdu zaslouží."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.