Nájezd do boxové uličky na novém Mezinárodním korejském okruhu je příliš úzký. Obavy, že by v nedělním závodě mohl způsobit nebezpečné situace, vyjádřilo hned několik jezdců.
Velká cena Koreje se v neděli pojede poprvé. Okruh v Jeongamu byl pro tento účel čerstvě postaven a jezdci se na něm mohli poprvé projet v dnešních trénincích. Kromě kluzkého povrchu jim starosti dělá také úzký nájezd do pitlane. Podle Sebastiana Vettela by mohl zavinit vážnou nehodu.
„Podle mě je vjezd do boxové uličky na hraně, protože je slepý, nevidíte, jestli do něj někdo zajíždí, a musí se do něj zpomalit oproti těm, kdo zůstávají na trati. Především pokud pojedete za někým, koho chcete předjet, a on se rozhodne zajet, bude to těžké,“ myslí si Vettel.
Německý závodník se domnívá, že kluzký povrch trati vytváří obtížné podmínky i na opačném konci pitlane.
„Už jen fakt, že je trať tak kluzká, zaprášená a špinavá ve stopě, to činí těžším. Vrátit se na trať je velmi těžké, pomalé a smeká se to,“ popsal jezdec Red Bullu.
Jeho krajan Nico Rosberg doporučil změnu v signalizaci. Podle něj by povinnost navíc pro traťové maršálky mohla zvýšit bezpečnost.
„Vjezd do pitlane je rozhodně problém. Musíte k tomu přistoupit, jako by to byl městský okruh. Pokud by někdo zpomalil, potřebovali byste dobře postaveného maršálka, který by zamával dvěma žlutými (vlajkami) nebo něco takového, protože je to opravdu slepé a potřebujete dobře vědět, co se tam děje,“ doporučil Rosberg.
Jeho kolega z Mercedesu má naopak pocit, že obavy mladších jezdců jsou přehnané. Podle něj není vjezd do pitlane tak strašný.
„Myslím, že máme spoustu závodních tratí, kde se dá mluvit o takových problémech. Na vjezdu nevidím nic a na výjezdu by se musely spojit dvě neobvyklé okolnosti. Nakonec je to ale mnohem méně nebezpečné, než někteří z jezdců říkají,“ zůstává klidný Schumacher.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.