SUZUKA - 3.TRÉNINK; Vydatný déšť v sobotu dopoledne týmum znemožnil využít posledního volného tréninku před Velkou cenou Japonska. Měřená kola zajeli pouze Jaime Alguersuari a Timo Glock. Kvůli stále sílícímu dešti navíc hrozí, že bude odložena kvalifikace.
Ve třetím tréninku před Velkou cenou Japonska byl nejrychlejší Jaime Alguersuari na Toro Rosso. Svým časem překonal jediného dašího odvážlivce, Tima Glocka z Virginu. Zbytek startovního pole odjel jen několik kol a žádné měřené. Nad japonským okruhem v Suzuce pršelo tak vydatně, že snažit se o jakkoli rychlou jízdu bylo nesmyslné.
Alguersuari zajel čas 1:55,902, přičemž se dvakrát dostal mimo trať. Pro srovnání: nejhorší čas včerejšího tréninku byl 1:37,831. Druhý Timo Glock musel ustát hodiny. Zajel o jedenáct vteřin pomaleji než Alguersuari. Jeho týmový kolega Sebastian Buemi na trati vydržel čtyři kola, jezdci McLarenu tři. Lewis Hamilton popsal podmínky na trati jako "neuvěřitelné".
Na povrchu trati stála v mnoha místech hluboká voda. Déšť navíc s postupujícím časem sílil. Nikdo tedy příliš neriskoval a monoposty vesměs zůstaly po pár kolech schované v garáži. Je možné, že pokud se počasí nezlepší, start kvalifikace bude z bezpečnostních důvodů odsouván.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.