ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH; Vítěz dnešního závodu a novopečený mistr světa si z Velké ceny Abú Zabí odnáší ještě jedno prvenství - totiž nejrychlejší zastávku v boxech.
Jeho zastávka ve 24. kole trvala pouhé 4 vteřiny. O zlomek vteřiny pomalejší byli mechanici v případě Marka Webbera, ale i Renault při přezouvání Roberta Kubicy, Sauber u Kamuje Kobajašiho či Force India při zastávce Adriana Sutila - všichni zastávky zvládli v rozmezí jedné desetiny.
O něco hůře si vedl tradičně McLaren, i když při výměně pneumatik Jensona Buttona to bylo velmi rychlé, u Lewise Hamiltona trvala samotná výměna o půl vteřiny déle.
Obvykle velmi rychlí mechanici Mercedesu se ve vrcholné formě nepředvedli, stejně jako au Ferrari.
Z pohledu počtu zastávek jsme dnes byli svědky nebývale jednoduchého závodu: všichni totiž vsadili pouze na jednu.
Při výjezdu safety-caru v prvním kole ihned vyměnila super-měkkou směs za středně-tvrdou šestice závodníků: Rosberg, Petrov, Alguersuari, Di Grassi, Senna a Klien. Zbylých 54 kol poté vydrželi odkroužit na jediné sadě.
Na super-měkké předvedl nejdelší stint Button, který stavěl až ve 39. kole (71 % celkové vzdálenosti závodu). Pokud si někdo myslel, že Petrov či Rosberg zamíří ke druhé zastávce, výkon mistra světa předchozího roku dokládal, že k tomu z hlediska výdrže pneumatik důvod nebude.
Delší úvodní stint než Button předvedli už jen Kovalainen, Kubica a Sutil: tito jezdci stavěli až ve 41., 46., respektive 47. kole. Ti ale úvodní vzdálenost urazili na tvrdší sadě pneumatik.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.