Vitalij Petrov včera sehrál důležitou roli v boji o titul mistra světa. Fernando Alonso vyjel po své zastávce za ním, ale Petrova po výborném výkonu nedokázal až do konce závodu předjet. Vitalij v rozhovoru pro Autosport vysvětluje průběh závodu.
V letošní sezóně jsi měl několik těžkých závodů, ale jak velký tlak jsi cítil s Fernandem Alonsem za zády v Abú Zabí?VP: Vždy se snažím na ten tlak nemyslet. Snažím se odvádět svou práci. Mám rád ježdění. Mám rád souboje a věci, jako jsou tyto.
Musel sis ale být vědom toho, jaká je situace v šampionátu, a toho, že je Alonso za tebou...VP: Ano, ale víte jak - nemám co k tomu říct. Jedu své vlastní závody. Jel jsem svůj závod, podával jsem maximální výkon, který jsem v tomto závodě mohl. Nemůžu před sebou jen tak někoho pustit, protože o tom je závodění.
I Sebastian Vettel v roce 2008, když byl za Hamiltonem [v Brazílii], pak předjel Lewise, který málem přišel o titul. Měl však tehdy štěstí, protože Glock byl tak pomalý. Také nemyslel na to, s kým bojuje.
Takže jsem nic neprovedl. Jen jsem se snažil jet naplno, svůj závod. Vím, že Ferrari je i s [větším] přítlakem stále rychlejší než my, ale na této trati se velmi těžce předjíždí.
Mluvil jsi s Fernandem po závodě?VP: Ne. Myslím, že byl naštvaný. Proto si tedy myslím, že nebyl důvod, abych s ním zrovna hned mluvil.
Ke konci směrem k tobě při dojezdu gestikuloval...VP: Jo, ale asi bych byl ve stejném stavu, kdyby se to stalo mě. Kdybych byl v jeho situaci, také bych byl naštvaný, ale měl by být nazlobený na sebe nebo na svůj tým, protože zřejmě zvolili špatnou strategii nebo něco jiného.
Viděl jsi jeho gesto, když jste zpomalili?VP: Ano, ale byl samozřejmě naštvaný. Ale co jsem mohl dělat? Jel jsem svůj závod. Kdyby se dostal dostatečně blízko k agresivnímu útoku, možná bych tolik nebojoval, protože jsem nechtěl riskovat kontakt s ním, protože bojoval o šampionát.
Jen jednou byl dostatečně blízko pro útok. Normálně jsem si pohlídal svou pozici a pak jsem po okruhu jezdil normálně, aniž by měl jakoukoliv příležitost mě předjet, protože tento okruh vám nenabízí žádné příležitosti.
On pak řekl, že jsi byl trochu agresivní...VP: Ne, bylo to normální. Jel jsem svou normální strategii a byl v normální závodní pozici. Nenechám nikoho jen tak lehce předjet. Chci odjet svůj závod. Chci ukázat, že jsem nepřišel jezdit jenom pro zábavu. Přišel jsem zde pracovat, takže nechci přijít o svou příležitost. Nebyl jsem agresivní. Bylo to jednoduché, snadné a nic zvláštního.
Bylo to jednoduché držet ho za sebou?VP: Ano, opravdu to nebylo nic zvláštního, protože jsem věděl, že Ferrari bylo rychlejší. Čekal jsem na něj a myslel si, že se mě pokusí několikrát předjet. Nebyl to však jeho problém - problémem byla v první řadě strategie a pak náročný okruh pro předjíždění.
Co tvá budoucnost?VP: Myslím, že brzy budeme vědět, co uděláme.
Sebastian Vettel ti velmi poděkoval za to, že jsi udržel za sebou Fernanda Alonsa. Máš větší radost z toho, že vyhrál Red Bull, než z Ferrari?VP: Já jen chci být šampiónem sám. Nemyslím, že by mi měl děkovat, protože to jsem neudělal pro něj ani jsem to nechtěl narušit Fernandovi - chtěl jsem jen odvést svou práci.
Možná jsem se ale měl zeptat svého týmu rádiem, kolik by mi Vettel dal za pomoc, a pak jsme se mohl na to stejné zeptat Ferrari. Pak bychom viděli, kdo by dal více.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace