SINGAPUR - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak si vedli mechanici při přezouvání svých pilotů během Velké ceny Singapuru, v níž došlo dvakrát i na výjezd safety-caru?
Fernando Alonso nejen, že včera završil grand slam (vítězství v kvalifikaci, nejrychlejší kolo, vítězství v závodě způsobem start - cíl), ale přidal i nejrychlejší zastávku - big bang! Ferrari ovládlo Singapur - jeho mechanici zvládli svého pilota odbavit v nejkratším čase - za 4,1 vteřiny.
Téměř stejně dlouho to tentokrát trvalo i Williamsu v případě Rubense Barrichella, Red Bullu při Vettelově zastavení - Němec ovšem měl velmi špatný výjezd - a McLarenu, jehož personál musel ze židlí vstávat kvůli předčasné havárii Lewise Hamiltona pouze jednou.
Ferrari zvládlo velmi dobře svou práci i během přezouvání Felipeho Massy - 4,3 vteřiny. Za tuto dobu zvládli u Mercedesu odbavit také Nica Rosberga.
Nad nepřesnými údaji v grafice televizní grafice jsem si již zvykl mávat rukou (ne, Buttonova zastávka opravdu netrvala o půl vteřiny rychleji), tentokrát má však velký vroubek FIA za oficiální údaje prezentované v rámci svého přehledu zastávek. Krom toho, že u některých pilotů pár zastávek chybí, zcela z něj vypadli Vitalij Petrov, Nico Hülkenberg a Adrian Sutil. Chybějící data jsem se proto snažil pracně rekonstruovat z televizních záznamů (proto nemusí být na setiny přesné).
Jedenáct pilotů včera stavělo jedenkrát, pouze čtyři (Di Grassi, Kovalainen, Kubica, Schumacher) neplánovaně dvakrát, Sébastien Buemi dokonce třikrát.
Nejdéle na super-měkké (option) sadě vydrželi Barrichello s Kubicou - celých úvodních 32 okruhů. Na střední toho nejvíce zvládl Felipe Massa, jenž jel přezout tak brzy, jak jen to po startu šlo. Na této tvrdší z nabízených hladkých směsí pak vydržel kroužit až do konce závodů, čímž si vyjel (i díky penalizacím dvou soupeřů) ze samotného chvostu startovní pole výborné bodované osmé místo.
Na středě tvrdé směsi vydrželi dlouho také piloti, kteří stavěli během prvního výjezdu safety-caru: Alguersuari, Hülkenberg, Petrov, Webber a Sutil - celkem 58 kol.
Pouze tři závodníci startovali do Velké ceny Singapuru na střední směsi: Glock, Heidfeld a Liuzzi. Žádný z nich však do cíle nedojel, proto nejsou v přehledu klasifikovaných pilotů uvedení. Zbytek pole začínal na super-měkké sadě pneumatik.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.