Nájezd do boxové uličky na novém Mezinárodním korejském okruhu je příliš úzký. Obavy, že by v nedělním závodě mohl způsobit nebezpečné situace, vyjádřilo hned několik jezdců.
Velká cena Koreje se v neděli pojede poprvé. Okruh v Jeongamu byl pro tento účel čerstvě postaven a jezdci se na něm mohli poprvé projet v dnešních trénincích. Kromě kluzkého povrchu jim starosti dělá také úzký nájezd do pitlane. Podle Sebastiana Vettela by mohl zavinit vážnou nehodu.
„Podle mě je vjezd do boxové uličky na hraně, protože je slepý, nevidíte, jestli do něj někdo zajíždí, a musí se do něj zpomalit oproti těm, kdo zůstávají na trati. Především pokud pojedete za někým, koho chcete předjet, a on se rozhodne zajet, bude to těžké,“ myslí si Vettel.
Německý závodník se domnívá, že kluzký povrch trati vytváří obtížné podmínky i na opačném konci pitlane.
„Už jen fakt, že je trať tak kluzká, zaprášená a špinavá ve stopě, to činí těžším. Vrátit se na trať je velmi těžké, pomalé a smeká se to,“ popsal jezdec Red Bullu.
Jeho krajan Nico Rosberg doporučil změnu v signalizaci. Podle něj by povinnost navíc pro traťové maršálky mohla zvýšit bezpečnost.
„Vjezd do pitlane je rozhodně problém. Musíte k tomu přistoupit, jako by to byl městský okruh. Pokud by někdo zpomalil, potřebovali byste dobře postaveného maršálka, který by zamával dvěma žlutými (vlajkami) nebo něco takového, protože je to opravdu slepé a potřebujete dobře vědět, co se tam děje,“ doporučil Rosberg.
Jeho kolega z Mercedesu má naopak pocit, že obavy mladších jezdců jsou přehnané. Podle něj není vjezd do pitlane tak strašný.
„Myslím, že máme spoustu závodních tratí, kde se dá mluvit o takových problémech. Na vjezdu nevidím nic a na výjezdu by se musely spojit dvě neobvyklé okolnosti. Nakonec je to ale mnohem méně nebezpečné, než někteří z jezdců říkají,“ zůstává klidný Schumacher.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.