Významnou událostí závodního víkendu v Singapuru je návrat Nicka Heidfelda, který nahradí Pedra de la Rosu.
Němec "odpočíval" od začátku tohoto ročníku, protože žádný tým o něj nejevil zájem. Třicet tříletý pilot přitom patří mezi velmi schopné závodní piloty a z jistého úhlu pohledu tak byla jeho dlouhá pauza v F1 velká škoda.
"S prvním tréningem jsem velmi spokojený," řekl Heidfeld v televizním rozhovoru, když v úvodní části obsadil 13. místo. "Ze začátku jsem k tomu přistoupil o něco rozvážněji, už velmi dávno jsem nejezdil na mokru. Snažil jsem se odkroužit hodně kol [18], bylo to důležité. Když jsem viděl, že čas ubíhá, tak jsem na to trochu šlápl."
"Jak už jsem řekl, jsem spokojený. S autem a jeho nastavením ještě docela ne, ale základ by měl být dobrý. V tomto stroji jsem seděl poprvé, potřebuji si ho ještě doladit," konstatoval Nick.
Pilot z Mönchengladbachu je velice rád, že se po delší době konečně posadil do závodního auta: "V posledních dnech to bylo vzrušující a zvláštní. Moje chvíle se blížila, více jsem se koncentroval. V těchto chvílích už na to hodně myslíte."
"Velmi mě pomáhá skutečnost, že u Saubru jsem už jezdil a tým znám. Nemusím si zvykat na jeho fungování. Udělaly se sice nějaké změny, ale všechny v týmu znám. Během prvního víkendu se chci co nejvíc učit. Auto je pro mně úplně nové, potřebuji s ním odjezdit hodně okruhů. Mým cílem je vytěžit z něj maximum," dodal Heidfeld, který obsadil v prvním i druhém tréninku třinácté místo. Jeho kolega Kamui Kobajaši skončil dvanáctý.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.