Nadšení fanoušků z nového okruhu v Jižní Koreji po jízdách na simulátoru trochu zchladil Sebastién Buemi. Podle něj se jedná o další typický okruh Hermanna Tilkeho. Toro Rosso navíc podle něj zřejmě poprvé během kvalifikace a závodu použije několikrát testovaný F-kanál.
Žádný z pilotů krom Karuna Chandhoka, jenž na novém okruhu v Jeongamu odjel pár demostračních kol s monopostem Red Bullu, zatím s tímto okruhem, jenž projektoval známý německý designér Hermann Tilke, nemá reálné zkušenosti.
O svou zkušenost po pár hodin strávených jízdou na simulátoru o korejské trati Buemi prohlásil: "Hned po Velké ceně Japonska jsem zamířil zpět do Evropy, kde jsem úterý strávil na simulátoru, abych získal nějaké zkušenosti s tím, co můžeme očekávat v Koreji.
S velmi dlouhou rovinkou to vypadá zajímavě, zatímco zatáčky jsou všech typů: od velmi pomalých po velmi rychlé.
Ze simulátoru můžete pocítit, že se jedná o návrh tratě typický pro většinu posledních okruhů návrháře Hermanna Tilkeho, který vytvořil širokou trať, jejíž celková délka 5,6 km ji řadí k nejdelším v kalendáři.
Už se nemůžu dočkat pátku, abych zjistil, jak přesná byla naše práce na simulátoru a jak si náš tam náš monopost STR5 povede. Doufám, že do závodního víkendu konečně nasadíme F-kanál poté, co jsme jej několikrát testovali, protože charakteristika okruhu - zvláště ta dlouhá rovinka - znamená, že tato technologie vám může poskytnout významnou výhodu.
Ostatní týmy ho již nějakou dobu mají, takže bude dobré, že se k nim budeme moci přidat a být v tomto ohledu na stejné úrovni. Pokud se nám podaří přimět jej správně pracovat, pak si opravdu myslím, že bychom mohli v kvalifikaci v sobotu skončit výš, než obvykle."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.