KOREA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas v prvním tréninku zajel Lewis Hamilton na McLarenu - 1:40,887 min. Jen o 8 setin byl pomalejší Robert Kubica na Renaultu, třetí Nico Rosberg s Mercedesem.
Úvodní trénink začal za slunného počasí, teploty se pohybovala kolem 22 °C, vlhost byla vysoká - dosahovala 80 %.
Z nováčků se za volantem objevil pouze Jerome D'Ambrosio u Virginu. Paul di Resta příležitost nedostal, závodní piloti Force Indie se potřebovali co nejlépe naučit čas v kritické části sezóny, kdy ztrácejí v šampionátu půdu pod nohama. Stejně tak se u Lotusu neobjevil Fairuz Fauzy.
Jako první vyjel na trať Lotus pilotovaný Heikkim Kovalainenem, za ním Jaime Alguersuari se Sakonem Jamamotem a Lewisem Hamiltonem. Piloti - jak se čekalo - hlásili velmi nízkou přilnavost a kluzkou trať.
První měřené kolo si na konto připsal po 24 minutách Jamamoto (2:05,315 min), už po necelých dvou minutách jej však výrazně - o 7,5 vteřin - překonal Michael Schumacher (1:53,458 min).
Trénink se neobešel bez mnoha smyků. Po hodině vylétl divoce z trati přes vyasfaltovanou zónu Senna poté, co mu selhalo zadní zavěšení. Týmu to přidělává pořádné vrásky na čele - díl byl již na konci své životnosti, podobně na tom mohou být i ostatní části. Technické problémy měl Jarno Trulli, kterému letos poprvé odešla převodovka - žel zrovna na nové trati, na níž piloti potřebují strávit od počátku co nejvíce času.
Trulli mě dnes smůlu - kvůli poruše převodovky toho moc nenajezdil
Nejlepší čas zajel nakonec Hamilton, jenž měřená kola začal jezdit až 20 min před koncem - do té doby odjel pouze 8 pomalých kol, mechanici měli spoustu práce s měněním různých aerodynamický prvků jeho McLarenu.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
F-kanál dle maximálních rychlostí funguje nejlefektivněji Renaultu a McLarenu. Nejvyšší rychlosti: 1. Kubica - 316 km/hod, 2. Button - 316, 3. Hamilton - 315, 4. Petrov - 314, 5. Rosberg - 313, 6. Schumacher - 313.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.