Šéf Renaultu potvrdil, že stále nechává vrátka pro Kimiho Räikkönena otevřená. Fin by se mohl do formule jedna vrátit na sedačku, kterou letos zahřívá Vitalij Petrov. Boullier by se však nerad unáhlil. S rozhodnutím o příštím kolegovi Roberta Kubici nespěchá.
Renault má na příští rok jistého jednoho jezdce. Polák Robert Kubica už podepsal smlouvu na další sezónu a o své místo rozhodně nemusí mít strach. V jiné situaci je ovšem jeho mladý kolega Petrov. Rus je ve formuli jedna nováčkem a jeho nevyrovnané výkony zatím Renault nepřesvědčily, že si ho chtějí ponechat.
„Stále je to frustrující, protože nepřestal dělat chyby. Vyvíjíme na něj velký tlak a v pátek v Singapuru rozhodně nebyl v kondici,“ potvrdil Autosportu Eric Boullier.
Petrov ve druhé části kvalifikace boural a kvalifikoval se jako třináctý. V závodě měl šanci na lepší umístění, nechal se však předjet Williamsem Nika Hülkenberga. V kuloárech se spekuluje o tom, že důvodem, proč Renault Rusa zatím neodepsal jsou zajímaví sponzoři, které by jeho další přítomnost ve formuli jedna mohla nalákat. Šéf francouzské stáje však popírá, že by rozhodovaly peníze.
„Určitě to není záležitost peněz. Jde o porozumění při jeho začleňování do F1, pro nás to znamená dávat mu co nejvíc podpory, abychom se ujistili, že může být, řekněme, slušným druhým jezdcem, který bude příští rok získávat body. Pokud bude Robert bojovat o pátou pozici, jako tomu bylo teď, a Petrov dokončí sedmý nebo osmý, bude to dobré. Tohle od mladého jezdce očekáváte. Znamená to, že se stále učí. Pokud už je ale na limitu, je to jiný případ,“ vysvětlil jasně Boullier.
Fin získal ve formuli jedna nejedno vítězství. Vrátí se za rok v barvách Renaultu?
V hledáčku Renaultu je kromě Petrova několik dalších zajímavých jezdeckých jmen. Hovořilo se o Adrianu Sutilovi, zájem potvrdil i Timo Glock. Bezesporu nejvíce pozornosti však budí informace, že o vstupu do Renaultu uvažuje mistr světa Kimi Räikkönen. Boullier kontakt s bývalým kolegou Felipeho Massy již dříve potvrdil (o tom jsme informovali zde), stále však upozorňuje, že nejdříve by se s ním rád osobně sešel.
„Moment rozhodnutí se určitě blíží. Chceme ale opravdu zvážit všechny možnosti. Rozhodl jsem se oznámit některým jezdcům, že nebudeme pokračovat v hovorech s nimi. Teď budeme čekat a uvidíme – Kimi ale zůstává jednou z našich možností. Mnohokrát jsem řekl, že se s ním chci nejdříve sejít, než uděláme cokoliv dalšího. Chci se dozvědět víc o jeho touze po návratu,“ vysvětlil Boullier.
Fin letos odešel do rally, kde závodí za juniorský tým Citroënu. Jeho návrat do formule jedna nevypadá nemožně, důležitou roli však pravděpodobně sehraje velikost obnosu, který si závodník za své angažmá vyžádá. Räikkönen za svého závodění ve formuli jedna patřil k nejlépe vydělávajícím sportovcům na světě. Zda bude ochoten kvůli návratu do sedačky f1 slevit ze svých nároků, či raději zůstane v rally, zůstává zatím otázkou.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.