KOREA - 2. TRÉNINK; Odpoledne byl v Jeongamu nejrychlejší Red Bull pilotovaný Webberem. Dvě desetinky scházely druhému Fernandu Alonsovi. Vítěz úvodního tréninku Lewis Hamilton byl třetí.
Druhý trénink začal opět za slunečného a mírně teplejšího počasí než dopoledne. Prvním mužem na trati byl Jaime Alguersuari na tvrdých pneumatikách, po něm Vettel, Buemi a Hülkenberg.
McLarenu nový systém F-kanálu a zadní křídlo funguje, na rovinkách patřili oba jeho piloti k nejrychlejším. Hamilton prohlásil, že jeho cílem je vyhrát všechny zbývající závody a že jeho tým do toho dá vše. Ředitel Jonathan Neale vysvětlil krátké jízdy tím, že zkoušeli na voze spoustu různých novinek, a dodal: "Dráha poskytovala více přilnavosti, než jsme čekali, a rychle se vyvíjela. Je v dobrém stavu, byli jsme příjemně překvapeni. Zkoušeli jsme různé konfigurace se zadním křídlem a odpoledne v tom budeme pokračovat. Finální rozhodnutí [ohledně nasazení nového zadního křídla do závodu] padne večer."
Přilnavost se velmi zlepšila, piloti se s tím ale stále prali, stále to nebylo ono. Alguersuari byl hned v prvním kole mimo v zatáčce č. 14, další přetáčivý smyk v zatáčce č. 10 zvládl a stanovil první čas na 1:49,539. Hned na to jej překonal Buemi (1:48,334), Hülkenberg (1:46,436) a Hamilton (1:45,093).
Na kluzké trati chyboval i Hamilton
Felipe Massa zpočátku zkoušel jízdu bez F-kanálu, po 20 min mu mechanici vyměnili zadní křídlo. Po půlhodině zůstal stát po smyku na trati v zatáčce č. 16 v protisměru Jamamoto, zhasl mu motor a trénink musel být na chvíli přerušen. Smůla pro HRT, protože z garáže odpoledne nevyjel Bruno Senna, kterému selhalo zavěšení v prvním tréninku.
Pořadí po 30 min:1. Hamilton 1:40,1482. Alonso +0,0193. Webber +0,1064. Rosberg +0,4335. Barrichello +0,8706. Petrov +1,0857. Schumacher +1,1078. Massa +1,113
Vettel se blýskl krátce po odklizení vozu HRT - 1:39,204, čímž o 0,8 vteřiny překonal do té doby vedoucí McLaren. Chvíli poté potvrdil rychlost Red Bullu i Mark Webber (1:39,251 min) - na rozdíl od svého kolegy na tvrdých pneumatikách. Další kola zajel ještě rychleji (1:38,839).
Button měl v boxové uličce problémy s přehřátím vozu v oblasti výfuků, na řadu došlo i hašení, po němž mechanici museli vyměnit některé spálené části.
Pořadí po 60 min: 1. Webber 1:38,839 2. Hamilton +0,083 3. Massa +0,191 4. Alonso +0,275 5. Vettel +0,365 6. Rosberg +0,429 7. Schumacher +0,159 8. Heidfeld +0,883 9. Barrichello +0,97310. Button +1,167
V závěru většina pilotů jezdila delší stinty na měkkých pneumatikách. Do čela se před Webbera s Hamiltonem na chvíli vyhoupnul Alonso (1:38,132) na Ferrari, než si vzal Australan vedení zpět (1:37,942).
V záběrech bylo patrné, jak se pogumovává a vyvíjí závodní stopa - tmavý široký pruh na vozovce. Posledních pět minut zběsile kroužilo po trati 20 monopostů. Massa byl opět mimo trať, tentokrát v zatáčce č. 9. Pokračoval však dále v oblaku zvířeného prachu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za dnešní den celkem (vpravo)
Maximální dosažené rychlosti: 1. Schumacher - 316 km/hod, 2. Sutil - 316, 3. Kubica - 316, Liuzzi - 316, 5. Petrov - 316, 6. Buemi - 315.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.