Na nové trati v Koreji, na které se pojede zítřejší premiérová Velká cena, jsou velké nečistoty, které způsobují klouzání závodních monopostů a výrazně zkracují životnost pneumatik Bridgestone. Pokud se okruh nestihne důkladně vyčisti, mohly by nastat podobné potíže jako v kanadském Montrealu.
„Asfalt je velmi dobrý, po prvním tréninku jsme zkontrolovali první dvě zatáčky a povrch se zdá být stabilní,“ uvedl šéf Bridgestonu Hirohide Hamašima pro Autosport. „Ovšem na trati bylo značné množství prachu, což by pro formule mohlo představovat výrazný problém. Když se dostanou do závodní stopy, přilnavost se hodně zhoršuje. Pak na řadu příjde drolení pneumatik, čehož jsme byli svědky. A na této trati je drolení abnormální, jelikož se pneumatiky drolí dvěma směry. Podobně tomu tak bylo v loňském roce v Abú Zabí, ale tady to má ještě větší rozsah.“
Hamašima podotýká, že hodně záleží na tom, zda se vyčistí trať. Pokud povrch zůstane špinavý, problémy budou zcela jistě pokračovat. „V tom nejlepším případě to dopadne stejně jako v Bahrajnu,“ uvedl. „Ovšem musíme počítat i s nejhorší variantou, silně zaprášenou, a to by pak dopadlo hůř než v Kanadě.“
Další výrazný problém může pro pneumatiky představovat tlak. Na dlouhých rovinkách v prvním sektoru pneumatiky chladnou a tlak vzduchu klesá. "Jestli týmy nedodrží naše doporučení tlaku, bude tu vysoké riziko. Je to stejné jako na starém německém Hockenheimu s dlouhými rovinkami, je těžké udržet tlak pneumatik."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.