Jaime Alguersuari včera potvrdil, že se tým po posledním testu rozhodl do kvalifikace a závodu nenasadit svůj systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle.
Po víkendu přitom Sebastian Buemi prohlásil, že F-kanál snad v Koreji již konečně nasadí. Na voze se poprvé objevil během testu před Monzou, žel ani šesti týdnech úprav a testování není zralý na nasazení do závodu. Vyladit tento sofistikovaný systém není pro Toro Rosso jednoduché.
"Těsně před tím, než jsme se vydali do Koreje, jsem jezdil s STR v našem posledním aerodynamickém testu sezóny, během něhož jsme se rozhodli F-kanál v Koreji nepoužit. Nepodával takové výsledky, jaké jsme čekali, což je škoda, protože by pro nás vzhledem k rozvržení tamějšího okruhu představoval výhodu," vysvětluje Alguersuari.
Ovládání F-kanálu v kokpitu vozu STR5
"Ohledně víkendu zůstávám optimistou, protože tato trať je nová pro všechny a týmy ve svých simulačních nástrojích nemohou stavět na předchozích datech, což může pomoci srovnat velké a malé týmy. Pokud se nám tedy podaří přijít s něčím dobrým pro jízdu auta a pracovat inteligentně, možná bychom mohli získat dobrý výsledek," pokračuje Španěl.
"Už se těším, až odhalíme novou trať, novou zemi a novou kulturu - to je vždy vzrušující," dodává na závěr.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.