Rubens Barrichello použije během Velké ceny Brazílie poslední nový motor, aby pomohl svému týmu posunout se v šampionátu před Force Indií.
Indická stáj má před Williamsem náskok pouhých tří bodů, nejedná se tudíž o cíl nereálný. Krůček k tomu by Barrichello s Hülkenbergem chtěli učinit již sobotním postupem mezi nejlepších deset pilotů kvalifikace.
Rubensovi by k tomu měl pomoci nový motor Cosworth, které ve startovním poli údajně trpí největší degradací výkonu s přibývajícími kilometry. V Brazílii díky nadmořské výšce motory dále ztrácejí kvůli menšímu množství kyslíku přes 50 koní.
Barrichello je z domácího okruhu nadšený: "Trať je skvěle rozvržená. Dvojitá pravotočivá zatáčka číslo 6 a 7 patři podle mě k těm nejlepším na světě. V Interlagu se dá předjíždět, kdykoliv také může zapršet, což činí věci zajímavějšími."
Ladné křivky Barrichellova Williamsu FW32
Co podle Brazilce povede k úspěchu? "Důležité je dobré nastavení a kvalifikační výsledek, ale dobře vůz nastavit není vždy jednoduché: potřebujete silnou trakci a vyvážení.
"Williamsu by měla Brazílie vyhovovat a já budu mít pro tento závod nový motor, takže uvidíme. Ze zpráv, které od fanoušků dostávám, vím, že týmu přejí dobrý víkend. Budeme se hodně snažit, abychom podali dobrý výsledek," dodává Barrichello na oficiálních stránkách týmu.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.