SUZUKA - 3.TRÉNINK; Vydatný déšť v sobotu dopoledne týmum znemožnil využít posledního volného tréninku před Velkou cenou Japonska. Měřená kola zajeli pouze Jaime Alguersuari a Timo Glock. Kvůli stále sílícímu dešti navíc hrozí, že bude odložena kvalifikace.
Ve třetím tréninku před Velkou cenou Japonska byl nejrychlejší Jaime Alguersuari na Toro Rosso. Svým časem překonal jediného dašího odvážlivce, Tima Glocka z Virginu. Zbytek startovního pole odjel jen několik kol a žádné měřené. Nad japonským okruhem v Suzuce pršelo tak vydatně, že snažit se o jakkoli rychlou jízdu bylo nesmyslné.
Alguersuari zajel čas 1:55,902, přičemž se dvakrát dostal mimo trať. Pro srovnání: nejhorší čas včerejšího tréninku byl 1:37,831. Druhý Timo Glock musel ustát hodiny. Zajel o jedenáct vteřin pomaleji než Alguersuari. Jeho týmový kolega Sebastian Buemi na trati vydržel čtyři kola, jezdci McLarenu tři. Lewis Hamilton popsal podmínky na trati jako "neuvěřitelné".
Na povrchu trati stála v mnoha místech hluboká voda. Déšť navíc s postupujícím časem sílil. Nikdo tedy příliš neriskoval a monoposty vesměs zůstaly po pár kolech schované v garáži. Je možné, že pokud se počasí nezlepší, start kvalifikace bude z bezpečnostních důvodů odsouván.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.