SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; McLaren přerušil tradiční nadvládu svých rivalů a během zastávek se konečně předvedl - Jensona Buttona odbavil za 3,8 vteřiny. Jen o chloupek pomaleji přezuli u Mercedesu Michaela Schumachera.
Zastávka bývalého sedminásobného mistra světa trvala taktéž 3,8 vteřiny. Velké zlepšení zažívá Sauber - nejen, že do Suzuky dovezly hromadu novinek (a nasadili jich více než McLaren: přední křídlo, difuzor, bočnicové panely, brzdové kanálky a další), předvedli také třetí nejrychlejší zastávku v případě Kamuje Kobajašiho.
Za stejně dobrý čas - 4 vteřiny rovné - byl odbaven také Lewis Hamilton. Pochvala pro tým z Wokingu, který na to v závěru sezóny tlačí, kýžené výsledky se však žel nedostavují. Stejně rychlý byla i zastávka Sebastiana Vettela. Nenechte se zmást celkovou dobou průjezdu boxy - ta je dána tím, že před mechaniky velmi pomalu dobrzďoval - až s přehnanou opatrností.
Výborně si počínali také u Toro Rosso hned v prvním kole po vyjetí safety-caru, když Alguersuariho přezuli za 4,1 vteřiny.
Podívejme se nyní na strategie. Všichni piloti sice měli v plánu jen jednu zastávku, žel Jaime Alguersuari s Timem Glockem navštívili mechaniky během závodu dvakrát. Španěl po kolizi s Kobajašim ve vlásence, za kterou si ale mohl sám. Glock se v úvodu snažil zbavit se měkčích pneumatik.
Nejdéle dnes na jedné sadě kroužili Jarno Trulli s Brunem Sennou. Oba zajeli do boxů hned po prvním kole a na tvrdší směsi vydrželi 52 kol až do cíle.
Na tvrdší směsi dnes z klasifikovaných pilotů startovali Kamuj Kobajaši, Timo Glock, Sébastien Buemi a z první desítky pouze Jenson Button. Úřadující mistr světa spolu s mladým Japoncem ji měnili ve 38. kole, Němec ve službách Virginu o 10 kol dříve.
Měkké pneumatiky dnes měli překvapivě dobrou výdrž, což se nevyplatilo McLarenu v případě strategie Jensona Buttona. Nejdéle na nich vydržel Heikki Kovalainen - rovných 35. kol.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.