KOREA - 2. TRÉNINK; Odpoledne byl v Jeongamu nejrychlejší Red Bull pilotovaný Webberem. Dvě desetinky scházely druhému Fernandu Alonsovi. Vítěz úvodního tréninku Lewis Hamilton byl třetí.
Druhý trénink začal opět za slunečného a mírně teplejšího počasí než dopoledne. Prvním mužem na trati byl Jaime Alguersuari na tvrdých pneumatikách, po něm Vettel, Buemi a Hülkenberg.
McLarenu nový systém F-kanálu a zadní křídlo funguje, na rovinkách patřili oba jeho piloti k nejrychlejším. Hamilton prohlásil, že jeho cílem je vyhrát všechny zbývající závody a že jeho tým do toho dá vše. Ředitel Jonathan Neale vysvětlil krátké jízdy tím, že zkoušeli na voze spoustu různých novinek, a dodal: "Dráha poskytovala více přilnavosti, než jsme čekali, a rychle se vyvíjela. Je v dobrém stavu, byli jsme příjemně překvapeni. Zkoušeli jsme různé konfigurace se zadním křídlem a odpoledne v tom budeme pokračovat. Finální rozhodnutí [ohledně nasazení nového zadního křídla do závodu] padne večer."
Přilnavost se velmi zlepšila, piloti se s tím ale stále prali, stále to nebylo ono. Alguersuari byl hned v prvním kole mimo v zatáčce č. 14, další přetáčivý smyk v zatáčce č. 10 zvládl a stanovil první čas na 1:49,539. Hned na to jej překonal Buemi (1:48,334), Hülkenberg (1:46,436) a Hamilton (1:45,093).
Na kluzké trati chyboval i Hamilton
Felipe Massa zpočátku zkoušel jízdu bez F-kanálu, po 20 min mu mechanici vyměnili zadní křídlo. Po půlhodině zůstal stát po smyku na trati v zatáčce č. 16 v protisměru Jamamoto, zhasl mu motor a trénink musel být na chvíli přerušen. Smůla pro HRT, protože z garáže odpoledne nevyjel Bruno Senna, kterému selhalo zavěšení v prvním tréninku.
Pořadí po 30 min:1. Hamilton 1:40,1482. Alonso +0,0193. Webber +0,1064. Rosberg +0,4335. Barrichello +0,8706. Petrov +1,0857. Schumacher +1,1078. Massa +1,113
Vettel se blýskl krátce po odklizení vozu HRT - 1:39,204, čímž o 0,8 vteřiny překonal do té doby vedoucí McLaren. Chvíli poté potvrdil rychlost Red Bullu i Mark Webber (1:39,251 min) - na rozdíl od svého kolegy na tvrdých pneumatikách. Další kola zajel ještě rychleji (1:38,839).
Button měl v boxové uličce problémy s přehřátím vozu v oblasti výfuků, na řadu došlo i hašení, po němž mechanici museli vyměnit některé spálené části.
Pořadí po 60 min: 1. Webber 1:38,839 2. Hamilton +0,083 3. Massa +0,191 4. Alonso +0,275 5. Vettel +0,365 6. Rosberg +0,429 7. Schumacher +0,159 8. Heidfeld +0,883 9. Barrichello +0,97310. Button +1,167
V závěru většina pilotů jezdila delší stinty na měkkých pneumatikách. Do čela se před Webbera s Hamiltonem na chvíli vyhoupnul Alonso (1:38,132) na Ferrari, než si vzal Australan vedení zpět (1:37,942).
V záběrech bylo patrné, jak se pogumovává a vyvíjí závodní stopa - tmavý široký pruh na vozovce. Posledních pět minut zběsile kroužilo po trati 20 monopostů. Massa byl opět mimo trať, tentokrát v zatáčce č. 9. Pokračoval však dále v oblaku zvířeného prachu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za dnešní den celkem (vpravo)
Maximální dosažené rychlosti: 1. Schumacher - 316 km/hod, 2. Sutil - 316, 3. Kubica - 316, Liuzzi - 316, 5. Petrov - 316, 6. Buemi - 315.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.