Sauber dosáhl v Japonsku svého nejlepšího letošního výsledku. Kamuj Kobajaši po divácky vděčném výkonu dojel sedmý, Nick Heidfeld ve svém druhém závodu po návratu za volant dojel na bodech hned za ním. Technický ředitel Sauberu v rozhovoru pro Autosport promluvil o Kobajašiho netradiční strategii a jeho výkonu.
Podruhé jsme letos viděli, jak Kamuj přezul na měkčí směs v pozdní fázi závodu. Důvěřujete této strategii kvůli jeho schopnosti předjíždět?James Key: Do určité míry ano. Ale abych byl upřímný, pokud by pozice na startovním roštu byly obrácené, zřejmě bychom to stejné udělali s Nickem Heidfeldem.
Cítili jsme, že auto jede na tvrdší směsi perfektně a že pokud udrží svou pozici s piloty před sebou, nebo dokonce zpočátku někoho i předjede, mohlo by to fungovat.
Agresivní jízda na měkkých pneumatikách ke konci stála za to. Pokud bychom byli na stejné strategii jako jezdci kolem nás, pak bychom jen kroužili na stejné pozici, pokud by se mu nepovedl výjimečný start. Museli jsme udělat s Kamujem něco jinak a on dělal přesně to, co měl.
Zdržovalo ho poškození auta?JK: Ne. Pozorně jsme sledovali čísla. Došlo k jemnému posunutí aerodynamického vyvážení, nemělo to však škodlivý vliv na zajížděné časy. Museli jsme trochu více sledovat teploty, ale výkonnost byla v podstatě hodně dobrá.
Jak hodnotíte jízdu Kamuje? Kvalifikace nebyla tak dobrá, v závodě si to vynahradil.JK: Množství předjížděcích manévrů, které v Suzuce předváděl, všechny byly skvělé. Kvalifikace bylo škoda, protože byl na hodně rychlém kole a udělal chybu v šikaně. Mohl jinak do Q3 postoupit. Vím, že by to mohlo říci více pilotů, ale on jel stejný čas jako Nick [Heidfeld] a Nickovi to uniklo velmi těsně. Závod měl více pod kontrolou a podal lepší výkon. I vůz je v závodě lepší a Kamuj je závodník.
Přispěly změny v nastavení, které jste udělali po pátečních trénincích, k tomu, aby přední část vozu fungovala efektivněji?JK: Změny, jež jsme provedli, byly velmi efektivní. Přední křídlo samotné bylo stejné jako to, s nímž jsme jezdili v pátek. Změny byly opravdu mechanického rázu, odrazilo se v nich to, co nám piloti říkali a vypadalo to, že v závodě to funguje dobře. Je v tom i prvek pilota, protože měli čas o tom přemýšlet, ale určitě se vůz v neděli ovládal lépe.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.