Bernie Ecclestone nechce překročit hranici dvaceti závodů za sezonu. Protože ale stále připravuje nové velké ceny, jako Indie, Ruska či USA, logicky musí některý z okruhů uvolnit nově příchozím místo. Žhavým kandidátem je Turecko.
Ecclestone neustále podniká kroky k další expanzi formule jedna. Minulý týden byla nově uzavřena dohoda o budoucí Velké cerně Ruska. Týmy však nechtějí ani slyšet zvýšení počtu závodních víkendů. Kompromisem tedy podle Ecclestona bude vypuštění některých současných okruhů z kalendáře F1.
"Myslím, že vyřazení jednoho z dosavadních okruhů je jediná cesta, jak udržet limit dvaceti závodů za rok," řekl Ecclestone v rozhovoru pro deník Guardian.
"Přestože okruh v Istanbulu patří k nelepším, nemají tam o Formuli 1 lidé zájem. Asi by jim prospěla pauza. Vlastně ani nevím, proč to tak je," podotkla šedá eminence F1.
"Náš problém je ten, že se snažíme postavit superbezpečné okruhy. To nejde jen tak. A to lidé nechápou. Nemůžeme stavět jen tak někde. Turecko je skvělé, jezdí se tu pořád jinak, chvíli nahoru, chvíli dolů."
Ecclestone rozhodně prohlásil, že raději vynechá Turecko, než nějaký z klasických okruhů v Evropě. Vypadnutí tradičních evropských tratí je pro fanoušky F1 velkým strašákem už mnoho let.
"Podívejte se třeba na belgické Spa, lidé to místo milují a týmy také. Je to skvělý okruh, ale kdyby nebyl podporovaný belgickou vládou, Formule 1 by se tam nejspíše nejezdila. Nebyl by dostatek financí," vysvětlil na závěr.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.