ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH; Vítěz dnešního závodu a novopečený mistr světa si z Velké ceny Abú Zabí odnáší ještě jedno prvenství - totiž nejrychlejší zastávku v boxech.
Jeho zastávka ve 24. kole trvala pouhé 4 vteřiny. O zlomek vteřiny pomalejší byli mechanici v případě Marka Webbera, ale i Renault při přezouvání Roberta Kubicy, Sauber u Kamuje Kobajašiho či Force India při zastávce Adriana Sutila - všichni zastávky zvládli v rozmezí jedné desetiny.
O něco hůře si vedl tradičně McLaren, i když při výměně pneumatik Jensona Buttona to bylo velmi rychlé, u Lewise Hamiltona trvala samotná výměna o půl vteřiny déle.
Obvykle velmi rychlí mechanici Mercedesu se ve vrcholné formě nepředvedli, stejně jako au Ferrari.
Z pohledu počtu zastávek jsme dnes byli svědky nebývale jednoduchého závodu: všichni totiž vsadili pouze na jednu.
Při výjezdu safety-caru v prvním kole ihned vyměnila super-měkkou směs za středně-tvrdou šestice závodníků: Rosberg, Petrov, Alguersuari, Di Grassi, Senna a Klien. Zbylých 54 kol poté vydrželi odkroužit na jediné sadě.
Na super-měkké předvedl nejdelší stint Button, který stavěl až ve 39. kole (71 % celkové vzdálenosti závodu). Pokud si někdo myslel, že Petrov či Rosberg zamíří ke druhé zastávce, výkon mistra světa předchozího roku dokládal, že k tomu z hlediska výdrže pneumatik důvod nebude.
Delší úvodní stint než Button předvedli už jen Kovalainen, Kubica a Sutil: tito jezdci stavěli až ve 41., 46., respektive 47. kole. Ti ale úvodní vzdálenost urazili na tvrdší sadě pneumatik.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.