Německá automobilka Porsche, která je vlastněná značkou VW, vážně uvažuje o návratu do F1. Nový předseda značky, Matthias Müller, to prozradil na právě probíhajícím autosalonu v Paříži.
Müller v Paříží (více o autosalonu v Paříži zde) přiznal, že očekává, že se Volkswagen Group, pod něhož Porsche spadá, pokusí během několika nejbližších let obsáhnout vrcholové kategorie motorsportu. O rally by se měl postarat sám Volkswagen (Dakar a popř. MS) a Škoda (IRC a popř. MS), o sportovní a cestovní vozy Audi (Le Mans a DTM) a Porsche by mohlo koncern prezentovat v F1.
V současné době by se mělo rozhodovat, zda prototyp pro závody Le Mans kategorie LMP1 (nejsilnější stroje) postaví Audi nebo Porsche. Značka, která nebude prototyp stavět, by se měla začít zajímat o F1.
Audi závodí v Le Mans od roku 1999, pro příští rok připravuje nový prototyp R18. Porsche je sice v Le Mans od roku 1998, jenže má v současnosti k dispozici pouze vůz v kategorii LMP2, konkrétně RS Spyder, proto by logicky měla volba ohledně vstupu do F1 padnout právě na Porsche (v F1 naposledy v roce 1991).
Zatím poslední model Audi pro Le Mans, R15 TDI
„V současnosti jsou v Le Mans zainteresované obě značky, jenže nejvyšší kategorie je jen jedna. Nebylo by rozumné, aby byly obě automobilky v jedné. Musíme projednat, pro kterou značku by bylo výhodnější zajímat se o F1 a pro kterou zůstat v Le Mans. Musíme vymyslet pro a proti,“ říká Müller.
Spíše však než svůj vlastní tým (jako třeba Mercedes), by se Porsche ve Formuli 1 představilo v roli dodavatele motorů. Nejvhodnějším datem pro vstup značky do královny motorsportu se pak jeví rok 2013, kdy by mělo dojít k výrazným změnám v předpisech o motorech.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.