SINGAPUR - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak si vedli mechanici při přezouvání svých pilotů během Velké ceny Singapuru, v níž došlo dvakrát i na výjezd safety-caru?
Fernando Alonso nejen, že včera završil grand slam (vítězství v kvalifikaci, nejrychlejší kolo, vítězství v závodě způsobem start - cíl), ale přidal i nejrychlejší zastávku - big bang! Ferrari ovládlo Singapur - jeho mechanici zvládli svého pilota odbavit v nejkratším čase - za 4,1 vteřiny.
Téměř stejně dlouho to tentokrát trvalo i Williamsu v případě Rubense Barrichella, Red Bullu při Vettelově zastavení - Němec ovšem měl velmi špatný výjezd - a McLarenu, jehož personál musel ze židlí vstávat kvůli předčasné havárii Lewise Hamiltona pouze jednou.
Ferrari zvládlo velmi dobře svou práci i během přezouvání Felipeho Massy - 4,3 vteřiny. Za tuto dobu zvládli u Mercedesu odbavit také Nica Rosberga.
Nad nepřesnými údaji v grafice televizní grafice jsem si již zvykl mávat rukou (ne, Buttonova zastávka opravdu netrvala o půl vteřiny rychleji), tentokrát má však velký vroubek FIA za oficiální údaje prezentované v rámci svého přehledu zastávek. Krom toho, že u některých pilotů pár zastávek chybí, zcela z něj vypadli Vitalij Petrov, Nico Hülkenberg a Adrian Sutil. Chybějící data jsem se proto snažil pracně rekonstruovat z televizních záznamů (proto nemusí být na setiny přesné).
Jedenáct pilotů včera stavělo jedenkrát, pouze čtyři (Di Grassi, Kovalainen, Kubica, Schumacher) neplánovaně dvakrát, Sébastien Buemi dokonce třikrát.
Nejdéle na super-měkké (option) sadě vydrželi Barrichello s Kubicou - celých úvodních 32 okruhů. Na střední toho nejvíce zvládl Felipe Massa, jenž jel přezout tak brzy, jak jen to po startu šlo. Na této tvrdší z nabízených hladkých směsí pak vydržel kroužit až do konce závodů, čímž si vyjel (i díky penalizacím dvou soupeřů) ze samotného chvostu startovní pole výborné bodované osmé místo.
Na středě tvrdé směsi vydrželi dlouho také piloti, kteří stavěli během prvního výjezdu safety-caru: Alguersuari, Hülkenberg, Petrov, Webber a Sutil - celkem 58 kol.
Pouze tři závodníci startovali do Velké ceny Singapuru na střední směsi: Glock, Heidfeld a Liuzzi. Žádný z nich však do cíle nedojel, proto nejsou v přehledu klasifikovaných pilotů uvedení. Zbytek pole začínal na super-měkké sadě pneumatik.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.