Německá automobilka Porsche, která je vlastněná značkou VW, vážně uvažuje o návratu do F1. Nový předseda značky, Matthias Müller, to prozradil na právě probíhajícím autosalonu v Paříži.
Müller v Paříží (více o autosalonu v Paříži zde) přiznal, že očekává, že se Volkswagen Group, pod něhož Porsche spadá, pokusí během několika nejbližších let obsáhnout vrcholové kategorie motorsportu. O rally by se měl postarat sám Volkswagen (Dakar a popř. MS) a Škoda (IRC a popř. MS), o sportovní a cestovní vozy Audi (Le Mans a DTM) a Porsche by mohlo koncern prezentovat v F1.
V současné době by se mělo rozhodovat, zda prototyp pro závody Le Mans kategorie LMP1 (nejsilnější stroje) postaví Audi nebo Porsche. Značka, která nebude prototyp stavět, by se měla začít zajímat o F1.
Audi závodí v Le Mans od roku 1999, pro příští rok připravuje nový prototyp R18. Porsche je sice v Le Mans od roku 1998, jenže má v současnosti k dispozici pouze vůz v kategorii LMP2, konkrétně RS Spyder, proto by logicky měla volba ohledně vstupu do F1 padnout právě na Porsche (v F1 naposledy v roce 1991).
Zatím poslední model Audi pro Le Mans, R15 TDI
„V současnosti jsou v Le Mans zainteresované obě značky, jenže nejvyšší kategorie je jen jedna. Nebylo by rozumné, aby byly obě automobilky v jedné. Musíme projednat, pro kterou značku by bylo výhodnější zajímat se o F1 a pro kterou zůstat v Le Mans. Musíme vymyslet pro a proti,“ říká Müller.
Spíše však než svůj vlastní tým (jako třeba Mercedes), by se Porsche ve Formuli 1 představilo v roli dodavatele motorů. Nejvhodnějším datem pro vstup značky do královny motorsportu se pak jeví rok 2013, kdy by mělo dojít k výrazným změnám v předpisech o motorech.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.