Organizátoři Velké ceny Itálie vyjádřili opět své znepokojení nad plány uspořádat velkou cenu v Římě. Bojí se, že historický okruh v Monze zůstane bez závodu Formule 1.
Jak zástupci Říma, tak i Bernie Ecclestone nedávno prohlásili, že městský závod v hlavním městě nebude pro Monzu představovat žádnou hrozbu. Zástupci vysokorychlostního okruhu Autodromo Nazionale si tím však už tak jisti nejsou.
"Při současné globalizaci velkých cen bude každá země nevyhnutelně moci mít pouze jeden závod" a "protože je Řím hlavní město, obávám se, že o svou velkou cenu přijdeme navždy," uvedl šéf Monzy Enrico Ferrari pro agenturu Bloomberg.
Městská rada Říma by měla do konce listopadu zasednout a projednat záležitosti kolem závodu v jejich městě. "Řím je ve světě znám díky své historii a památkám, potřebujeme však událost, která ukáže, že Řím není pouze o muzeích. Chceme představit moderní image a Formule 1 by nám v tom mohla pomoci," řekl starosta města Gianni Alemanno.
Šéf Formule 1 Ecclestone tvrdí, že žádná definitivní smlouva ještě nebyla podepsána: "Pro tuto událost nemáme ještě smlouvu. Jakmile ji budou mít, pak ano, ano - budeme moci mít závod, takže počkejme, jestli se nám to podaří."
Podle něj uzavření kontraktu s Římem nemusí být pro Monzu nezbytně špatnou zprávou: "Momentálně máme dva závody ve Španělsku. Počkejme a uvidíme, stále jsme ve velmi rané fázi."
Starosta Monzy Marco Mariani také přiznal své obavy: "Politicky řečeno: Řím je mnohem silnější než my."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.