ABÚ ZABÍ - 2. DEN TESTŮ NOVÁČKŮ; Ve středu v Abú Zabí pokračují druhým dnem testy mladých nadějí Formule 1. Jak si piloti včetně našeho reprezentanta Josefa Krále vedou?
Ve středu nastoupili tito jezdci:
Jerome D'Ambrosio, který včera jezdil s Virginem, se dnes přesunul k Renaultu. Kabát vyměnil i Pastor Maldonado, jenž přenechal vůz HRT dopoledne Josefovi Královi a konečně si vyzkoušel svou "kancelář," v níž bude zřejmě trávit příští rok, totiž monopost Williamsu.
Konečné výsledky druhého dne testů mladíků:
První den zde; pro srovnání výsledky sobotní kvalifikace F1 zde.Fotogalerie zde.
Zprávy z průběhu dne:
14:00 - Konec.
13:53 - Zelená, posledních 7 min.
13:41 - Další červené vlajky, stojí Buurman.
13:36 - Ricciardo dále posunuje rekord, už je o vteřinu rychlejší než v sobotu Vettel: 1:38,340 min.
13:20 - Posledních 40 min pro mladíky, posledních 40 min pro Bridgestone v F1. Odvedli dobrou práci (statistika).
13:19 - Opět červené vlajky, tentokrát zůstal stát Maldonado kvůli nějakému mechanickému problému s vozem HRT:
13:09 - Red Bull opět létá: 1:39,098 min.
13:07 - Renault jezdil bez horní klapky na hlavním křídle (obrázek), zřejmě zkoušel, jak se bude chovat technická novinka roku 2011 - pohyblivé zadní křídlo.
13:05 - Aktualizace průběžných výsledků:
12:40 - Valsecchi s HRT zastavil na dráze, na chvíli vyvěsil červené vlajky.
12:24 - A zajíždí svůj dosud nejlepší čas - 1:39,803 min.
12:22 - Po dráze krouží osamocený Paffett na McLarenu.
12:00 - Aktualizace průběžných výsledků:
11:51 - Sam Bird zajel bleskurychlé kolo s Mercedesem - 1:39,543 min - a jde na průběžnou první příčku. O sekundu překonává zdejší maximum Michaela Schumachera. Je ale třeba vzít v úvahu, že dráha už je o cca 1,4 vteřiny rychlejší než minulou sobotu.
Maldonado se dnes přestěhoval o garáž dál - k Williamsu
11:30 - Zrychluje Maldonado, D'Ambrosio (1:39,953) i Buurman (1:42,143 min).
11:10 - Aktualizace výsledků:
10:59 - Monoposty postříkané zeleným flow-visem: zadní křídlo Renaultu, u Virginu přední křídlo.
10:58 - S testy to nesouvisí, ale s F1 ano a docela mě to pobavilo. Bernie Ecclestone poslal Christianu Hornerovi zprávu k narozeninám: "Dárek jsi už dostal od Ferrari, takže ode mne nic nepotřebuješ!"
10:57 - McLaren se sadou senzorů: obrázek.
10:54 - Čas na změnu pilotů u HRT, Josef Král přenechává vůz Valsecchimu. Český talent ještě zvládl vylepšit svůj čas - 1:44,143 min.
10:52 - Buurman v boxech dostává od inženýra Roba Sattlera instrukce k tomu, aby si na rovinkách vyzkoušel aktivovat F-kanál.
10:41 - D'Ambrosio si vylepšuje svůj čas a stahuje Ricciarda a Bianchiho: 1:40,795 min.
10:31 - Ricciardo jezdí v náhradním šasi Red Bullu, s nímž naposledy jel Mark Webber v Maďarsku, kde také naposledy v letošní sezóně vyhrál.
10:30 - Hodinová přestávka skončila, v Abú Zabí se opět začíná jezdit.
10:00 - Daniel Ricciardo s nejrychlejším vozem letošní sezóny kraluje i druhému dni testování mladíků, od sobotního rekordu Sebastiana Vettela ho dělí již pouze 0,154 sec.
Nás ale zajímal především výkon Josefa Krále. Po čtyřměsíční pauze a úspěšném víkendovém návratu do série GP2 se mu splnil jeho dětský sen a s Dallarou F110 ujel za dopoledne slušnou porci 54 kol. Jeho nejlepší čas měl hodnotu 1:44,752 min, což je o vteřinu více než se stejným vozem včera dosáhl Pastor Maldonado.
Nedávno jmenovaný testovací pilot Ferrari pro rok 2011 (kolik jich už Scuderia má?) Jules Bianchi dnes předvedl konečně svou rychlost po té, co úterý strávil testováním aerodynamiky. V přestávce mu zatím patří druhý nejrychlejší čas, na Ricciarda ztrácí přes 1 sekundu.
Po přestávce v kokpitu Lotusu Gonzalese nahradí bulharský závodník Vladimir Arabadzhiev, a později také u HRT Davide Valsecchi Josefa Krále.
9:30 - V Abú Zabí začíná přestávka na oběd, aktuální pořadí:
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.