Dojet Velkou cenu Koreje nebylo bezpečné, myslí si Rubens Barrichello. Podle zkušeného závodníka už bylo v posledních kolech na závodění ve formuli jedna příliš velké šero.
Piloti ve Velké ceně Koreje závodili nejen mezi sebou, ale také s časem. Strašákem byl dvouhodinový limit závodu a rychlé smrákání. Vozy dojížděly poslední kola za horších světelných podmínek, než bývá u formule jedna zvykem. Rubens Barrichello si myslí, že měl být závod zastaven dřív.
„Bylo to nebezpečné. Problém, který jsme měli ve Fudži v roce 2007 byl aquaplanning. Tady nebyl problémem aquaplanning, ale viditelnost. Můžete se dohadovat, jestli závod nezačal trochu moc brzy, voda naštěstí rychle mizela. Pak šlo všechno hladce. Myslím si ale, že závod měl být zastaven o pět nebo šest kol dřív. Neviděl jsem. A měl jsem čisté hledí,“ prohlásil Brazilec.
Podle Barrichella mělo ředitelství lépe vyhodnotit světelné podmínky a závod ukončit dřív
Barrichello dodal, že má špatné světelné podmínky s čím srovnávat. V Itálii se po trati proháněl v noci a podle něj byla viditelnost zhruba stejná.
„Mám rekord z Fiorana. Když tam neměli časové omezení, mohli jste jezdit, jak dlouho jste chtěli. V létě jsem jednou vyrazil ve 21:36 a byla stejná tma jako tady na konci závodu,“ řekl jezdec Williamsu.
Ne všichni jeho kolegové se s ním na kritice shodnou. Vitantonio Liuzzi z Force India řekl, že neměl s viditelností problém.
„Poslední tři čtyři kola jsem měl problémy se dívat na volant, protože světla na něm byla příliš jasná, ale povrch trati byl vidět a to je nejdůležitěšjí. Nemusíte vidět diváky a tribuny,“ okomentoval Liuzzi.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.