Nedělní kvalifikace byla už od počátku v režii rakouského týmu Red Bull. Jen v prvním sektoru nám předvedli oba piloti, že jejich monopost má křídla a nadělili ostatním necelou půl vteřinu. Webber se dnes musel sklonit před svým mladším kolegou, ale druhé místo se počítá.
Přeložená kvalifikace na VC Japonska ve tři hodiny ranní našeho času může konečně bez problému začít. Ano, po propršené sobotní, nám Japonsko připravilo krásné počasí a suchou trať. Tak pojďme na to.První část kvalifikace: nám započal prvním měřeným pokusem Vitalij Petrov na Renaultu, následovaný převážnou většinou zbytku startovního pole. Po šesti minutách na čele oba Williamsy v pořadí Barrichello a Hulkenberg. V polovině první dvacetiminutovky na trať ještě nevyjeli oba piloti Red Bullu, stejně tak i McLarenu a Kubica s Renaultem. Právě Kubica vykazoval v prvních dvou trénincích dobrou výkonnost jeho samotného i jeho Renaultu, a tak jej můžeme považovat za černého koně této kvalifikace. Na nepostupových pozicích, které nás v této části kvalifikace nejvíce zajímají, jsou opět nováčkovské stáje. O tom kdo je doplní lze polemizovat, leč zatím drží tohoto pomyslného černého Petra Buemi v monopostu Toro Rossa. Pět minut do konce kvalifikace a na trati jsou již všichni dnešní protagonisté. Vettel při svém prvním pokusu jde do čela, jeho kolega Webber na místě čtvrtém. Mezi nimi překvapivě oba piloti Williamsu. Ferrari na šestém respektive sedmém místě v pořadí Massa, Alonso. Buemi v jednom ze svých posledních pokusů se sice zlepšuje, ale na postup to stále nevypadá. Drží poslední osmnáctou nepostupovou příčku. Q1 právě končí a minisouboj nováčku vyhrál Trulli před svým týmovým kolegou Kovalainenem na Lotusu.
Nepostupující: 24. S. Jamamoto (+3,894 sec), 23. B. Senna (+3,799), 22. T. Glock (+2,861), 21. L. di Grassi (+2,861), 20. H. Kovalainen (+1,993), 19. J. Trulli (+1,875), 18. S. Buemi (+0,097).
Druhá část kvalifikace: Na výjezdu z boxu jsou nachystaná obě Ferrari čekajíc na zelenou, aby mohli vyjet do druhé části kvalifikace. Zřejmě chtějí využít volné tratě a zajet hned ze začátku rychlé časy. To se zdá se povedlo jen Alonsovi, který je tak v prozatímním vedení, leč po krátké chvíli přebírá toto vedení další z kandidátů a možná i ten nejžhavější, na mysli mám Webbera na Red Bullu. Red Bull tu v obou trénincích výrazně dominoval, a tak se dá očekávat souboj právě mezi oběma piloty rakouské stáje. Pět minut před koncem následující pořadí v sestupových vodách: 11. Massa, 12. Kobajaši, 13. Petrov, 14. Sutil, 15. Heidfeld, 16. Alguersuari, 17. Liuzzi. Na řadu přichází poslední pokusy a největším překvapením je stále jedenácta příčka Felipeho Massy, která znamená uvíznutí v sítích druhé části a nepostup mezi top 10. Massa na to tlačí, ale nestačí to, nestačí to, a tak tu máme první překvapení v podobě nepostupu jednoho z Ferrari. Na čele skončili podle očekávání oba Red Bully, následovány McLareny a Alonsem na páté pozici.
Nepostupující: 17. V. Liuzzi (+1,081 sec), 16. J. Alguersuari (+0,998), 15. A. Sutil (+0,586), 14. K. Kobajaši (+0,354), 13. V. Petrov (+0,349), 12. F. Massa (+0,248), 11. N. Heidfeld (+0,114).
Třetí část kvalifikace: Na nedělním menu zvaném kvalifikace Formule 1 máme třetí chod a tím je závěrečná a rozhodující část kvalifikace, která rozhodne o pořadí nejlepších deseti pro dnešní závod. Jak již je zvykem, jezdci mají k zajetí svých ideálních kol pouze dva pokusy, mezi nimiž si zajedou do boxu pro nové obutí. Po prvních pokusech máme pořadí prvních pěti následující: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Hamilton, 4. Alonso, 5. Barrichello. Důležité připomenout penalizaci pěti míst po kvalifikaci pro Lewise Hamiltona za výměnu převodovky během závodního víkendu. Zajímavou taktiku zvolili u McLarenu, a to u Buttona který jede na tvrdých pneu tři kola za sebou. Buttonovi tato strategie přinesla čtvrté místo. Brit posouvá za sebe Ferrari Fernanda Alonsa. Poslední pokusy jsou tu a zlepšil se Alonso, který poskočil před Buttona, aby ho v zápětí překonal výše zmíněný černý kůň dnešní kvalifikace Robert Kubica.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.