SINGAPUR - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak si vedli mechanici při přezouvání svých pilotů během Velké ceny Singapuru, v níž došlo dvakrát i na výjezd safety-caru?
Fernando Alonso nejen, že včera završil grand slam (vítězství v kvalifikaci, nejrychlejší kolo, vítězství v závodě způsobem start - cíl), ale přidal i nejrychlejší zastávku - big bang! Ferrari ovládlo Singapur - jeho mechanici zvládli svého pilota odbavit v nejkratším čase - za 4,1 vteřiny.
Téměř stejně dlouho to tentokrát trvalo i Williamsu v případě Rubense Barrichella, Red Bullu při Vettelově zastavení - Němec ovšem měl velmi špatný výjezd - a McLarenu, jehož personál musel ze židlí vstávat kvůli předčasné havárii Lewise Hamiltona pouze jednou.
Ferrari zvládlo velmi dobře svou práci i během přezouvání Felipeho Massy - 4,3 vteřiny. Za tuto dobu zvládli u Mercedesu odbavit také Nica Rosberga.
Nad nepřesnými údaji v grafice televizní grafice jsem si již zvykl mávat rukou (ne, Buttonova zastávka opravdu netrvala o půl vteřiny rychleji), tentokrát má však velký vroubek FIA za oficiální údaje prezentované v rámci svého přehledu zastávek. Krom toho, že u některých pilotů pár zastávek chybí, zcela z něj vypadli Vitalij Petrov, Nico Hülkenberg a Adrian Sutil. Chybějící data jsem se proto snažil pracně rekonstruovat z televizních záznamů (proto nemusí být na setiny přesné).
Jedenáct pilotů včera stavělo jedenkrát, pouze čtyři (Di Grassi, Kovalainen, Kubica, Schumacher) neplánovaně dvakrát, Sébastien Buemi dokonce třikrát.
Nejdéle na super-měkké (option) sadě vydrželi Barrichello s Kubicou - celých úvodních 32 okruhů. Na střední toho nejvíce zvládl Felipe Massa, jenž jel přezout tak brzy, jak jen to po startu šlo. Na této tvrdší z nabízených hladkých směsí pak vydržel kroužit až do konce závodů, čímž si vyjel (i díky penalizacím dvou soupeřů) ze samotného chvostu startovní pole výborné bodované osmé místo.
Na středě tvrdé směsi vydrželi dlouho také piloti, kteří stavěli během prvního výjezdu safety-caru: Alguersuari, Hülkenberg, Petrov, Webber a Sutil - celkem 58 kol.
Pouze tři závodníci startovali do Velké ceny Singapuru na střední směsi: Glock, Heidfeld a Liuzzi. Žádný z nich však do cíle nedojel, proto nejsou v přehledu klasifikovaných pilotů uvedení. Zbytek pole začínal na super-měkké sadě pneumatik.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.