Vitalij Petrov včera sehrál důležitou roli v boji o titul mistra světa. Fernando Alonso vyjel po své zastávce za ním, ale Petrova po výborném výkonu nedokázal až do konce závodu předjet. Vitalij v rozhovoru pro Autosport vysvětluje průběh závodu.
V letošní sezóně jsi měl několik těžkých závodů, ale jak velký tlak jsi cítil s Fernandem Alonsem za zády v Abú Zabí?VP: Vždy se snažím na ten tlak nemyslet. Snažím se odvádět svou práci. Mám rád ježdění. Mám rád souboje a věci, jako jsou tyto.
Musel sis ale být vědom toho, jaká je situace v šampionátu, a toho, že je Alonso za tebou...VP: Ano, ale víte jak - nemám co k tomu říct. Jedu své vlastní závody. Jel jsem svůj závod, podával jsem maximální výkon, který jsem v tomto závodě mohl. Nemůžu před sebou jen tak někoho pustit, protože o tom je závodění.
I Sebastian Vettel v roce 2008, když byl za Hamiltonem [v Brazílii], pak předjel Lewise, který málem přišel o titul. Měl však tehdy štěstí, protože Glock byl tak pomalý. Také nemyslel na to, s kým bojuje.
Takže jsem nic neprovedl. Jen jsem se snažil jet naplno, svůj závod. Vím, že Ferrari je i s [větším] přítlakem stále rychlejší než my, ale na této trati se velmi těžce předjíždí.
Mluvil jsi s Fernandem po závodě?VP: Ne. Myslím, že byl naštvaný. Proto si tedy myslím, že nebyl důvod, abych s ním zrovna hned mluvil.
Ke konci směrem k tobě při dojezdu gestikuloval...VP: Jo, ale asi bych byl ve stejném stavu, kdyby se to stalo mě. Kdybych byl v jeho situaci, také bych byl naštvaný, ale měl by být nazlobený na sebe nebo na svůj tým, protože zřejmě zvolili špatnou strategii nebo něco jiného.
Viděl jsi jeho gesto, když jste zpomalili?VP: Ano, ale byl samozřejmě naštvaný. Ale co jsem mohl dělat? Jel jsem svůj závod. Kdyby se dostal dostatečně blízko k agresivnímu útoku, možná bych tolik nebojoval, protože jsem nechtěl riskovat kontakt s ním, protože bojoval o šampionát.
Jen jednou byl dostatečně blízko pro útok. Normálně jsem si pohlídal svou pozici a pak jsem po okruhu jezdil normálně, aniž by měl jakoukoliv příležitost mě předjet, protože tento okruh vám nenabízí žádné příležitosti.
On pak řekl, že jsi byl trochu agresivní...VP: Ne, bylo to normální. Jel jsem svou normální strategii a byl v normální závodní pozici. Nenechám nikoho jen tak lehce předjet. Chci odjet svůj závod. Chci ukázat, že jsem nepřišel jezdit jenom pro zábavu. Přišel jsem zde pracovat, takže nechci přijít o svou příležitost. Nebyl jsem agresivní. Bylo to jednoduché, snadné a nic zvláštního.
Bylo to jednoduché držet ho za sebou?VP: Ano, opravdu to nebylo nic zvláštního, protože jsem věděl, že Ferrari bylo rychlejší. Čekal jsem na něj a myslel si, že se mě pokusí několikrát předjet. Nebyl to však jeho problém - problémem byla v první řadě strategie a pak náročný okruh pro předjíždění.
Co tvá budoucnost?VP: Myslím, že brzy budeme vědět, co uděláme.
Sebastian Vettel ti velmi poděkoval za to, že jsi udržel za sebou Fernanda Alonsa. Máš větší radost z toho, že vyhrál Red Bull, než z Ferrari?VP: Já jen chci být šampiónem sám. Nemyslím, že by mi měl děkovat, protože to jsem neudělal pro něj ani jsem to nechtěl narušit Fernandovi - chtěl jsem jen odvést svou práci.
Možná jsem se ale měl zeptat svého týmu rádiem, kolik by mi Vettel dal za pomoc, a pak jsme se mohl na to stejné zeptat Ferrari. Pak bychom viděli, kdo by dal více.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.