Nadšení fanoušků z nového okruhu v Jižní Koreji po jízdách na simulátoru trochu zchladil Sebastién Buemi. Podle něj se jedná o další typický okruh Hermanna Tilkeho. Toro Rosso navíc podle něj zřejmě poprvé během kvalifikace a závodu použije několikrát testovaný F-kanál.
Žádný z pilotů krom Karuna Chandhoka, jenž na novém okruhu v Jeongamu odjel pár demostračních kol s monopostem Red Bullu, zatím s tímto okruhem, jenž projektoval známý německý designér Hermann Tilke, nemá reálné zkušenosti.
O svou zkušenost po pár hodin strávených jízdou na simulátoru o korejské trati Buemi prohlásil: "Hned po Velké ceně Japonska jsem zamířil zpět do Evropy, kde jsem úterý strávil na simulátoru, abych získal nějaké zkušenosti s tím, co můžeme očekávat v Koreji.
S velmi dlouhou rovinkou to vypadá zajímavě, zatímco zatáčky jsou všech typů: od velmi pomalých po velmi rychlé.
Ze simulátoru můžete pocítit, že se jedná o návrh tratě typický pro většinu posledních okruhů návrháře Hermanna Tilkeho, který vytvořil širokou trať, jejíž celková délka 5,6 km ji řadí k nejdelším v kalendáři.
Už se nemůžu dočkat pátku, abych zjistil, jak přesná byla naše práce na simulátoru a jak si náš tam náš monopost STR5 povede. Doufám, že do závodního víkendu konečně nasadíme F-kanál poté, co jsme jej několikrát testovali, protože charakteristika okruhu - zvláště ta dlouhá rovinka - znamená, že tato technologie vám může poskytnout významnou výhodu.
Ostatní týmy ho již nějakou dobu mají, takže bude dobré, že se k nim budeme moci přidat a být v tomto ohledu na stejné úrovni. Pokud se nám podaří přimět jej správně pracovat, pak si opravdu myslím, že bychom mohli v kvalifikaci v sobotu skončit výš, než obvykle."
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.