Do startu prvního tréninku na historicky první Velké Ceny Koreje zbývá už pouze 11 dní a na okruhu probíhají hektické dokončovací práce. Korejci již nemají moc času, protože inspekce, která definitivně rozhodne o tom, zda se za dva týdny v Asii pojede nebo ne, dnes začala.
V Jeongamu dnes začala dvoudenní inspekce FIA, která určí, zda se může na okruhu odjet první závod F1 již letos. Charlie Whiting včera hned po skončení Velké ceny Japonska odletěl do Koreje, aby zde zhodnotil stav prací a učinil definitivní rozhodnutí, zda se zde 24. října uskuteční závod F1. Rozhodnutí bychom se měli dozvědět nejpozději ve středu.
Jaká kritéria budou rozhodovat o tom, zda Whiting určí trať za způsobilou k závodu F1 nebo ne, nevíme. V současné době však na okruhu stále ještě pracují stovky dělníků, kteří v enormním časovém tlaku provádějí dokončovací práce. Všichni se pokoušení o zázrak.
Zatím je skoro dokončena pouze hlavní tribuna a boxy, zbývající tribuny jsou buďto v rozestavěném stavu nebo nestojí vůbec. Navíc velká část prostor okruhu není vyasfaltovaných, proto když minulý týden zapršelo, tak to způsobilo velkou paniku.
Detailnější názor o připravenosti okruhu si můžete udělat po nahlédnutí do fotogalerie německého serveru motorsport-total.com, viz zde.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.