Německá automobilka Porsche, která je vlastněná značkou VW, vážně uvažuje o návratu do F1. Nový předseda značky, Matthias Müller, to prozradil na právě probíhajícím autosalonu v Paříži.
Müller v Paříží (více o autosalonu v Paříži zde) přiznal, že očekává, že se Volkswagen Group, pod něhož Porsche spadá, pokusí během několika nejbližších let obsáhnout vrcholové kategorie motorsportu. O rally by se měl postarat sám Volkswagen (Dakar a popř. MS) a Škoda (IRC a popř. MS), o sportovní a cestovní vozy Audi (Le Mans a DTM) a Porsche by mohlo koncern prezentovat v F1.
V současné době by se mělo rozhodovat, zda prototyp pro závody Le Mans kategorie LMP1 (nejsilnější stroje) postaví Audi nebo Porsche. Značka, která nebude prototyp stavět, by se měla začít zajímat o F1.
Audi závodí v Le Mans od roku 1999, pro příští rok připravuje nový prototyp R18. Porsche je sice v Le Mans od roku 1998, jenže má v současnosti k dispozici pouze vůz v kategorii LMP2, konkrétně RS Spyder, proto by logicky měla volba ohledně vstupu do F1 padnout právě na Porsche (v F1 naposledy v roce 1991).
Zatím poslední model Audi pro Le Mans, R15 TDI
„V současnosti jsou v Le Mans zainteresované obě značky, jenže nejvyšší kategorie je jen jedna. Nebylo by rozumné, aby byly obě automobilky v jedné. Musíme projednat, pro kterou značku by bylo výhodnější zajímat se o F1 a pro kterou zůstat v Le Mans. Musíme vymyslet pro a proti,“ říká Müller.
Spíše však než svůj vlastní tým (jako třeba Mercedes), by se Porsche ve Formuli 1 představilo v roli dodavatele motorů. Nejvhodnějším datem pro vstup značky do královny motorsportu se pak jeví rok 2013, kdy by mělo dojít k výrazným změnám v předpisech o motorech.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.