KOREA - 3. TRÉNIK; Sobotní trénink na chladné a zaprášené trati v Jeongamu vyhrál Robert Kubica na Renaultu. Tři jezdce na následujících pozicích od Poláka dělila méně než jedna desetina.
Třetí trénink na okruhu Jeongam začal pod zamračenou oblohou. Podle předpovědí déšť během dne nehrozí, sprchnout by však mohlo v noci. Teplota je o deset stupňů Celsia nižší než včera. Vzduch má 19°C, trať je o tři stupně teplejší..Trať byla po včerejších připomínkách jezdců lehce upravena. Obrubník v šestnácté zatáčce byl zvýšen, aby vozy získaly lepší stabilitu při projíždění zákrutu. Drobných úprav se dočkala také zatáčka 18. Jako první vyjel na trať vláček jezdců vedený Trullim na Lotusu. První minuty všichni využili k odjetí jednoho či dvou instalačních kol, po kterých se nad tratí rozhostilo ticho. Jezdci hlásí oproti včerejšku nižší přilnavost, přičítají ji na vrub nízkým teplotám. Na Jeongamu se navíc nejedou žádné doprovodné závody nižších sérií, na trať se tedy mohl po včerejším odpoledním tréninku znovu usadit prach.Jako první se na kluzkou trať odvážil Alguersuari, který pro úvodní stint obul tvrdé pneumatiky. Španěl jede obezřetně a zajíždí první čas dne: 1:45,671 min. Na trati pomalu přibývá aut, jezdci ze špičky pole jsou však ještě v garážích. Sutil dělá v 11. zatáčce chybu a divoce se vozem smýká vedle trati. Zvedl mohutná oblaka prachu, v tréninku však bez újmy pokračuje. Tomuto výletu navzdory zajíždí třetí nejrychlejší čas. Následně se zlepšuje a ve třicátě třetí minutě jde do čela tabulky časem 1:42,980.Půl hodiny před koncem má pouze jedenáct závodníků na kontě měřené časy. Po instalačních kolech se stále neobjevil žádný z vozů Red Bullu, McLarenu, Ferrari, Mercedesu, měřený čas ještě nemají ani Renaulty či Rubens Barrichello.
Ve 31. minutě vyjíždějí Hamilton, oba piloti Ferrari a Barrichello. Lotusy na trati zažívají horké chvilky, Kovalainen zvolil v osmnácté zatáčce širší stopu, než je zvykem, Trulli se smekl ve svém měřeném kole. Fernando Alonso jde do čela tabulky časem 1:40,795, Massa zajíždí sedmý čas, je o necelých 7 desetin pomalejší než kolega. Hamilton je ve svém prvním pokusu devátý. Na trať ho následují Jenson Button a oba jezdci Red Bullu. Webber zajíždí při prvním pokusu šestý nejlepší čas. Button překonává všechny časem 1:40,794. Alonso mu však okamžitě prvenství bere a jako první pokořuje hranici 1 minuty 40 vteřin časem 1:39,952. Do Španělova prvenství však vzápětí promlouvá Lewis Hamilton a ukrajuje z času další dvě desetiny. Vettel v prvním měřeném kole jedenáctý. Z nováčků je nejlepší Trulli na 16. místě před Glockem. Na trať vyjíždějí Mercedesy, jako jediní ještě nemají časy. Webber stále stoupá, tentokrát na druhé místo. V čele tabulky je teď Alonso. Čtvrtý nejlepší čas zajíždí Robert Kubica. Na trati je dvacet minut před koncem pěkně rušno, jen dva vozy jsou v garáži.Rozpoutává se boj o první příčku. Alonsa sesadil z pomyslného trůnu znovu Button, který zajel kolo pod 1 minutu 39 vteřin. Dlouho se však z prvenství neraduje, Hamilton ho překonává o téměř čtyři desetiny. Massa dělá chybu a bojuje s vozem, pokračuje však v jízdě. Michael Schumacher je devátý. Rosbergův první čas je o jeden a půl desetiny pomalejší než Schumacherův a stačí na desáté místo.Trulliho i Glocka překonal Kovalainen a z 18. místa vede mezi nováčky. Di Grassi společně s Heidfeldem a oběma vozy HRT pole uzavírá.Deset minut před koncem je pořadí následující: Hamilton, Rosberg, Kubica, Webber, Button, Alguersuari, Alonso, Schumacher, Buemi, Vettel. Na trati zůstává pouze Heidfeld a vylepšuje si čas na 13. příčku.
Detailní záběry ukazují, že nové zvýšení 16.zatáčky dostává pořádně zabrat a ještě měkký beton se pod ostrými přejezdy jezdců rozpadá v prášek. Maršálci na místě signalizují kluzký povrch.Pět minut před koncem je na trati třiadvacet vozů, v garáži zůstal pouze Hülkenberg. Jezdci zkouší měkké penumatiky. Hamilton nedobrzdil a ve třetí zatáčce se dostává mimo trať. O kolo později má potíže při předjíždění pomalejších vozů, vyletěl mimo trať, znovu to ale ustál.Z čela tabulky ho však sesazuje Robert Kubica časem 1:37,932 a také Button: 1:38,419. Massa se dostává na šesté místo, Alonso padá pořadím až na desáté. Webber je pátý, Vettel až 13. Jezdci se pohybují na hrany svých možností. Vettel se ve 14. zatáčce dostává mimo trať a o žádné vylepšení se už nepokouší, rovnou zajíždí k mechanikům. Alonso se vzteká za Rosbergovo zpomalení, které si vynutilo divoký manévr ze Španělovy strany. Kubica začíná létat, znovu se zlepšuje a ukrajuje dalších šest desetin. Na druhém místě střídá Buttona Alonso a vzápětí Hamilton. Webber dojíždí čtvrtý.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.