KOREA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas v prvním tréninku zajel Lewis Hamilton na McLarenu - 1:40,887 min. Jen o 8 setin byl pomalejší Robert Kubica na Renaultu, třetí Nico Rosberg s Mercedesem.
Úvodní trénink začal za slunného počasí, teploty se pohybovala kolem 22 °C, vlhost byla vysoká - dosahovala 80 %.
Z nováčků se za volantem objevil pouze Jerome D'Ambrosio u Virginu. Paul di Resta příležitost nedostal, závodní piloti Force Indie se potřebovali co nejlépe naučit čas v kritické části sezóny, kdy ztrácejí v šampionátu půdu pod nohama. Stejně tak se u Lotusu neobjevil Fairuz Fauzy.
Jako první vyjel na trať Lotus pilotovaný Heikkim Kovalainenem, za ním Jaime Alguersuari se Sakonem Jamamotem a Lewisem Hamiltonem. Piloti - jak se čekalo - hlásili velmi nízkou přilnavost a kluzkou trať.
První měřené kolo si na konto připsal po 24 minutách Jamamoto (2:05,315 min), už po necelých dvou minutách jej však výrazně - o 7,5 vteřin - překonal Michael Schumacher (1:53,458 min).
Trénink se neobešel bez mnoha smyků. Po hodině vylétl divoce z trati přes vyasfaltovanou zónu Senna poté, co mu selhalo zadní zavěšení. Týmu to přidělává pořádné vrásky na čele - díl byl již na konci své životnosti, podobně na tom mohou být i ostatní části. Technické problémy měl Jarno Trulli, kterému letos poprvé odešla převodovka - žel zrovna na nové trati, na níž piloti potřebují strávit od počátku co nejvíce času.
Trulli mě dnes smůlu - kvůli poruše převodovky toho moc nenajezdil
Nejlepší čas zajel nakonec Hamilton, jenž měřená kola začal jezdit až 20 min před koncem - do té doby odjel pouze 8 pomalých kol, mechanici měli spoustu práce s měněním různých aerodynamický prvků jeho McLarenu.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
F-kanál dle maximálních rychlostí funguje nejlefektivněji Renaultu a McLarenu. Nejvyšší rychlosti: 1. Kubica - 316 km/hod, 2. Button - 316, 3. Hamilton - 315, 4. Petrov - 314, 5. Rosberg - 313, 6. Schumacher - 313.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.