Šéf Renaultu potvrdil, že stále nechává vrátka pro Kimiho Räikkönena otevřená. Fin by se mohl do formule jedna vrátit na sedačku, kterou letos zahřívá Vitalij Petrov. Boullier by se však nerad unáhlil. S rozhodnutím o příštím kolegovi Roberta Kubici nespěchá.
Renault má na příští rok jistého jednoho jezdce. Polák Robert Kubica už podepsal smlouvu na další sezónu a o své místo rozhodně nemusí mít strach. V jiné situaci je ovšem jeho mladý kolega Petrov. Rus je ve formuli jedna nováčkem a jeho nevyrovnané výkony zatím Renault nepřesvědčily, že si ho chtějí ponechat.
„Stále je to frustrující, protože nepřestal dělat chyby. Vyvíjíme na něj velký tlak a v pátek v Singapuru rozhodně nebyl v kondici,“ potvrdil Autosportu Eric Boullier.
Petrov ve druhé části kvalifikace boural a kvalifikoval se jako třináctý. V závodě měl šanci na lepší umístění, nechal se však předjet Williamsem Nika Hülkenberga. V kuloárech se spekuluje o tom, že důvodem, proč Renault Rusa zatím neodepsal jsou zajímaví sponzoři, které by jeho další přítomnost ve formuli jedna mohla nalákat. Šéf francouzské stáje však popírá, že by rozhodovaly peníze.
„Určitě to není záležitost peněz. Jde o porozumění při jeho začleňování do F1, pro nás to znamená dávat mu co nejvíc podpory, abychom se ujistili, že může být, řekněme, slušným druhým jezdcem, který bude příští rok získávat body. Pokud bude Robert bojovat o pátou pozici, jako tomu bylo teď, a Petrov dokončí sedmý nebo osmý, bude to dobré. Tohle od mladého jezdce očekáváte. Znamená to, že se stále učí. Pokud už je ale na limitu, je to jiný případ,“ vysvětlil jasně Boullier.
Fin získal ve formuli jedna nejedno vítězství. Vrátí se za rok v barvách Renaultu?
V hledáčku Renaultu je kromě Petrova několik dalších zajímavých jezdeckých jmen. Hovořilo se o Adrianu Sutilovi, zájem potvrdil i Timo Glock. Bezesporu nejvíce pozornosti však budí informace, že o vstupu do Renaultu uvažuje mistr světa Kimi Räikkönen. Boullier kontakt s bývalým kolegou Felipeho Massy již dříve potvrdil (o tom jsme informovali zde), stále však upozorňuje, že nejdříve by se s ním rád osobně sešel.
„Moment rozhodnutí se určitě blíží. Chceme ale opravdu zvážit všechny možnosti. Rozhodl jsem se oznámit některým jezdcům, že nebudeme pokračovat v hovorech s nimi. Teď budeme čekat a uvidíme – Kimi ale zůstává jednou z našich možností. Mnohokrát jsem řekl, že se s ním chci nejdříve sejít, než uděláme cokoliv dalšího. Chci se dozvědět víc o jeho touze po návratu,“ vysvětlil Boullier.
Fin letos odešel do rally, kde závodí za juniorský tým Citroënu. Jeho návrat do formule jedna nevypadá nemožně, důležitou roli však pravděpodobně sehraje velikost obnosu, který si závodník za své angažmá vyžádá. Räikkönen za svého závodění ve formuli jedna patřil k nejlépe vydělávajícím sportovcům na světě. Zda bude ochoten kvůli návratu do sedačky f1 slevit ze svých nároků, či raději zůstane v rally, zůstává zatím otázkou.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.