Týmy F1 zvažují možnosti, jak vylepšit závodní víkendy, aby byly pro diváky atraktivnější. Podle čtvrteční zprávy serveru Autosportu přemýšlejí o zkrácení víkendu na dva dny.
Otázka zatraktivnění závodních víkendů byla na pořadu schůze Asociace týmů F1 (FOTA) v rámci víkendové Velké ceny Japonska, kdy se závodníci dostali na trať jen v pátek a v neděli. Ačkoli se myšlenka zavedení dvoudenního závodního víkendu nesetkala s velkou podporou, týmy cítí, že nějaké změny je třeba udělat, a zejména soudí, že pátky by měly být využity lépe.
"Myslím, že dvoudenní formát fungoval dobře v obtížných podmínkách, jaké byly v Japonsku. Osobně ale preferuji kvalifikaci v sobotu a závod v neděli," řekl šéf týmu Red Bull Christian Horner. "Ale s pátky se toho dá dělat mnohem víc," dodal Horner.
"O dvoudenním víkendu jsme se už bavili, ale nevypadá to, že se něco změní," řekla výkonná ředitelka stáje Sauber Moniša Kaltenbornová. "Jestliže nechceme zvyšovat počet závodů na víc než dvacet, a to nechceme, protože by to mělo vliv na množství personálu, který chceme naopak snižovat, musíme něco udělat se závodním víkendem. Musíme přemýšlet, jak ho udělat atraktivnější pro díváky," dodala.
Současná podoba závodního víkendu počítá se třemi tréninky, dvěma v pátek a jedním v sobotu dopoledne, kvalifikací s sobotu odpoledne a s nedělním závodem.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.