KOREA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH; Který z klasifikovaných pilotů se u svých mechaniků zdržel nejkratší čas během uplynulé Velké ceny Koreje? Jaké strategie týmy volily?
Nejlépe si vedli mechanici Williamsu, kteří Nica Hülkenberga odbavili ve 30. kole za 4,3 vteřiny a čtyři kola před koncem, kdy musel kvůli drobnému defektu stavět podruhé, za 4,4 vteřiny.
Pomyslné stříbro si za druhou nejrychlejší zastávku odváží McLaren, když Jensona Buttona ve 28. kole dokázal přezout za 4,6 vteřiny. Z celkového času průjezdu boxovou uličkou je ovšem vidět, že byl Brit opatrnější při nájezdu k mechanikům.
O dramatický moment se postaral Kubica, který málem znovu v boxech kolidoval s vozem Force India. Muž s lízátkem tentokrát správně svůj nástroj nezvedl ihned po výměně kol, protože viděl projíždějící vozy. Robert se ale zřejmě díval do zrcátek a okamžitě po skončení práce vystartoval. Ihned si ale naštěstí svůj omyl uvědomil, když jej lízátko málem plesklo do přilby, a k žádné kolizi nedošlo.
Svou zastávku pokazil Fernando Alonso, který nezabrzdil u mechaniků na správném místě a následně jednomu z nich při nasazování pravého předního kola upadla matka. Zdržel se téměř o 4 vteřiny déle než Hamilton a o svou pozici dočasně přišel. Později si ji vzal zpět, když pro změnu na trati chyboval Hamilton, jenž při brzdění do první zatáčky zablokoval obě přední kola a na chvíli vyjel z trati.
Čtyři pětiny pilotů včera volily pouze jednu zastávku (nepočítám přerušení závodu a postávání na roštu). Pouze Hülkenberg, Kovalainen a Senna se v boxech objevili dvakrát. Pilot Lotusu si ve druhém případě odpykával trest za porušení maximální povolené rychlosti. Strategie byla včera jasná - všichni začínali na mokré (wet) směsi, při ustávajícím dešti pak přezouvali na intermediálky.
Nejdéle vydržel na jedné sadě mokrých pneumatik Fernando Alonso (spolu s Vettelem, tomu však před koncem odešel motor) - celých 32 kol (58% závodu). Na přechodných pneumatikách ujeli nejvíce kol oba piloti Sauberu spolu s Brunem Sennou - shodně 36 kol. S jejich drolením měli ke konci všichni velké problémy, o čemž svědčilo i uvadající tempo závodu.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.