Dojet Velkou cenu Koreje nebylo bezpečné, myslí si Rubens Barrichello. Podle zkušeného závodníka už bylo v posledních kolech na závodění ve formuli jedna příliš velké šero.
Piloti ve Velké ceně Koreje závodili nejen mezi sebou, ale také s časem. Strašákem byl dvouhodinový limit závodu a rychlé smrákání. Vozy dojížděly poslední kola za horších světelných podmínek, než bývá u formule jedna zvykem. Rubens Barrichello si myslí, že měl být závod zastaven dřív.
„Bylo to nebezpečné. Problém, který jsme měli ve Fudži v roce 2007 byl aquaplanning. Tady nebyl problémem aquaplanning, ale viditelnost. Můžete se dohadovat, jestli závod nezačal trochu moc brzy, voda naštěstí rychle mizela. Pak šlo všechno hladce. Myslím si ale, že závod měl být zastaven o pět nebo šest kol dřív. Neviděl jsem. A měl jsem čisté hledí,“ prohlásil Brazilec.
Podle Barrichella mělo ředitelství lépe vyhodnotit světelné podmínky a závod ukončit dřív
Barrichello dodal, že má špatné světelné podmínky s čím srovnávat. V Itálii se po trati proháněl v noci a podle něj byla viditelnost zhruba stejná.
„Mám rekord z Fiorana. Když tam neměli časové omezení, mohli jste jezdit, jak dlouho jste chtěli. V létě jsem jednou vyrazil ve 21:36 a byla stejná tma jako tady na konci závodu,“ řekl jezdec Williamsu.
Ne všichni jeho kolegové se s ním na kritice shodnou. Vitantonio Liuzzi z Force India řekl, že neměl s viditelností problém.
„Poslední tři čtyři kola jsem měl problémy se dívat na volant, protože světla na něm byla příliš jasná, ale povrch trati byl vidět a to je nejdůležitěšjí. Nemusíte vidět diváky a tribuny,“ okomentoval Liuzzi.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.