ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH; Vítěz dnešního závodu a novopečený mistr světa si z Velké ceny Abú Zabí odnáší ještě jedno prvenství - totiž nejrychlejší zastávku v boxech.
Jeho zastávka ve 24. kole trvala pouhé 4 vteřiny. O zlomek vteřiny pomalejší byli mechanici v případě Marka Webbera, ale i Renault při přezouvání Roberta Kubicy, Sauber u Kamuje Kobajašiho či Force India při zastávce Adriana Sutila - všichni zastávky zvládli v rozmezí jedné desetiny.
O něco hůře si vedl tradičně McLaren, i když při výměně pneumatik Jensona Buttona to bylo velmi rychlé, u Lewise Hamiltona trvala samotná výměna o půl vteřiny déle.
Obvykle velmi rychlí mechanici Mercedesu se ve vrcholné formě nepředvedli, stejně jako au Ferrari.
Z pohledu počtu zastávek jsme dnes byli svědky nebývale jednoduchého závodu: všichni totiž vsadili pouze na jednu.
Při výjezdu safety-caru v prvním kole ihned vyměnila super-měkkou směs za středně-tvrdou šestice závodníků: Rosberg, Petrov, Alguersuari, Di Grassi, Senna a Klien. Zbylých 54 kol poté vydrželi odkroužit na jediné sadě.
Na super-měkké předvedl nejdelší stint Button, který stavěl až ve 39. kole (71 % celkové vzdálenosti závodu). Pokud si někdo myslel, že Petrov či Rosberg zamíří ke druhé zastávce, výkon mistra světa předchozího roku dokládal, že k tomu z hlediska výdrže pneumatik důvod nebude.
Delší úvodní stint než Button předvedli už jen Kovalainen, Kubica a Sutil: tito jezdci stavěli až ve 41., 46., respektive 47. kole. Ti ale úvodní vzdálenost urazili na tvrdší sadě pneumatik.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.