Rubens Barrichello použije během Velké ceny Brazílie poslední nový motor, aby pomohl svému týmu posunout se v šampionátu před Force Indií.
Indická stáj má před Williamsem náskok pouhých tří bodů, nejedná se tudíž o cíl nereálný. Krůček k tomu by Barrichello s Hülkenbergem chtěli učinit již sobotním postupem mezi nejlepších deset pilotů kvalifikace.
Rubensovi by k tomu měl pomoci nový motor Cosworth, které ve startovním poli údajně trpí největší degradací výkonu s přibývajícími kilometry. V Brazílii díky nadmořské výšce motory dále ztrácejí kvůli menšímu množství kyslíku přes 50 koní.
Barrichello je z domácího okruhu nadšený: "Trať je skvěle rozvržená. Dvojitá pravotočivá zatáčka číslo 6 a 7 patři podle mě k těm nejlepším na světě. V Interlagu se dá předjíždět, kdykoliv také může zapršet, což činí věci zajímavějšími."
Ladné křivky Barrichellova Williamsu FW32
Co podle Brazilce povede k úspěchu? "Důležité je dobré nastavení a kvalifikační výsledek, ale dobře vůz nastavit není vždy jednoduché: potřebujete silnou trakci a vyvážení.
"Williamsu by měla Brazílie vyhovovat a já budu mít pro tento závod nový motor, takže uvidíme. Ze zpráv, které od fanoušků dostávám, vím, že týmu přejí dobrý víkend. Budeme se hodně snažit, abychom podali dobrý výsledek," dodává Barrichello na oficiálních stránkách týmu.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.