SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; McLaren přerušil tradiční nadvládu svých rivalů a během zastávek se konečně předvedl - Jensona Buttona odbavil za 3,8 vteřiny. Jen o chloupek pomaleji přezuli u Mercedesu Michaela Schumachera.
Zastávka bývalého sedminásobného mistra světa trvala taktéž 3,8 vteřiny. Velké zlepšení zažívá Sauber - nejen, že do Suzuky dovezly hromadu novinek (a nasadili jich více než McLaren: přední křídlo, difuzor, bočnicové panely, brzdové kanálky a další), předvedli také třetí nejrychlejší zastávku v případě Kamuje Kobajašiho.
Za stejně dobrý čas - 4 vteřiny rovné - byl odbaven také Lewis Hamilton. Pochvala pro tým z Wokingu, který na to v závěru sezóny tlačí, kýžené výsledky se však žel nedostavují. Stejně rychlý byla i zastávka Sebastiana Vettela. Nenechte se zmást celkovou dobou průjezdu boxy - ta je dána tím, že před mechaniky velmi pomalu dobrzďoval - až s přehnanou opatrností.
Výborně si počínali také u Toro Rosso hned v prvním kole po vyjetí safety-caru, když Alguersuariho přezuli za 4,1 vteřiny.
Podívejme se nyní na strategie. Všichni piloti sice měli v plánu jen jednu zastávku, žel Jaime Alguersuari s Timem Glockem navštívili mechaniky během závodu dvakrát. Španěl po kolizi s Kobajašim ve vlásence, za kterou si ale mohl sám. Glock se v úvodu snažil zbavit se měkčích pneumatik.
Nejdéle dnes na jedné sadě kroužili Jarno Trulli s Brunem Sennou. Oba zajeli do boxů hned po prvním kole a na tvrdší směsi vydrželi 52 kol až do cíle.
Na tvrdší směsi dnes z klasifikovaných pilotů startovali Kamuj Kobajaši, Timo Glock, Sébastien Buemi a z první desítky pouze Jenson Button. Úřadující mistr světa spolu s mladým Japoncem ji měnili ve 38. kole, Němec ve službách Virginu o 10 kol dříve.
Měkké pneumatiky dnes měli překvapivě dobrou výdrž, což se nevyplatilo McLarenu v případě strategie Jensona Buttona. Nejdéle na nich vydržel Heikki Kovalainen - rovných 35. kol.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.