KOREA - 2. TRÉNINK; Odpoledne byl v Jeongamu nejrychlejší Red Bull pilotovaný Webberem. Dvě desetinky scházely druhému Fernandu Alonsovi. Vítěz úvodního tréninku Lewis Hamilton byl třetí.
Druhý trénink začal opět za slunečného a mírně teplejšího počasí než dopoledne. Prvním mužem na trati byl Jaime Alguersuari na tvrdých pneumatikách, po něm Vettel, Buemi a Hülkenberg.
McLarenu nový systém F-kanálu a zadní křídlo funguje, na rovinkách patřili oba jeho piloti k nejrychlejším. Hamilton prohlásil, že jeho cílem je vyhrát všechny zbývající závody a že jeho tým do toho dá vše. Ředitel Jonathan Neale vysvětlil krátké jízdy tím, že zkoušeli na voze spoustu různých novinek, a dodal: "Dráha poskytovala více přilnavosti, než jsme čekali, a rychle se vyvíjela. Je v dobrém stavu, byli jsme příjemně překvapeni. Zkoušeli jsme různé konfigurace se zadním křídlem a odpoledne v tom budeme pokračovat. Finální rozhodnutí [ohledně nasazení nového zadního křídla do závodu] padne večer."
Přilnavost se velmi zlepšila, piloti se s tím ale stále prali, stále to nebylo ono. Alguersuari byl hned v prvním kole mimo v zatáčce č. 14, další přetáčivý smyk v zatáčce č. 10 zvládl a stanovil první čas na 1:49,539. Hned na to jej překonal Buemi (1:48,334), Hülkenberg (1:46,436) a Hamilton (1:45,093).
Na kluzké trati chyboval i Hamilton
Felipe Massa zpočátku zkoušel jízdu bez F-kanálu, po 20 min mu mechanici vyměnili zadní křídlo. Po půlhodině zůstal stát po smyku na trati v zatáčce č. 16 v protisměru Jamamoto, zhasl mu motor a trénink musel být na chvíli přerušen. Smůla pro HRT, protože z garáže odpoledne nevyjel Bruno Senna, kterému selhalo zavěšení v prvním tréninku.
Pořadí po 30 min:1. Hamilton 1:40,1482. Alonso +0,0193. Webber +0,1064. Rosberg +0,4335. Barrichello +0,8706. Petrov +1,0857. Schumacher +1,1078. Massa +1,113
Vettel se blýskl krátce po odklizení vozu HRT - 1:39,204, čímž o 0,8 vteřiny překonal do té doby vedoucí McLaren. Chvíli poté potvrdil rychlost Red Bullu i Mark Webber (1:39,251 min) - na rozdíl od svého kolegy na tvrdých pneumatikách. Další kola zajel ještě rychleji (1:38,839).
Button měl v boxové uličce problémy s přehřátím vozu v oblasti výfuků, na řadu došlo i hašení, po němž mechanici museli vyměnit některé spálené části.
Pořadí po 60 min: 1. Webber 1:38,839 2. Hamilton +0,083 3. Massa +0,191 4. Alonso +0,275 5. Vettel +0,365 6. Rosberg +0,429 7. Schumacher +0,159 8. Heidfeld +0,883 9. Barrichello +0,97310. Button +1,167
V závěru většina pilotů jezdila delší stinty na měkkých pneumatikách. Do čela se před Webbera s Hamiltonem na chvíli vyhoupnul Alonso (1:38,132) na Ferrari, než si vzal Australan vedení zpět (1:37,942).
V záběrech bylo patrné, jak se pogumovává a vyvíjí závodní stopa - tmavý široký pruh na vozovce. Posledních pět minut zběsile kroužilo po trati 20 monopostů. Massa byl opět mimo trať, tentokrát v zatáčce č. 9. Pokračoval však dále v oblaku zvířeného prachu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za dnešní den celkem (vpravo)
Maximální dosažené rychlosti: 1. Schumacher - 316 km/hod, 2. Sutil - 316, 3. Kubica - 316, Liuzzi - 316, 5. Petrov - 316, 6. Buemi - 315.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.