Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore neplánuje návrat do F1, je se svým nynějším životem spokojený. Rozhovor přinesly ve středu oficiální webové stránky mistrovství světa F1.
Briatore opustil tým Renault po trzv. singapurské aféře, která vypukla před rokem, kdy se zjistilo, že jím vedená stáj za pomoci úmyslné havárie tehdejšího jezdce Nelsona Piqueta ovlivnila výsledky Velké ceny Signapuru 2008. Světová rada motorismu ho potrestala doživotním zákazem činnosti v soutěžích pořádaných Mezinárodní automobilovou federací (FIA), francouzský soud však na přelomu roku toto rozhodnutí zrušil.
Od té doby se spekulovalo o Briatoreho návratu, Ital však takové zprávy popřel a tvrdí, že je spokojený, když závody jen zpovzdálí sleduje. "Jsem táta, a to je velmi uspokojující. Jsem také uvolněnější než kdykoli předtím. Život může být krásný," prohlásil Briatore.
Na otázku, zda by se chtěl do F1 vrátit, odpověděl: "To těžko. Získal jsem řadu titulů mistra světa s různými týmy a jezdci. Chci se bavit, jako to dělám teď. To je mou motivací, nehledám práci. Jsem šťastný jako otec a manžel a starám se o své investice."
Briatore v dobách své největší slávy u Renaultu
Briatore také řekl, že sledováním závodů v televizi si lépe uvědomil, co chtějí diváci. "Závody jsou vždycky velkolepé, když se tam stane něco výjimečného. Například když začne pršet. Pokud to výjimečné chybí, je to jen udržování si pozic od startu až do konce. Lidé v paddocku velmi často zapomínají, že diváci chtějí, aby bojovali jezdci na trati, ne inženýři v boxech. Fanoušky nezajímá, že tým potřebuje šest set lidí a dvě stě milionů dolarů, aby připravil dobré auto. Chtějí, aby jejich hrdinové spolu závodili a bojovali," dodal Briatore, který je manažerem dvou z pěti kandidátů na titul mistra světa, Španěla Fernanda Alonsa a Australana Marka Webbera. Fernando Alonso získal pod jeho vedením dva tituly mistra světa s vozem Renault.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.