Týmy F1 zvažují možnosti, jak vylepšit závodní víkendy, aby byly pro diváky atraktivnější. Podle čtvrteční zprávy serveru Autosportu přemýšlejí o zkrácení víkendu na dva dny.
Otázka zatraktivnění závodních víkendů byla na pořadu schůze Asociace týmů F1 (FOTA) v rámci víkendové Velké ceny Japonska, kdy se závodníci dostali na trať jen v pátek a v neděli. Ačkoli se myšlenka zavedení dvoudenního závodního víkendu nesetkala s velkou podporou, týmy cítí, že nějaké změny je třeba udělat, a zejména soudí, že pátky by měly být využity lépe.
"Myslím, že dvoudenní formát fungoval dobře v obtížných podmínkách, jaké byly v Japonsku. Osobně ale preferuji kvalifikaci v sobotu a závod v neděli," řekl šéf týmu Red Bull Christian Horner. "Ale s pátky se toho dá dělat mnohem víc," dodal Horner.
"O dvoudenním víkendu jsme se už bavili, ale nevypadá to, že se něco změní," řekla výkonná ředitelka stáje Sauber Moniša Kaltenbornová. "Jestliže nechceme zvyšovat počet závodů na víc než dvacet, a to nechceme, protože by to mělo vliv na množství personálu, který chceme naopak snižovat, musíme něco udělat se závodním víkendem. Musíme přemýšlet, jak ho udělat atraktivnější pro díváky," dodala.
Současná podoba závodního víkendu počítá se třemi tréninky, dvěma v pátek a jedním v sobotu dopoledne, kvalifikací s sobotu odpoledne a s nedělním závodem.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.