Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore neplánuje návrat do F1, je se svým nynějším životem spokojený. Rozhovor přinesly ve středu oficiální webové stránky mistrovství světa F1.
Briatore opustil tým Renault po trzv. singapurské aféře, která vypukla před rokem, kdy se zjistilo, že jím vedená stáj za pomoci úmyslné havárie tehdejšího jezdce Nelsona Piqueta ovlivnila výsledky Velké ceny Signapuru 2008. Světová rada motorismu ho potrestala doživotním zákazem činnosti v soutěžích pořádaných Mezinárodní automobilovou federací (FIA), francouzský soud však na přelomu roku toto rozhodnutí zrušil.
Od té doby se spekulovalo o Briatoreho návratu, Ital však takové zprávy popřel a tvrdí, že je spokojený, když závody jen zpovzdálí sleduje. "Jsem táta, a to je velmi uspokojující. Jsem také uvolněnější než kdykoli předtím. Život může být krásný," prohlásil Briatore.
Na otázku, zda by se chtěl do F1 vrátit, odpověděl: "To těžko. Získal jsem řadu titulů mistra světa s různými týmy a jezdci. Chci se bavit, jako to dělám teď. To je mou motivací, nehledám práci. Jsem šťastný jako otec a manžel a starám se o své investice."
Briatore v dobách své největší slávy u Renaultu
Briatore také řekl, že sledováním závodů v televizi si lépe uvědomil, co chtějí diváci. "Závody jsou vždycky velkolepé, když se tam stane něco výjimečného. Například když začne pršet. Pokud to výjimečné chybí, je to jen udržování si pozic od startu až do konce. Lidé v paddocku velmi často zapomínají, že diváci chtějí, aby bojovali jezdci na trati, ne inženýři v boxech. Fanoušky nezajímá, že tým potřebuje šest set lidí a dvě stě milionů dolarů, aby připravil dobré auto. Chtějí, aby jejich hrdinové spolu závodili a bojovali," dodal Briatore, který je manažerem dvou z pěti kandidátů na titul mistra světa, Španěla Fernanda Alonsa a Australana Marka Webbera. Fernando Alonso získal pod jeho vedením dva tituly mistra světa s vozem Renault.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.