KOREA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH; Který z klasifikovaných pilotů se u svých mechaniků zdržel nejkratší čas během uplynulé Velké ceny Koreje? Jaké strategie týmy volily?
Nejlépe si vedli mechanici Williamsu, kteří Nica Hülkenberga odbavili ve 30. kole za 4,3 vteřiny a čtyři kola před koncem, kdy musel kvůli drobnému defektu stavět podruhé, za 4,4 vteřiny.
Pomyslné stříbro si za druhou nejrychlejší zastávku odváží McLaren, když Jensona Buttona ve 28. kole dokázal přezout za 4,6 vteřiny. Z celkového času průjezdu boxovou uličkou je ovšem vidět, že byl Brit opatrnější při nájezdu k mechanikům.
O dramatický moment se postaral Kubica, který málem znovu v boxech kolidoval s vozem Force India. Muž s lízátkem tentokrát správně svůj nástroj nezvedl ihned po výměně kol, protože viděl projíždějící vozy. Robert se ale zřejmě díval do zrcátek a okamžitě po skončení práce vystartoval. Ihned si ale naštěstí svůj omyl uvědomil, když jej lízátko málem plesklo do přilby, a k žádné kolizi nedošlo.
Svou zastávku pokazil Fernando Alonso, který nezabrzdil u mechaniků na správném místě a následně jednomu z nich při nasazování pravého předního kola upadla matka. Zdržel se téměř o 4 vteřiny déle než Hamilton a o svou pozici dočasně přišel. Později si ji vzal zpět, když pro změnu na trati chyboval Hamilton, jenž při brzdění do první zatáčky zablokoval obě přední kola a na chvíli vyjel z trati.
Čtyři pětiny pilotů včera volily pouze jednu zastávku (nepočítám přerušení závodu a postávání na roštu). Pouze Hülkenberg, Kovalainen a Senna se v boxech objevili dvakrát. Pilot Lotusu si ve druhém případě odpykával trest za porušení maximální povolené rychlosti. Strategie byla včera jasná - všichni začínali na mokré (wet) směsi, při ustávajícím dešti pak přezouvali na intermediálky.
Nejdéle vydržel na jedné sadě mokrých pneumatik Fernando Alonso (spolu s Vettelem, tomu však před koncem odešel motor) - celých 32 kol (58% závodu). Na přechodných pneumatikách ujeli nejvíce kol oba piloti Sauberu spolu s Brunem Sennou - shodně 36 kol. S jejich drolením měli ke konci všichni velké problémy, o čemž svědčilo i uvadající tempo závodu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.