Nadšení fanoušků z nového okruhu v Jižní Koreji po jízdách na simulátoru trochu zchladil Sebastién Buemi. Podle něj se jedná o další typický okruh Hermanna Tilkeho. Toro Rosso navíc podle něj zřejmě poprvé během kvalifikace a závodu použije několikrát testovaný F-kanál.
Žádný z pilotů krom Karuna Chandhoka, jenž na novém okruhu v Jeongamu odjel pár demostračních kol s monopostem Red Bullu, zatím s tímto okruhem, jenž projektoval známý německý designér Hermann Tilke, nemá reálné zkušenosti.
O svou zkušenost po pár hodin strávených jízdou na simulátoru o korejské trati Buemi prohlásil: "Hned po Velké ceně Japonska jsem zamířil zpět do Evropy, kde jsem úterý strávil na simulátoru, abych získal nějaké zkušenosti s tím, co můžeme očekávat v Koreji.
S velmi dlouhou rovinkou to vypadá zajímavě, zatímco zatáčky jsou všech typů: od velmi pomalých po velmi rychlé.
Ze simulátoru můžete pocítit, že se jedná o návrh tratě typický pro většinu posledních okruhů návrháře Hermanna Tilkeho, který vytvořil širokou trať, jejíž celková délka 5,6 km ji řadí k nejdelším v kalendáři.
Už se nemůžu dočkat pátku, abych zjistil, jak přesná byla naše práce na simulátoru a jak si náš tam náš monopost STR5 povede. Doufám, že do závodního víkendu konečně nasadíme F-kanál poté, co jsme jej několikrát testovali, protože charakteristika okruhu - zvláště ta dlouhá rovinka - znamená, že tato technologie vám může poskytnout významnou výhodu.
Ostatní týmy ho již nějakou dobu mají, takže bude dobré, že se k nim budeme moci přidat a být v tomto ohledu na stejné úrovni. Pokud se nám podaří přimět jej správně pracovat, pak si opravdu myslím, že bychom mohli v kvalifikaci v sobotu skončit výš, než obvykle."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.