Rubens Barrichello použije během Velké ceny Brazílie poslední nový motor, aby pomohl svému týmu posunout se v šampionátu před Force Indií.
Indická stáj má před Williamsem náskok pouhých tří bodů, nejedná se tudíž o cíl nereálný. Krůček k tomu by Barrichello s Hülkenbergem chtěli učinit již sobotním postupem mezi nejlepších deset pilotů kvalifikace.
Rubensovi by k tomu měl pomoci nový motor Cosworth, které ve startovním poli údajně trpí největší degradací výkonu s přibývajícími kilometry. V Brazílii díky nadmořské výšce motory dále ztrácejí kvůli menšímu množství kyslíku přes 50 koní.
Barrichello je z domácího okruhu nadšený: "Trať je skvěle rozvržená. Dvojitá pravotočivá zatáčka číslo 6 a 7 patři podle mě k těm nejlepším na světě. V Interlagu se dá předjíždět, kdykoliv také může zapršet, což činí věci zajímavějšími."
Ladné křivky Barrichellova Williamsu FW32
Co podle Brazilce povede k úspěchu? "Důležité je dobré nastavení a kvalifikační výsledek, ale dobře vůz nastavit není vždy jednoduché: potřebujete silnou trakci a vyvážení.
"Williamsu by měla Brazílie vyhovovat a já budu mít pro tento závod nový motor, takže uvidíme. Ze zpráv, které od fanoušků dostávám, vím, že týmu přejí dobrý víkend. Budeme se hodně snažit, abychom podali dobrý výsledek," dodává Barrichello na oficiálních stránkách týmu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.