Německá automobilka Porsche, která je vlastněná značkou VW, vážně uvažuje o návratu do F1. Nový předseda značky, Matthias Müller, to prozradil na právě probíhajícím autosalonu v Paříži.
Müller v Paříží (více o autosalonu v Paříži zde) přiznal, že očekává, že se Volkswagen Group, pod něhož Porsche spadá, pokusí během několika nejbližších let obsáhnout vrcholové kategorie motorsportu. O rally by se měl postarat sám Volkswagen (Dakar a popř. MS) a Škoda (IRC a popř. MS), o sportovní a cestovní vozy Audi (Le Mans a DTM) a Porsche by mohlo koncern prezentovat v F1.
V současné době by se mělo rozhodovat, zda prototyp pro závody Le Mans kategorie LMP1 (nejsilnější stroje) postaví Audi nebo Porsche. Značka, která nebude prototyp stavět, by se měla začít zajímat o F1.
Audi závodí v Le Mans od roku 1999, pro příští rok připravuje nový prototyp R18. Porsche je sice v Le Mans od roku 1998, jenže má v současnosti k dispozici pouze vůz v kategorii LMP2, konkrétně RS Spyder, proto by logicky měla volba ohledně vstupu do F1 padnout právě na Porsche (v F1 naposledy v roce 1991).
Zatím poslední model Audi pro Le Mans, R15 TDI
„V současnosti jsou v Le Mans zainteresované obě značky, jenže nejvyšší kategorie je jen jedna. Nebylo by rozumné, aby byly obě automobilky v jedné. Musíme projednat, pro kterou značku by bylo výhodnější zajímat se o F1 a pro kterou zůstat v Le Mans. Musíme vymyslet pro a proti,“ říká Müller.
Spíše však než svůj vlastní tým (jako třeba Mercedes), by se Porsche ve Formuli 1 představilo v roli dodavatele motorů. Nejvhodnějším datem pro vstup značky do královny motorsportu se pak jeví rok 2013, kdy by mělo dojít k výrazným změnám v předpisech o motorech.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.