Lewis Hamilton se musí okamžitě odrazit od dna, na které dopadl po Velké ceně Singapuru. Navzdory velkému nedělnímu zklamání má stále velkou šanci na zisk titulu letošního šampionátu.
Odstoupení v závodu v Monze, ve kterém nedokončil ani první kolo, pokračovalo i v Singapuru, když Lewis Hamilton bojoval s Markem Webberem o třetí místo.
A právě to poslední odstoupení jej posunulo o dvacet bodů zpět za lídra šampionátu Webbra, a o devět bodů za Alonsa, a to vše čtyři závody před koncem letošního mistrovství.
Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh je však přesvědčený, že se Lewis opět přiblíží k naději na zisk titulu právě ve Velké ceně Japonska, která mu velmi sedí, a ve které v loňském roce obsadil třetí místo.
„Lewis byl po Velké ceně Singapuru velmi zklamaný, ale pustí to z hlavy, jakmile přistane v Suzuce,“ řekl Whitmarsh pro Autosport. „A jestliže mu připravíme rychlé auto, může závod vyhrát. To je to, na co se nyní musí soustředit nejvíc.“
Podobně jako to udělal hned po závodu v Monze, Whitmarsh mluvil s Hamiltonem mezi čtyřma očima i po nedělním závodu v Singapuru, a během soukromého rozhovoru ho ujistil, že by si neměl přičítat vinu za to, co se stalo.
„Šel jsem si s Lewisem popovídat,“ řekl Whitmarsh. „Byl velmi zklamaný a naštvaný sám na sebe. Řekl jsem mu, že si o něm lidé dělají ukvapené závěry, ovšem je třeba se držet faktů. Když se riskantně předjíždí, často to dopadne špatně. Měli jsme smůlu, takový je autosport, ale musíme se soustředit na nadcházející závod.“
"Věděl, že mohl být na pódiu, a že mohl vést šampionát, ale není, a to je pro něj velmi frustrující Zvlášť když odstoupil ve dvou závodech po sobě. Ale je tvrdý soupeř; bude znovu zpátky, odrazí se od dna a v Suzuce bude silný!“
Whitmarsh přiznal, že se velmi snaží o to, aby se Hamilton v Suzuce dostal na pódium, proto mu musí McLaren připravit závodní monopost s významnými novinkami.
„Letos prožíváme fantastický šampionát,“ řekl Whitmarsh. „Máme tu 5 jezdců, kteří mohou vyhrávat zbývající závody a vyhrát tak letošní šampionát, a těžko říci, kdo z nich to bude. Musíme se podívat na nastavení vozu, připravit rychlejší auto a zlepšit co se dá. Musíme eliminovat chyby a odvést dobrou práci.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.