KOREA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas v prvním tréninku zajel Lewis Hamilton na McLarenu - 1:40,887 min. Jen o 8 setin byl pomalejší Robert Kubica na Renaultu, třetí Nico Rosberg s Mercedesem.
Úvodní trénink začal za slunného počasí, teploty se pohybovala kolem 22 °C, vlhost byla vysoká - dosahovala 80 %.
Z nováčků se za volantem objevil pouze Jerome D'Ambrosio u Virginu. Paul di Resta příležitost nedostal, závodní piloti Force Indie se potřebovali co nejlépe naučit čas v kritické části sezóny, kdy ztrácejí v šampionátu půdu pod nohama. Stejně tak se u Lotusu neobjevil Fairuz Fauzy.
Jako první vyjel na trať Lotus pilotovaný Heikkim Kovalainenem, za ním Jaime Alguersuari se Sakonem Jamamotem a Lewisem Hamiltonem. Piloti - jak se čekalo - hlásili velmi nízkou přilnavost a kluzkou trať.
První měřené kolo si na konto připsal po 24 minutách Jamamoto (2:05,315 min), už po necelých dvou minutách jej však výrazně - o 7,5 vteřin - překonal Michael Schumacher (1:53,458 min).
Trénink se neobešel bez mnoha smyků. Po hodině vylétl divoce z trati přes vyasfaltovanou zónu Senna poté, co mu selhalo zadní zavěšení. Týmu to přidělává pořádné vrásky na čele - díl byl již na konci své životnosti, podobně na tom mohou být i ostatní části. Technické problémy měl Jarno Trulli, kterému letos poprvé odešla převodovka - žel zrovna na nové trati, na níž piloti potřebují strávit od počátku co nejvíce času.
Trulli mě dnes smůlu - kvůli poruše převodovky toho moc nenajezdil
Nejlepší čas zajel nakonec Hamilton, jenž měřená kola začal jezdit až 20 min před koncem - do té doby odjel pouze 8 pomalých kol, mechanici měli spoustu práce s měněním různých aerodynamický prvků jeho McLarenu.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
F-kanál dle maximálních rychlostí funguje nejlefektivněji Renaultu a McLarenu. Nejvyšší rychlosti: 1. Kubica - 316 km/hod, 2. Button - 316, 3. Hamilton - 315, 4. Petrov - 314, 5. Rosberg - 313, 6. Schumacher - 313.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.