Absence testování v průběhu sezóny, pomohlo technikům s vývojem simulátorů, které jsou čím dál realističtější a jejich analýzy a výpočty nejsou příliš vzdálené realitě.
Moderní formule 1 je významně ovlivněna érou simulátorů. Inženýři začali využívat počítačové techniky nejen jako administrativního pomocníka, nebo k zadávaní složitých dat používaných ke složitým výpočtům. Dnes je role počítačů v týmu naprosto nepostradatelná, používají se k analýzám různých aerodynamických a mechanických řešení, které se následně aplikují na voze. Vývoj došel až tak daleko, že jezdci mají možnost testovat na různých okruzích, studovat telemetrii a vyzkoušet si tak bezprostřední reakce, které mají svou váhu při vývoji vozu.
Tím týmem, který s předstihem pochopil obrovské možnosti, byl McLaren, investoval 40 milionu dolarů, aby ve Wokingu vytvořil systém, který používá stejnou technologii jako British Aerospace. Simulátor McLarenu je složený z monokoku v měřítku 1:1 před kterým je instalována obrovská zakřivená plasmová obrazovka. Celé je to namontované na hexapod široký patnáct metrů a dlouhý téměř dvacet metrů: to z toho důvodu, aby bylo možno simulovat opravdu reálné pohyby vozu.
Dalším známým simulátorem je ten stáje Williams. I když stál jen desetinu toho z McLarenu, tým Franka Williamse investoval s úspěchem do technologie, která pomáhá jezdcům seznámit se s tratí. V následujícím videu nás Mark Blundel vysvětlí, jak simulátor Williamsu funguje.
Nejznámějším simulátorem je ten, který vlastní tým Red Bull. Tým z Milton Keynes ve skuečnosti vydal celou sérii videí, aby propagoval své piloty a svou značku. V následujícím videu si prostřednictvím Marka Webbera představíme jak dynamický simulátor Red Bullu funguje.
A malé týmy? Je asi nemyslitelné, aby se malé týmy pouštěli do budování vlastních simulátorů. A tak se tyto týmy svěřují do rukou Wirth Research, společnosti Nicka Whirteho, která poskytuje standardní systémy dynamické simulace. V dalším videu, realizovaném Jamesem Allenem, navštívíme Virgin Racing, abychom zjistil více informací o simulátoru With Research.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.