SUZUKA - 3.TRÉNINK; Vydatný déšť v sobotu dopoledne týmum znemožnil využít posledního volného tréninku před Velkou cenou Japonska. Měřená kola zajeli pouze Jaime Alguersuari a Timo Glock. Kvůli stále sílícímu dešti navíc hrozí, že bude odložena kvalifikace.
Ve třetím tréninku před Velkou cenou Japonska byl nejrychlejší Jaime Alguersuari na Toro Rosso. Svým časem překonal jediného dašího odvážlivce, Tima Glocka z Virginu. Zbytek startovního pole odjel jen několik kol a žádné měřené. Nad japonským okruhem v Suzuce pršelo tak vydatně, že snažit se o jakkoli rychlou jízdu bylo nesmyslné.
Alguersuari zajel čas 1:55,902, přičemž se dvakrát dostal mimo trať. Pro srovnání: nejhorší čas včerejšího tréninku byl 1:37,831. Druhý Timo Glock musel ustát hodiny. Zajel o jedenáct vteřin pomaleji než Alguersuari. Jeho týmový kolega Sebastian Buemi na trati vydržel čtyři kola, jezdci McLarenu tři. Lewis Hamilton popsal podmínky na trati jako "neuvěřitelné".
Na povrchu trati stála v mnoha místech hluboká voda. Déšť navíc s postupujícím časem sílil. Nikdo tedy příliš neriskoval a monoposty vesměs zůstaly po pár kolech schované v garáži. Je možné, že pokud se počasí nezlepší, start kvalifikace bude z bezpečnostních důvodů odsouván.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.