Bernie Ecclestone nechce překročit hranici dvaceti závodů za sezonu. Protože ale stále připravuje nové velké ceny, jako Indie, Ruska či USA, logicky musí některý z okruhů uvolnit nově příchozím místo. Žhavým kandidátem je Turecko.
Ecclestone neustále podniká kroky k další expanzi formule jedna. Minulý týden byla nově uzavřena dohoda o budoucí Velké cerně Ruska. Týmy však nechtějí ani slyšet zvýšení počtu závodních víkendů. Kompromisem tedy podle Ecclestona bude vypuštění některých současných okruhů z kalendáře F1.
"Myslím, že vyřazení jednoho z dosavadních okruhů je jediná cesta, jak udržet limit dvaceti závodů za rok," řekl Ecclestone v rozhovoru pro deník Guardian.
"Přestože okruh v Istanbulu patří k nelepším, nemají tam o Formuli 1 lidé zájem. Asi by jim prospěla pauza. Vlastně ani nevím, proč to tak je," podotkla šedá eminence F1.
"Náš problém je ten, že se snažíme postavit superbezpečné okruhy. To nejde jen tak. A to lidé nechápou. Nemůžeme stavět jen tak někde. Turecko je skvělé, jezdí se tu pořád jinak, chvíli nahoru, chvíli dolů."
Ecclestone rozhodně prohlásil, že raději vynechá Turecko, než nějaký z klasických okruhů v Evropě. Vypadnutí tradičních evropských tratí je pro fanoušky F1 velkým strašákem už mnoho let.
"Podívejte se třeba na belgické Spa, lidé to místo milují a týmy také. Je to skvělý okruh, ale kdyby nebyl podporovaný belgickou vládou, Formule 1 by se tam nejspíše nejezdila. Nebyl by dostatek financí," vysvětlil na závěr.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.