Raději NASCAR místo F1 a Le Mans s WRC místo Dakaru? Vypadá to, že vedení koncernu VW smete návrh na vstup do F1 s vlastním týmem ze stolu. Dnes by mělo probíhat jednání představenstva koncernu Volkswagen, které by mělo určit strategii prezentování značky v automobilovém sportu.
Odborným poradcem VW v otázce motorsportu je Hans-Joachim Stuck. Podle informací, které zveřejnil jeden německý server, by se německá značka neměla snažit dostat do F1. Přitom ještě asi tak před měsícem na autosalonu v Paříži šéf značky Porsche, Matthias Müller, otevřeně přiznal, že by se buďto Porsche nebo Audi mělo pokusit o vstup do formule 1.
Šéf VW, Ferdinand Piëch, má totiž docela kritický názor na F1, který se podle zdrojů německého Frankfurter Allgemeine Zeitung nemění. Piëch by ale mohl připustit, že by koncern VW namísto vlastního týmu pouze dodávat motory. Původně se uvažovalo o třech týmech, se kterými by byla možná spolupráce možná: Red Bull, McLaren a nebo Williams. V současné době to nejpravděpodobněji vypadá na Williams.
Jako nejpravděpodobnější varianta se podle frankfurtských novin jeví, že by Volkswagen postavil vůz pro závody severoamerické série NASCAR. Značka by se tak chtěla dostat více do povědomí tamních lidí. A Namísto Dakaru by Volkswagen závodil ve WRC. V Le Mans by se snad mohla strhnout interní bitva v koncernu, když by v kategorii LMP1 nastupovaly tovární tým Audi i Porsche.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.